مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان آلرژی و آلرژی شبانه در پاییز و زمستان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان بیماری های پاییز و زمستان و آلرژی های فصلی

آلرژی شبانه در پاییز:کشور ما در منطقه معتدل قرار دارد. این امر باعث گرده افشانی گیاهان در تمام فصول می شود. این گرده افشانی گیاهان با همه زیبایی ها و سبزی هایشان گاهی برای برخی افراد مضر است و کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد. آلرژی فصلی یکی از مهم ترین بیماری هایی است که در فصل پاییز تشدید می شود، زیرا علاوه بر چرخه گرده افشانی گیاهان، سرما و آلودگی هوا افزایش می یابد. به همین دلیل است که بیماران رنج می برند آلرژی هستند، بیماری آنها بدتر می شود دلگرم کننده به روز باشید علائم و درمان آلرژی فصلی آن ها ملاقات می کنند.

درمان بیماری های پاییز و زمستان و آلرژی های فصلی

میان وعده های مفید برای پاییز و زمستان

غذاهایی با نام های سم زدایی وجود دارند که می توانند سلامتی را بهبود بخشند. مثلا چکاندن چند قطره لیمو ترش در آب و مصرف آن در صبح می تواند بدن را سم زدایی کند یا مصرف آب آناناس در شب نیز همین اثر را دارد.

از غذاهای چرب پرهیز کنید

اگر در سیبری زندگی می کنید و هوای بسیار سرد دارید، از غذاهای پرچرب خودداری کنید، اما در غیر این صورت از غذاهای بسیار چرب در زمستان اجتناب کنید زیرا غذاهای چرب تاثیری در گرم شدن بیشتر شما ندارند، نه چرب و نه شیرین. علاوه بر این، مصرف غذاهای چرب می تواند تأثیر نامطلوبی بر کبد داشته باشد و منجر به بیماری های کبدی شود.

منیزیم ضد افسردگی و خستگی

اگر احساس خستگی و افسردگی می کنید، منیزیم مصرف کنید زیرا غذاهای غنی از منیزیم می توانند با افسردگی و خستگی مبارزه کنند. بهترین غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجاتی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، بادام، فندق، تخمه کدو تنبل، موز، انجیر خشک، غلات کامل و البته مکمل ها است.

بیشتر بخوانید  برداشتن براکت ارتودنسی چگونه انجام می شود ؟

مصرف پروتئین را افزایش دهید

مصرف پروتئین می تواند از افسردگی و خواب آلودگی شما در زمستان جلوگیری کند، بنابراین غذاهای پر پروتئین را در صبحانه خود بگنجانید. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از آجیل، دانه های روغنی، تخم مرغ و پنیر.

میان وعده های مفید برای پاییز و زمستان

مصرف روزانه آب را افزایش دهید

در زمستان، بدن باید آب بیشتری نسبت به تابستان تامین کند، هرچند در زمستان کمتر این نیاز را احساس می کنیم. در فصل زمستان، نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب توصیه می شود.

علائم آلرژی

در مواجهه با آلرژن ها، افراد علائمی مانند عطسه، آبریزش یا خارش بینی و آبریزش چشم را تجربه می کنند که در پاییز بدتر می شود. حدود هشت درصد افراد مبتلا به آلرژی فصلی هستند و علاوه بر علائم فوق، با نوعی اختلال خواب نیز دست و پنجه نرم می کنند، سریعاً احساس خستگی می کنند، روی کار تمرکز نمی کنند و بهره وری آنها در محیط آموزشی و کاری کاهش می یابد.

مراقب باش

بهترین درمان برای مبتلایان به آلرژی پاییزی این است که افراد باید حدود دو هفته قبل از شروع علائم، داروهای کاهنده آلرژی مصرف کنند تا علائم را کنترل کنند. حتی پس از پایان فصل آلرژی پاییز نیز مصرف دارو را قطع نکنید و به دلیل احتمال تداوم آلرژی علائم را کاهش دهید. از آنجایی که متخصصان بر این باورند که بهترین درمان پیشگیری است، دوری از عوامل حساسیت زا می تواند احتمال بروز واکنش های آلرژیک را تا حد زیادی کاهش دهد.

میان وعده های مفید برای پاییز و زمستان

وقتی وارد خانه می‌شوید، لباس‌ها و کفش‌های خود را درآورید و از انتشار مواد حساسیت‌زای چسبیده به لباس‌هایتان جلوگیری کنید. دوش گرفتن بهترین راه برای خلاص شدن از شر موادی است که با پوست و مو وارد خانه شما شده است. تحقیقات نشان می دهد که گرده گیاهان و مواد حساسیت زا در هنگام صبح با شدت بیشتری در محیط پراکنده می شوند، به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند افراد مستعد ابتلا به عفونت باشند.واکنش های آلرژیک به گونه ای است که صبح از خانه خارج نمی شوند.

بیشتر بخوانید  کمک های اولیه برای صرع

در صورت امکان، پنجره های خانه و ماشین را بسته نگه دارید و از تهویه مطبوع برای بهبود تهویه مطبوع استفاده کنید.
برای کاهش علائم آلرژی، بهتر است ملحفه ها را هر هفته با آب گرم بشویید تا از گرد و غبار، مواد حساسیت زا و ناخالصی ها خلاص شوید. برخی از این نکات برای تمام فصول مناسب است و همیشه می توانید از آنها استفاده کنید.
برخی از میوه ها به دلیل فیبرهایی که روی پوست دارند، ناقل مواد حساسیت زا هستند، بنابراین قبل از مصرف باید خوب شسته شوند.

میان وعده های مفید برای پاییز و زمستان

از طرفی در ابتدای پاییز برخی از برگ ها خشک شده و می ریزند، بنابراین پزشکان توصیه می کنند افرادی که حساسیت بالایی دارند در این زمان از ماسک استفاده کنند. ماسک علاوه بر جلوگیری از ورود ذرات و مواد حساسیت زا به مجاری تنفسی، محیط تنفسی را نیز مرطوب نگه می دارد. همچنین با توجه به خشک شدن هوا در فصول سرد پاییز و زمستان توصیه می شود افراد برای تامین رطوبت از دستگاه بخور در منزل استفاده کنند.

از خشک کردن لباس ها و حوله ها در فضای باز خودداری کنید، زیرا چسبیدن ذرات آلرژی زا به پارچه می تواند باعث علائم آلرژی شود. بین ساعت 5 تا 10 صبح میزان آلرژن های محیط در این فصل بسیار زیاد است، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند که افراد با استعداد در صورت امکان در این زمان از خانه خارج نشوند و فعالیت های خود را در فضای باز محدود کنند.

قانون ضد حساسیت

1- از رژیم غذایی حاوی ویتامین های C، B و K استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی دقیق با 14 خوراکی و مواد غذایی دارای آنتی بیوتیک طبیعی

از غذاهایی که “بوی طبیعی” دارند خودداری کنید. از جمله موادی که در این گروه قرار دارند می توان به عسل و گرده گل اشاره کرد.

3- بدون مشورت پزشک از دارو استفاده نکنید. افراد مبتلا به آلرژی نسبت به سایرین نسبت به داروهای شیمیایی حساس تر هستند.

4 سیگار نکشید و از محیط های مخصوص سیگار خودداری کنید، زیرا ممکن است غشاهای مخاطی بینی و چشم ها تحریک شوند.

5 حداقل 8 ساعت در شب بخوابید

6- تغذیه مناسب

7- زمانی که فرد احساس خستگی می کند حداقل یک ربع ساعت استراحت کنید و از کار دور بمانید.

8- انجام فعالیت های بدنی هفتگی

9- در اوقات فراغت مراقب وسایل شخصی خود باشید

10- با احساسات شخصی مبارزه نکنید و در ارتباط با دیگران احساسات خود را ابراز کنید. در واقع عواطف سرکوب شده، استرس روحی و جسمی، زندگی آشفته و… عواملی هستند که سیستم ایمنی را خلع سلاح کرده و باعث نفوذ بیشتر آلرژی ها می شوند.

میان وعده های مفید برای پاییز و زمستان

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *