مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درباره بیل گیتس بیشتر بدانید.

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، مدتی است که از زمان بازنشستگی بالمر در صفحه اول اخبار و روزنامه های سراسر جهان بوده است.
اگرچه دلیل اصلی جدایی بالمر از مایکروسافت نامشخص است، اما آنچه مشخص است این است که هر دو به این نتیجه رسیدند که زمان خروج بالمر از مایکروسافت فرا رسیده است.

به همین دلیل و اجازه دهید نام گیتس در رسانه ها ظاهر شود، نگاهی کوتاه به زندگی آقای گیتس، بنیانگذار مایکروسافت بیندازیم:

درباره بیل گیتس بیشتر بدانید.

درباره بیل گیتس بیشتر بدانید.

* گیتس در سیاتل بزرگ شد. او فرزند وکیل است و در کودکی بسیار باهوش و مشکل ساز بوده است. پدر و مادرش هزینه تمام کتاب هایی را که او می خواست پرداخت کردند. یازده سال اوج دوران اوج روشنفکری او بود.

* او 13 ساله بود که در مدرسه Lakeside در سیاتل برای اولین بار در مورد کامپیوتر یاد گرفت. جی. گیتس از نیکی از مدرسه خود نام می برد و فکر می کند که این نقطه شروع ایده ای است که او و دوستش پل آلن دریافت کردند و دیگران با آن موافق نبودند.

* بعد از لیک ساید، نوبت به دانشگاه هاروارد رسید که از بیل جوان و باهوش استقبال کند. در آنجا با بالمر آشنا شد. او تنها دو سال را در هاروارد گذراند و دو سال بعد با پل آلن برای راه اندازی مایکروسافت همکاری کرد.

* آنها نسخه ای از BASIC را برای MITS Altair به عنوان اولین رایانه شخصی ساختند. بیسیک یک زبان برنامه نویسی بود. آنها شرکت خود را در سال 1970 به واشنگتن منتقل کردند. آلن در سال 1982 مایکروسافت را ترک کرد.

بیشتر بخوانید  چطور سریع تایپ کنیم | صفر تا صد یادگیری سریع تایپ کردن

* در سال 1980، او گیتس بالمر از Procter & Gamble را ربود. بالمر اولین مدیر حرفه ای مایکروسافت بود. گیتس در واقع با دادن سهمی در شرکت بالمر را اغوا کرد!

* در سال 1980، IBM مایکروسافت را استخدام کرد تا یک سیستم عامل کامپیوتری برای آن بسازد. مایکروسافت سیستم عاملی به نام K-DOS را از شرکت فناوری سیاتل خرید و به IBM فروخت. این سیستم عامل به MS-DOS تغییر نام داد و خیلی زود به سیستم عامل رایانه تبدیل شد.

* استیو جابز شروع به تشکر از جابز می کند. ملاقات با گیتس و جابز دشوار است، اما مایکروسافت هنوز هم پول زیادی را برای اپل خرج می کند. زمانی که جابز مک را ساخت، به سیاتل رفت تا گیتس را متقاعد کند که یک سیستم عامل برای مک بسازد. رابطه آنها چندین سال خوب پیش رفت.

* در سال 1983، مایکروسافت برای اولین بار طراحی ویندوز را معرفی کرد. ویندوز بسیار شبیه مک بود و این باعث عصبانیت جابز شد و بر سر گیتس فریاد زد. او گفت من به گیتس اعتماد کردم، اما گیتس دزدی کرد.

* 1985 – مایکروسافت ویندوز را راه اندازی کرد. فروش سالانه ویندوز به جایی رسید که فروش سالانه 140 میلیون دلاری را به ثبت رساند.

* در سال 1986 ویندوز برای عموم عرضه شد. ارزش سهام مایکروسافت بین سال های 1986 و 1996 100 برابر افزایش یافت.

درباره بیل گیتس بیشتر بدانید.
* ویندوز ظهور خود را مدیون این واقعیت است که گیتس یک سیستم عامل ساخته است که دارای حق امتیاز خاص خود است. در سال 1990 آفیس و ویندوز 3 منتشر شدند که هر دو جهانی شدند.

بیشتر بخوانید  روش وصل شدن کامپیوتر و گوشی به وای فای

* در سال 1994، گیتس با ملیندا فرنچ، کارمند مایکروسافت ازدواج کرد. آنها اکنون سه فرزند دارند و با هم یک موسسه خیریه به نام آنها را اداره می کنند.

* در سال 1995، گیتس به مایکروسافت در مورد جدایی اینترنت هشدار داد. او اینترنت را یکی از مهم ترین رویدادها می دانست. البته حق با او بود.

* گیتس در سال 1995 ویندوز 95 را معرفی کرد. او مایکروسافت را به اوج رساند.

* او در دهه 1990 یک خانه بزرگ برای خود ساخت. مالیات این خانه یک میلیون دلار بود.

* در سال 1995 گیتس ثروتمندترین مرد جهان شد. او هر سال یکی از ثروتمندترین افراد است.

* در سال 1997، مایکروسافت 150 میلیون دلار در اپل سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری اپل را از مرگ حتمی نجات داد.

* گیتس در سال 1998 به دلیل انحصار نرم افزار مورد شکایت قرار گرفت.

* در حدود سال 2002، او به تیم گلف، آگوستا نشنال پیوست.

* در سال 2004 به هیئت برکشایر هاتاوی پیوست. این شرکت سرمایه گذاری متعلق به دوست آقای گیتس وارن بافت است.

* در سال 1387 از قوه مجریه استعفا داد و مدیر نظارت شد.

* در طول دهه 2000، بنیاد خیریه گیتس کار خوبی انجام داد، مانند ریشه کن کردن فلج اطفال، تلاش برای کاهش مالاریا، مبارزه با ایدز و موارد دیگر. این اقدامات باعث محبوبیت بیشتر آقای گیتس در بین مردم شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *