مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خطر جدیدی به نام “لامبدا” پیش بینی افزایش بیماری کرونر قلب و مرگ و میر در روزهای آینده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یک خطر جدید به نام

روز جدید دبیر کمیته علوم ملی گفت: “من فکر می کنم ما هنوز در کشور در حال افزایش هستیم و هنوز به قله های قله پنجم نرسیده ایم.” خواهیم بود

دکتر عاطفه عابدینی درباره وضعیت تاج دلتا در کشور گفت: “در حال حاضر ، مشکلی که در مورد تعداد بیماران و مرگ و میر شناخته شده است این است که ما هنوز در بازوی درحال رشد بیماری هستیم.” بر این اساس ، میزان شیوع در کشور هنوز در حال افزایش است و شاید تاکنون تعداد بیماران ثبت شده باشد.

درگیری بیشتر ریه در تاج دلتا

وی افزود: البته ما انتظار این را داشتیم ، یعنی انتظار چنین چیزی را از جهش دلتا داشتیم. به دلیل سرعت انتقال و انتقال زیاد ، ریه ها را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می دهد و مرحله التهابی آن حتی بیشتر است. در قله های قبلی ، بار ویروسی در افراد کمتر بود و بنابراین پاسخ التهابی کمتر بود ، اما اکنون در سویه Delta میزان ویروس در افراد بیشتر است و بنابراین درگیری ریه و هیپوکسی بیشتر است. اینها از ویژگیهای بارز ویروس دلتا و رفتاری است که از جهش دلتا انتظار داریم.

عابدینی گفت: “من فکر می کنم در روزهای آینده همچنان شاهد افزایش تعداد موارد و افزایش مرگ و میر خواهیم بود ، زیرا پروتکل ها واقعاً کم هستند.” من نمی دانم چه اتفاقی افتاده است ، آیا مردم می ترسند این بیماری ، خواه خسته باشند یا چه اتفاقی افتاده است که آنها پروتکل ها را دنبال نکرده اند. در حال حاضر ، در بسیاری از کشورها ، با وجود واکسیناسیون ، آنها هنوز پروتکل های بهداشتی را دنبال می کنند. به عنوان مثال ، کشوری مانند انگلستان در واکسیناسیون عملکرد خوبی داشته است ، اما اکنون دوباره قرنطینه اعلام کرده است. این نشان می دهد که هر اقدامی که علیه ویروس انجام می دهیم ، هنوز هم باید خود را پنهان کنیم ، فاصله خود را حفظ کنیم و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم.

پروتکل های ضد تاج گذاری را دنبال کنید

وی گفت: “واکسیناسیون قطعاً می تواند مرگ و میر را کاهش دهد ، اما تأثیر چندانی در تعداد موارد ، گیجی و بیماری ندارد.” در عین حال باید توجه داشت که ویروس کرونا یک ویروس هوشمند است و ممکن است در جهش بعدی جهش داشته باشیم که از دلتا قویتر است. به محض شنیدن صحبت از پرش لامبدا می شود. اکنون جهش بعدی ممکن است سریعتر و بیماری زا از Delta باشد. بنابراین ، رعایت پروتکل های بهداشتی واقعاً ضروری است. مگر اینکه به جایی برسیم که 80٪ مردم واکسینه شوند و ویروس ضعیف شود.

بیشتر بخوانید  بنزما از الاتحاد عربستان کنار گذاشته شد!

عابدینی ادامه داد: کشوری مانند استرالیا که بسیاری از ممنوعیت ها را لغو کرد ، اکنون دوباره در قرنطینه است و می گوید قرنطینه احتمالاً برای چندین ماه برقرار است. بنابراین مشکل فقط مردم ایران نیستند که اگر احساس خستگی می کنند نباید پروتکل ها را دنبال کنند. در این صورت آنها واقعاً با زندگی خود و هموطنانشان بازی می کنند. مردم ما همیشه نوع دوست هستند. در هر صورت ، آنها می توانند به خاطر دیگران تماشا کنند.

کادر پزشکی خستگی را از بین می برند

وی گفت: “ما واقعاً باید از مردم بخواهیم پروتكل ها را دنبال كنند.” او به دلیل کادر پزشکی که واقعاً در برابر آنها مقاومت می کنند ، فارغ التحصیل می شود. در چند هفته گذشته ، من همیشه در استانهای مختلف از جمله سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، کرمان و … مأموریت داشته ام و دیده ام که کادر پزشکی واقعاً فرسوده شده اند. اگر مردم رعایت نمی کردند ، کادر پزشکی واقعاً خسته می شدند. لطفا مردم پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند.

قرار بود تعطیلات امید باشد اما …

فاجعه تاج در مازندران و گلستان
وی با اشاره به تعطیلات اخیر در تهران گفت: ما فکر می کردیم این تعطیلات یک امید باشد اما اکنون می بینیم که در استان های گلستان و مازندران فاجعه ای رخ داده است. زیرا مردم در تعطیلات از کشور به شمال سفر کرده اند. اوضاع مازندران به دلیل این سفرها خراب شده است. مردم باید بدانند که قرنطینه به معنای ماندن در خانه های ما تا حد ممکن است. امیدوارم این اتفاق بیفتد در غیر این صورت ، اگر ما نتوانیم قرنطینه کنیم ، مردم در خانه نمی مانند ، ماسک نمی زنند ، که در برخی از شهرها کمتر از 30٪ از مردم ماسک می زنند ، مرگ و میر بسیار بالاتر از آنچه در دو روز گذشته اتفاق افتاده است و همه ما را شوکه کرده است .

عابدینی با بیان اینکه این شرایط تا زمانی است که به قله قله پنجم نرسیده ایم و هنوز در بازوی صعودی هستیم ، اظهار داشت: البته در استان های جنوبی مانند کرمان و سیستان و بلوچستان بازوی نزولی را ادامه داده ایم. در چند هفته گذشته ما در این استانها و سیستان و بلوچستان بوده ایم ، اما در استانهای مرکزی ، به ویژه در شمال ، که واقعاً فاجعه ای اتفاق می افتد ، اگر ما رعایت نکنیم ، هر اتفاقی می افتد.

بیشتر بخوانید  یک روز پرانرژی با ورزش صبحگاهی بساز!

بستری زیاد در تهران

وی درباره وضعیت تهران افزود: در تهران تعداد بستری ها در بیمارستان بسیار زیاد شده است و وقتی می خواهیم یک بیمار را بستری کنیم باید به دنبال تخت باشیم. در حالی که آنچه در این پیک به ما کمک می کند ، مسئله تزریق خارجی RamedSavier است. در بیمارستانی مانند مسیح دانشوری ، روزانه فقط 400 نفر به صورت سرپایی پذیرایی و ترک می کنیم. حال ، اگر مجبور به پذیرش این 400 نفر هستیم ، در نظر بگیرید که چه تعداد تخت باید به تخت های بیمارستان اضافه شود.

پروتکل ها را دنبال نکنید ، مرگ و میر افزایش می یابد

عابدینی با تأکید بر لزوم تلاش جمعی برای مقابله با پیک پنجم ، ادامه داد: واکسیناسیون را تسریع کرده و سرعت آن را افزایش می دهیم. بنابراین در برخی از استانها 45 ساله هستیم ، در تهران 58 ساله هستیم و در برابر بیماریهای بزرگ ، رانندگان ، معلمان و غیره واکسینه شده ایم ، اما شیوع دلتا آنقدر زیاد است که هرچه میزان واکسیناسیون بیشتر باشد ، بیشتر ما نمی توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

وی افزود: بنابراین ، این باید یک تلاش جمعی باشد. افرادی که می توانند در خانه بمانند ، افرادی که طبق پروتکل بیرون می روند تا بتوانیم ویروس را جمع آوری کنیم. در غیر این صورت ، هر روز بر تعداد مرگ و میرها افزوده می شود. این یک هشدار جدی است. تجمع ویروس دلتا فقط در اختیار کادر پزشکی نیست و مردم باید به آنها کمک کنند.

وی همچنین در مورد دریافت کمک از آژانس هایی مانند نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی یا ایجاد بیمارستان های صحرایی گفت: تأمین اجتماعی تقریباً در همه استان ها درگیر است و جای خود را به این کشور داده است. در فازهای اول و دوم ، ما فقط بیماران را در بیمارستان های دولتی کوید بستری کردیم ، اما اکنون نمی توان این کار را انجام داد. چه مدت می تواند درمان بیماران غیرکویدی به تأخیر بیفتد؟ بنابراین ، برای تحت فشار قرار نگرفتن تعدادی از بیمارستان های دولتی ، که بیماران کرونر قلب نیز دارند ، همه بیمارستان ها ، از جمله خیریه ها ، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی ، باید کمک کنند و هم بستری دائمی و هم موقت داشته باشند.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت ترافیکی/ این جاده‌ها در روز شنبه مسدود است

ما از لامبدا چه می دانیم؟

عابدینی درباره جهش لامبدا نیز گفت: جهش به نام لامبدا به عنوان جهش جدید در تاج ظاهر شده و هم عفونت و هم احتمالاً بیماری زایی ویروس را تحت تأثیر قرار می دهد. ما هنوز او را در ایران شناسایی نکرده ایم ، اما او در حدود اکتبر سال 2020 در آمریکای جنوبی دیده شده است. از آنجا که سفرهای بین المللی وجود دارد ، اگر ما آن را رعایت نکنیم ، ممکن است به زودی در ایران این کار را انجام دهیم و همان اتفاق تکرار شود.

وی افزود: در ماه مه ، موج دلتا را پیش بینی كردیم و به استانهای جنوبی و مرزهای شرقی هشدار دادیم و اعلام كردیم كه باید بسته شوند. حال این اتفاق افتاده و قله پنجم آغاز شده است و در حال حاضر ، اگر پروتكل ها را دنبال نكنیم ، قله بعدی قطعاً به زودی خواهیم بود.

وی گفت: “لامبدا آخرین جهش تاج نخواهد بود و شاهد جهش های جدیدی در ویروس تاج خواهیم بود.” “این ویروس هوشمند است و به خودی خود تغییر می کند و جهش می تواند تکرار شود.” حتی می شنویم افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند هنوز به این بیماری مبتلا هستند. البته انشاالله واکسیناسیون میزان مرگ و میر را تحت تأثیر قرار داده و کاهش می دهد ، اما نکته اصلی و طلایی در برخورد با Quid رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: “سرعت انتقال جهش لامبدا بیشتر است ، اما هنوز نمی توان به طور قطعی گفت که بیماری زا است.” با این حال ، به نظر می رسد سیر ویروس کرونا بر بیماری زایی و انتقال با هر جهش تأثیر بگذارد. البته هنوز برای نتیجه گیری خیلی زود است. خوشبختانه ویروس جهش نداشته است ، به این معنی که واکسن تاثیری بر آن نداشته است ، اما تأثیر واکسن ها با سیستم عامل های مختلف برای هر جهش متفاوت است. در عین حال ، باید بدانیم که حتی اگر کمترین م vaccثر واکسن را نیز دریافت کنیم ، خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *