مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه از دیابت پیشگیری کنیم؟!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این بخش از دلگرم کننده برای شما عزیزان راه های بسیار مهم پیشگیری از دیابت را با خود آورده ایم

با تکنیک های مدرنی که از پیشگیری از دیابت ناشی می شود، آشنا شوید.

راه های خوب برای پیشگیری از دیابت

در اینجا چند نکته برای کمک به پیشگیری از دیابت وجود دارد. وزن خود را کنترل کنید. چاقی می تواند شروع دیابت باشد با این روش ها از دیابت پیشگیری کنید اکثر علائم دیابت در ابتدا نامرئی هستند. بنابراین لازم است با آزمایشات منظم خون از میزان قند خون آگاه باشید. افراد بالای 45 سال باید به طور مرتب سطح قند خون خود را کنترل کنند. افراد جوان در صورت داشتن شرایط مساعد برای قند خون بالا مانند چاقی، استعداد خانوادگی، کلسترول و فشار خون بالا، باید به طور مرتب سطح قند خون خود را چک کنند.

  • پیش غذای مناسب را انتخاب کنید

سالاد بهتر است توصیه شود. خوردن سبزیجات با سس سرکه فرانسوی قبل از وعده غذایی اصلی به کنترل سطح قند خون کمک می کند مطالعه دانشگاه آریزونا نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 (یا دیابت) افرادی مقاوم به انسولین هستند که قبل از خوردن یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات بالا دو قاشق غذاخوری سرکه مصرف کردند. (قند) قند خون او کمتر از دیگران بود.

کارل جان ایستون، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سرکه حاوی اسید استیک است که می تواند برخی از آنزیم های دخیل در هضم و جذب نشاسته را غیرفعال کند که هضم کربوهیدرات ها را کند می کند. در واقع اثر سرکه شبیه اثر آکاربوز است، داروی کاهش دهنده قند خون، یک چهارم قاشق چایخوری عسل، سه قاشق چایخوری ماست، نمک و فلفل.

  • ماشین را رها کن

از هر فرصتی برای پیاده روی در طول روز استفاده کنید. این باعث بهبود سلامت شما می شود، حتی اگر وزن کم نکنید. این مطالعه نشان داد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند – تا چهار نفر – در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. یک ساعت در هفته یا حدود 35 دقیقه در روز – به 80 درصد کاهش می یابد، حتی اگر این افراد در نتیجه ورزش وزن کم نکنند. این الگوی کاهش خطر در مطالعات مختلف تکرار شده است.

بیشتر بخوانید  علت ناخن جویدن و راه کار برای ترک آن

به عنوان مثال، یک نظرسنجی عمومی از پرستاران نشان داد که زنانی که فعالیت بیشتری داشتند، خطر ابتلا به دیابت را تا 30 درصد کاهش دادند. مطالعات دانشمندان چینی همچنین نشان داده است که افرادی که قند خون بالایی دارند و مستعد ابتلا به دیابت هستند، در صورت ورزش متوسط ​​و تغییر سبک زندگی، 40 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت خواهند بود.

  • چرا پیاده روی؟

این به این دلیل است که ورزش به بدن اجازه می دهد تا از هورمون انسولین بهتر و کارآمدتر استفاده کند که باعث افزایش تعداد گیرنده های انسولین روی سلول ها می شود. نقش انسولین این است که قند خون را وارد سلول ها کند تا برای تولید انرژی یا تغذیه از آن استفاده شود، اگر قند خون وارد سلول نشود، در جریان خون باقی می ماند و مشکلات جدی برای فرد ایجاد می کند.

  • به غلات عادت کنید

مصرف غلات کامل باعث کاهش وزن بدن و حفظ سطح قند خون می شود. مصرف غلات سبوس دار باعث کاهش بروز سرطان سینه، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و سکته مغزی می شود.این سال روی 126210 مرد و زن سپری شد.افرادی که طرفداران پر و پا قرص قهوه هستند و بیش از 6 فنجان قهوه در روز می نوشند نوع 2 دیابت 29 تا 54 درصد کاهش می یابد. 5 فنجان قهوه خطر ابتلا به بیماری را تا 29 درصد کاهش می دهد، 1 تا 3 فنجان قهوه نیز تأثیر کمی دارد.

اما قهوه بدون کافئین هیچ اثر پیشگیرانه ای ندارد. کافئین به اشکال مختلف دیگر مانند چای، نوشابه و شکلات نیز تأثیر مثبتی در پیشگیری از دیابت دارد. محققان بر این باورند که کافئین با افزایش متابولیسم این اثر را دارد.قهوه که منبع اصلی کافئین در این تحقیق بود، همچنین حاوی پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان هایی است که به سلول ها در جذب قند کمک می کند.

  • از فست فود استفاده نکنید

ممکن است هنگام خوردن این غذا این اتفاق نیفتد. اما اگر این رژیم تبدیل به عادت شود، منجر به دیابت می شود. در ابتدای مطالعه، همه افراد دارای وزن مناسب بودند. اما افرادی که بیش از دو بار در هفته فست فود می خوردند چاق شدند (4.5 کیلوگرم) و نسبت به افرادی که مصرف خود را به کمتر از یک بار در هفته محدود کردند، مقاومت به انسولین بالاتری داشتند.

بیشتر بخوانید  پائودارکو چیست و چه فایده ای دارد؟

اضافه وزن و مقاومت به انسولین دو عامل اصلی در ایجاد دیابت نوع 2 هستند. علاوه بر مقدار مصرف، بسیاری از فست فودها به طور مصنوعی با چربی های ترانس مضر (ترانس شکل ساختاری مولکول های چربی است) و همچنین تصفیه شده و مصنوعی اشباع شده اند. کربوهیدرات ها غذاها باعث افزایش وزن نمی شوند، اما همچنان افزایش می یابند. خطر ابتلا به دیابت

  • بیشتر از قبل سبزیجات بخورید

گوشت را به عنوان یک غذای تفریحی در نظر بگیرید نه برای مصرف روزمره. مطالعه روی 37000 زن نشان می دهد زنانی که حداقل پنج بار در هفته گوشت قرمز می خورند 29 درصد بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. آنها گوشت خود را کمتر از یک بار در هفته مصرف می کنند. همچنین، مصرف گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ پنج بار یا بیشتر در هفته خطر ابتلا به دیابت را تا 43 درصد در مقایسه با خوردن کمتر از یک بار در هفته افزایش می دهد. محققان کلسترول را عامل گوشت قرمز و افزودنی های غذایی را برای گوشت فرآوری شده مقصر می دانند.

راه های خوب برای پیشگیری از دیابت

بهترین راه برای کنترل دیابت

فیبر به شما کمک زیادی می کند:

  • افزایش کنترل قند خون خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • با کمک به احساس سیری به کاهش وزن کمک می کند.
  • غذاهای غنی از فیبر عبارتند از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه ها.

نکته 3: تا جایی که می توانید غلات کامل بخورید.
اگرچه علت آن خیلی مشخص نیست، غلات کامل می توانند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند و به حفظ سطح قند خون کمک کنند. سعی کنید حداقل نیمی از غلات کامل خود را بخورید. بسیاری از غذاهای غلات کامل مانند انواع نان، پاستا و بسیاری از غلات آماده مصرف هستند.

بیشتر بخوانید  25 فواید دارویی و درمانی دمنوش سماق

نکته 4: کاهش وزن
اگر اضافه وزن دارید، پیشگیری از دیابت ممکن است به کاهش وزن بستگی داشته باشد. هر پوندی که کم کنید سلامت شما را بهبود می بخشد. یک مطالعه نشان داد که افراد دارای اضافه وزن با از دست دادن هر پوند از وزن بدن، خطر ابتلا به دیابت را تا 16 درصد کاهش می دهند. کسانی که وزن نسبتا کمی از دست دادند – حداقل 5 تا 10 درصد از وزن اولیه خود – و به طور منظم ورزش می کردند نیز 60 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند.

نکته 5: از رژیم های جدید خودداری کنید و انتخاب های سالم تری داشته باشید.
یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، یک رژیم غذایی با شاخص گلیسمی و سایر رژیم های غذایی جدید می توانند در ابتدا به کاهش وزن کمک کنند، اما تأثیر آنها در پیشگیری از دیابت ناشناخته است و اثرات طولانی مدت نخواهد داشت. و با حذف یا محدود کردن گروه خاصی از غذاها از برنامه روزانه خود، میزان مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را محدود می کنید. در عوض، روی چیزهای خوب زندگی تمرکز کنید، مانند یک برنامه غذایی سالم برای کمک به کاهش وزن.

راه های خوب برای پیشگیری از دیابت

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

راه های خوب برای پیشگیری از دیابت

اگر بالای 45 سال دارید و وزن طبیعی دارید، از پزشک خود بپرسید که آیا باید آزمایش دیابت انجام دهید. انجمن دیابت آمریکا آزمایش قند خون را در موارد زیر توصیه می کند:

  • بالای 45 سال و چاق باشید.
  • سن زیر 45 سال و اضافه وزن همراه با یک یا دو عامل خطر دیگر برای دیابت نوع 2 باشد.
  • به عنوان سبک زندگی کم تحرک یا سابقه خانوادگی دیابت.
  • در مورد مسائل مربوط به پیشگیری از دیابت با پزشک خود صحبت کنید. او به شما کمک می کند تا از دیابت پیشگیری کنید و بر اساس سابقه پزشکی و سایر عوامل به شما توصیه های بیشتری می کند.

راه های خوب برای پیشگیری از دیابت

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *