مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص موز رسیده بیشتر از موز زرد و سالم است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص موز رسیده:قدیم‌ها وقتی موز روی نقاط سیاه می‌افتاد، به خیال اینکه پوسیده است، آن‌ها را دور می‌ریختیم. یک موز خوب از نظر ما یک موز زرد بود. بدون لکه سیاه و سبز. این موز خیلی خوب بود و ما همیشه سعی می کردیم چنین موزی بخریم. ما مخصوصاً موز سبز می خریدیم که بعداً سیاه می شد. اما اخیرا منتشر شده است موز رسیده و سیاه شده، دارای چنان خواص معجزه آسایی هستند که از بروز سرطان در بدن انسان جلوگیری می کند.

ویژگی های موز رسیده

ویژگی های موز رسیده

ماده u موز رسیده به رنگ مشکی نیز تولید می شود و البته در موز معمولی نیز یافت می شود، اما در این موز هشت برابر عواملی به نام فاکتور تومور نکتوزیس وجود دارد.

علاوه بر این، جالب است بدانید موز رسیده و پوستش مشکی هستش قندش زیاده ولی کالریش کمه. برخلاف موز نارس، کالری بسیار بالایی دارد. همچنین افرادی که با خوردن موز دچار یبوست می شوند بهتر است از موز سیاه شده استفاده کنند زیرا موز رسیده روی معده اثر می کند اما موز سفت و سبز معده را سفت می کند و باعث یبوست می شود!
موز خوری نیز اصولی دارد که باید رعایت شود.

به ورزشکاران گفته شد که موز بخورند. اما ورزشکاران ما بعد از تمرین موز می خورند و این اشتباه بزرگی است. موز از زمان خوردن تا آزاد شدن انرژی دو ساعت طول می کشد. در واقع دو ساعت طول می کشد تا موز انرژی را در بدن آزاد کند.

اگرچه وقتی یک موز می خورید احساس گرسنگی می کنید، اما ظاهر این است و وقتی شروع به فعالیت بدنی می کنید، فقط متوجه می شویم که انرژی بدن شما برای مدت طولانی تقریبا ثابت می ماند. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای قبل از شروع ورزش هیچ غذایی نمی خورند و فقط موز می خورند.

بیشتر بخوانید  چگونه از دیابت پیشگیری کنیم؟!

ویژگی های موز رسیده

برای سیاه شدن پوست موز نباید آن را روی زمین، در ظرف میوه یا در یخچال قرار داد. زیرا پوست موز به سرعت سیاه می شود و این موز ارزش غذایی ندارد. برای اینکه یک موز به طور کامل پردازش شود، باید آن را از جایی آویزان کنید. موز در صورت تماس با زمین به سرعت سیاه می شود اما کاملاً نمی رسد.

ولی موز وقتی از جایی آویزان می شود، یک هفته طول می کشد تا دانه های سر سیاه روی پوست ظاهر شود و به تدریج سیاه شود. در واقع در دمای 10 تا 15 درجه بالای صفر دو هفته طول می کشد تا موز کاملا برسد! یکی از ساده ترین کارها استفاده از چوب لباسی است دسته های موز بچسب بهش. به همین راحتی … بعد از یک هفته می توان این موز را خورد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *