مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خطرات کاغذ دیواری کثیف برای سلامتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

مواد سمی از قارچ های زیر کاغذ دیواری کشت و تولید مثل می تواند به راحتی در داخل خانه گسترش یابد و سلامت ساکنان آن را به خطر بیندازد.

دکتر جین دنیس بیلی، نویسنده این مطالعه و استاد بهداشت مواد غذایی، می گوید: ما این را در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده ایم مایکوتوکسین ها و قارچ هایی که تولید سم می کنند آنها را می توان از مواد کپک زده جدا کرد و در هوا رها کرد و این شرایط اغلب در ساختمان هایی که اتاق آنها کاغذ دیواری دارد دیده می شود.این مایکوتوکسین ها سپس استنشاق می شوند و با کاهش کیفیت هوا در خانه ها سلامت ساکنانشان را تهدید می کنند. به خصوص در خانه هایی که عفونت های قارچی قابل مشاهده است دلگرم کننده با من باش.

خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

“سندرم بیمار سازی” این اصطلاح برای شرایطی به کار می رود که مستاجرین ساختمان پس از مدتی زندگی در آن منطقه احساس بیماری می کنند و معمولاً علت خاصی برای بیماری یافت نمی شود، بنابراین متخصصان اغلب در محل خود به دنبال علت بیماری می گردند. اقامت دائم.

 خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

این روکش تزئینی و همچنین رنگ، ویژگی های خاص خود را دارد و البته معایب و مزایایی که تا زمانی که با آن ها آشنا نشوید نمی توانید انتخاب درستی داشته باشید. پس به این نکات توجه کنید:

قبل از خرید و نصب کاغذ دیواری در منزل این مطلب را بخوانید!

تنوع رنگ و طرح

یکی از مزایای کاغذ دیواری در رابطه با رنگ، تنوع در طرح، جنس و بافت است. این تنوع دست شما را برای طراحی خاص و خاص خانه باز می گذارد تا چه از نظر رنگ و چه در طرح با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. علاوه بر این، می توانید طرح خاصی را انتخاب کنید که مناسب هر قسمتی از خانه باشد. مثلا برای اتاق نشیمن از طرح های کلاسیک، برای اتاق نشیمن و اتاق خواب از طرح های اسپرت و برای اتاق خواب کودکان از طرح های کارتون و عروسک استفاده کنید.

رفع مشکلات ظاهری

انواع و طرح های مختلف کاغذ دیواری که در حال حاضر در بازار موجود است به شما کمک می کند تا برخی از مشکلات ظاهری خانه خود را با آنها حل کنید. مثلاً اگر ارتفاع سقف خانه از حد معمول بیشتر است، می توانید با کاغذ دیواری هایی که طرح «افقی» دارند، آن را اصلاح کنید.

کنترل صدا

برخی از کاغذ دیواری های موجود در بازار نیز عایق صدا هستند و اگر شرایط خانه شما به گونه ای است که آلودگی صوتی شما را اذیت می کند، می توانید با یک تیر دو نشان این نوع کاغذ دیواری ها را علامت بزنید. با طراحی زیبای خود به خانه خود جلوه خاصی ببخشید و خانه را از آلودگی صوتی نجات دهید.

بیشتر بخوانید  چگونه سیستم ایمنی بدن را درمقابل ویروس کرونا تقویت کنیم ؟

امکان شستشو

“کاغذ دیواری”، این نام نشان می دهد که روکش قابل شستشو نیست، اما کاغذ دیواری که در حال حاضر در بازار موجود است، قابل شستشو است. این کاغذ دیواری ها در برابر حرارت و رطوبت نیز مقاوم هستند.

در برابر گرد و غبار

کاغذ دیواری های جدید دارای خواص “آنتی استاتیک” هستند. این بدان معناست که گرد و غبار، ذرات ریز و آلودگی موجود در فضا را جذب نمی کند. به این ترتیب کمتر و کمتر کثیف می شوند.

 خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از دو قسمت زیرلایه یا نما یا سطح کاغذ دیواری تزئینی تشکیل شده است. کاغذ دیواری از نظر «زیر لایه» انواع مختلفی دارد.

1- کاغذ: در این نوع کاغذ دیواری از کاغذ به عنوان پشتی استفاده می شود و با موادی پوشانده می شود تا استحکام و مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش یابد.

۲- پارچه: در این نوع کاغذ دیواری از پارچه هایی مانند «پارچه نازک» یا «کتانی» برای زمینه استفاده می شود.

3- نبافته: اساس این نوع کاغذ دیواری، ورقه هایی است که توسط دستگاه های کاغذسازی از ترکیب نخ های بلند خمیر سلولزی و الیاف پارچه با نوعی چسب ساخته می شود. سپس رنگدانه ها و “اکریلات ها” برای تقویت رنگ به آن اضافه می شود. این نوع بستر هنگام خیس شدن تغییری در ابعاد نمی دهد. بنابراین برای نصب این نوع کاغذ دیواری می توانید به جای کاغذ به دیوار چسب بزنید. این باعث افزایش سرعت و سهولت نصب می شود.

4- با روکش وینیل اکریلیک: این نوع کاغذ دیواری دارای پشتی کاغذ بوده و روکش اکریلیک روی سطح نما پاشیده می شود. این نوع کاغذ دیواری قابلیت تمیز کردن و کنده شدن سطح دیوار را دارد و نسبت به کاغذهای ساده یا بدون روکش در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد.

5- پارچه با روکش وینیل اکریلیک: این نوع دیوارپوش دارای پایه برزنتی بوده و با وینیل مایع یا اکریلیک پوشش داده می شود و طرح مورد نظر بر روی این پوشش چاپ می شود. این نوع دیوارپوش قابلیت تنفس و تنفس دارد.

6- کاغذ روکش شده وینیل سخت و جامد: در این نوع کاغذ دیواری، لایه تزئینی به صورت لایه جامد «وینیل» روی پایه کاغذ لمینت می شود. این نوع کاغذ دیواری نسبت به انواع دیگر استحکام و دوام بیشتری دارد و در برابر کثیفی بسیار مقاوم است و همچنین می توان آن را از دیوار جدا کرد و شست.

7-کاغذ روکش وینیل جامد و طرح برجسته: این نوع کاغذ دیواری نیز با لمینیت ورق های جامد وینیل روی پایه کاغذ و ایجاد نقش های برجسته در نمای آن با حرارت ساخته می شود. تمیز کردن این نوع کاغذ دیواری به دلیل بیرون زده بودن نقش ها کمی سخت است.

بیشتر بخوانید  این قاتل خاموش را جدی بگیرید

8- دیوارپوش های الیاف طبیعی: در این نوع دیوارپوش ها، پارچه های بافته شده از نخ ها و پارچه های طبیعی به لایه ای از لاتکس اکریلیک یا مشابه لمینت می شوند. نمای این دیوارپوش های بوم دارای دو نوع بافت ریز و بافت خشن است.

9- پوشاندن دیوارها با الیاف مصنوعی: پایه این نوع پوشش، کاغذ یا لاتکس اکریلیک است و در سطح نما از الیاف مصنوعی استفاده شده است که ظاهری پارچه ای به سطح می دهد. استحکام و دوام آن بیشتر از دیوارپوش با الیاف طبیعی است.

10- دیوارپوش آکوستیک یا با عایق صدا: این نوع دیوارپوش، پوششی تزئینی با قابلیت جذب صدا و کاهش انعکاس صدا در محیط است. این نوع پوشش بیشتر در مکان هایی مانند استودیو، سالن کنفرانس، کتابخانه، ساختمان لابی استفاده می شود. این پس زمینه از تبادل صدا جلوگیری می کند.

 خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

طراحی کاغذ دیواری

تنوع طرح و شکل کاغذ دیواری بسیار زیاد است اما برخی از طرح ها کاربرد و طرفداران بیشتری نسبت به سایرین دارند. می توانید این گزینه ها را برای انتخاب راحت تر تصور کنید.

دمشق

به این نوع کاغذ دیواری که «داماس» نیز می گویند، طرح کاغذ دیواری می گویند که طرح گل در آن تکرار می شود. طرح داماس رایج ترین و قدیمی ترین طرح کاغذ دیواری است. این مدل طراحی کلاسیک دارد و بیشتر برای تالارهای پذیرایی مناسب است.

گل زده

در این طرح ها از الگوهای گل طبیعی یا فانتزی استفاده می شود.

هندسی

در این طرح به جای گل از خطوط و نقش های هندسی استفاده می شود که در طرح های کلاسیک رایج است. این طرح ها به عنوان مدرن یا اسپرت نیز شناخته می شوند.

گرافیک

در این طرح ها از تصاویر گرافیکی و تایپوگرافی بیشتری استفاده شده است.

موتیف

این طرح کاغذ دیواری زمینه ای تکی دارد و نقش تزیینی کوچکی در آن تکرار می شود.

ساده

این طرح ساده، تک رنگ و پتینه کاری شده با بافت یا سطح ظریف است. این کاغذ به تنهایی و در ترکیب با طرح های دیگر استفاده می شود.

راه راه

این طرح از الگوهایی از خطوط نسبتاً پهن و موازی افقی یا عمودی استفاده می کند. این طرح این قابلیت را دارد که با ایجاد خطای دید، محیط را کم و بیش جلوه دهد. بنابراین می توان از این کاغذ دیواری در راهروهای باریک و فضاهایی با سقف کوتاه استفاده کرد.

کودکانه

در این نوع کاغذ دیواری از طرح عروسک ها، شخصیت های کارتونی، ماشین ها، حیوانات و تصاویر مورد علاقه کودکان که برای اتاق خواب کودکان مناسب است استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل لب

اندازه ها را بشناسید

کاغذ دیواری ها به صورت رول و در اندازه های مختلف تولید می شوند و در بازار نیز موجود می باشند. رایج ترین اندازه ها 53 سانتی متر با عرض 10 متر و 70 سانتی متر با عرض 10 متر است

مقدار را بدانید

بسته به اندازه ساختمان می توان تعداد رول های مورد استفاده برای روکش دیوار را تخمین زد. پس به این مقادیر توجه کنید:

  • کاغذ دیواری رولی به عرض 53 سانتی متر و طول 10 متر حدود 5.3 متر مربع را پوشش می دهد.
  • کاغذ دیواری رولی به عرض 70 سانتی متر و طول 10 متر حدود هفت متر مربع را پوشش می دهد.

اما برای اینکه دقیق تر بدانید چه مقدار رول کاغذ دیواری مورد نیاز است، باید نمای خانه خود را ترسیم کنید، ابعاد و ابعاد دیوارهای آن را یادداشت کنید. دیوارهایی را که می خواهید بپوشانید با کاغذ دیواری مورد نظر علامت بزنید. مساحت دیوارها را محاسبه کنید و بر اساس آن تعداد رول مورد نیاز را تعیین کنید. بهتر است در هنگام خرید با کمک فروشنده مقدار رول مورد نیاز را تخمین بزنید. این مثال را در نظر بگیرید: برای یک آپارتمان 60 متری حدود 20 رول کاغذ و برای یک آپارتمان 80 متری حدود 30 رول کاغذ به عرض 53 سانتی متر و طول 10 سانتی متر مورد نیاز است.

کاغذ دیواری های مخصوص سالن پذیرایی

اگر اتاق نشیمن از اتاق نشیمن جدا است، مبلمان شما باید از جنس استیل ضد زنگ باشد. طرح های هایک لیزیک مانند طرح های دمشق و گلدار بهترین گزینه هستند. اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است، می توانید طرح ها و کاغذ دیواری های برجسته با روکش مخمل انتخاب کنید، اما اگر اتاق نشیمن و نشیمن شما مدرن و اسپرت هستند، پیشنهاد می کنیم طرح های هندسی و گرافیکی را انتخاب کنید.

اگر منطقه کم است، از طرح های شلوغ استفاده نکنید. زیرا فضای خانه کمی دلگیر به نظر می رسد. برای سالن های کوچک رنگ های روشن تر و طرح های مخفی تری مناسب است مانند نقوش یعنی طرح های ساده پس زمینه که در آن نقش تزیینی کوچکی تکرار می شود. این طرح ها هم شیک و هم مدرن هستند و برای مبلمان اسپرت مناسب هستند. این طرح ها فضای خانه را بزرگتر و جذاب تر می کند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: ایسنا

 خطر برای سلامتی کاغذ دیواری کپک زده

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *