مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل لب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نکات مهم در مورد تزریق ژل لب (اسید هیالورونیک)

بسیاری از خانم ها برای بزرگ کردن لب تکنیک های شما تزریق ژل لب شما اغلب از این روش استفاده می کنید موثر و مفید زیبایی چهره را دو چندان می کند. طی مطالعات انجام شده، تزریق ژل لب در بین تمامی محلول ها در رتبه اول قرار گرفت بزرگ کردن لب بیمار یا مشتری مورد نیاز است مراقبت های بعد از تزریق ژل لب برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش، به درستی رعایت کنید.

هنگام تزریق ژل هیالورونیک به لب، نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این مقاله به موارد زیر می پردازد:

تزریق ژل لب

1- فقط تزریق ژل تقریباً 10 تا 15 دقیقه طول می کشد در مورد لب بعد از این عمل تزریق بی حسی موضعی زیرا تزریق ژل به لب بدون بیهوشی بسیار دردناک است. اگر به لیدوکائین حساسیت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

2- نتیجه تزریق ژل های هیالورونیک بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است، اما معمولاً بعد از تزریق لب ها متورم می شوند و یک تا دو هفته طول می کشد تا به فرم ایده آل برسید.

3- معمولاً بعد از تزریق ژل هیالورونیک نیازی به استراحت ندارید، یعنی بلافاصله پس از تزریق می توانید به سر کار و زندگی روزمره خود بازگردید. در مورد ژل های هیالورونیک، کبودی به ندرت رخ می دهد، در مورد کبودی معمولا در عرض یک تا هفت روز از بین می رود.

4- بهتر است از هفت روز قبل از تزریق فرآورده هایی مصرف شود که لخته شدن خون را به تاخیر می اندازد. یا به اصطلاح خون رقیق از مصرف آسپرین و داروهایی مانند ایبوپروفن و ژلوفن خودداری کنید احتمال خون مرده یا خونریزی محل تزریق باید کاهش یابد اگر وارفارین مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید  تیرامین چه مضراتی برای بدن دارد؟

5- بسیار مهم: عدم تقارن لب ها و وجود توده روی لب ها بعد از تزریق طبیعی است و در عرض یکی دو هفته از بین می رود بهتر است تا چند روز از دست زدن و دستکاری محل تزریق خودداری شود.

6. پس از تزریق ممکن است برخی واکنش های موقتی مانند قرمزی، درد یا تورم در محل مشاهده شود که معمولا در هفته اول پس از تزریق از بین می رود، برای بهبود این علائم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

7- با توجه به آشفته بودن بازار این نوع محصولات در ایران و برای جلوگیری از مصرف ژل های بی کیفیتی که به صورت غیرقانونی وارد می شوند، باید مطمئن شوید که کدام نوع ژل برای شما مصرف می شود.ژل های بی کیفیت ارزان تر هستند اما می تواند برای شما بسیار گران باشد !!!! ژل های ارزان می توانند برآمده شوند یا از جای خود خارج شوند و تصور بدی ایجاد کنند. از طرفی بسیاری از این ژل ها به دلیل مواد موجود در ترکیبات خود باعث واکنش سیستم ایمنی بدن می شوند و در نهایت می توانند باعث ایجاد گرانولوم شوند.درمان گرانولوم ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد.حتما از پزشک خود در مورد نام آن بپرسید. تزریق ژل و جعبه آن در منزل نگهداری شود.

8- برای دو یا چند تزریق مرحله‌ای، پزشک ممکن است به شما ژل بدهد تا در خانه نگهداری کنید. در این صورت، ژل هیالورونیک اسید را باید در یخچال (نه در فریزر) قرار دهید.

9- برخی از افراد نگران این هستند که فرم لب هایشان بعد از اتمام ژل تغییر کند. مطالعات نشان داده است که ژل های هیالورونیک اسید در محل تزریق کلاژن نوع 1 تولید می کنند، به طوری که پس از جذب ژل، لب ها یا به حالت قبلی خود باز می گردند یا نسبت به قبل از تزریق حالت بهتری دارند.

بیشتر بخوانید  علت ادرار کف آلود چیست و چگونه درمان می شود ؟

10- علاوه بر کیفیت ژل های تزریقی، مهارت پزشک تزریق کننده نیز بسیار مهم است. بهتر است تا زمانی که از مهارت پزشک و کیفیت موادی که مصرف می کند مطمئن نشدید از این کار خودداری کنید. بهترین راه برای اطمینان از مهارت پزشک، دیدن نتایج (عکس های قبل و بعد) افرادی است که قبلاً آن را دیده اند.

11- ژل های ساخته شده از هیدروکسی آپاتیت ( معروف ترین آنها Radiesse است ) برای تزریق لب اصلا مناسب نیست.

12. اگر تزریق به هر دلیلی مشکل باشد، در صورت استفاده از اسید هیالورونیک، درمان آن سخت نیست، اما اگر از ژل های دیگر استفاده شود، درمان بسیار سخت است.

تزریق ژل لب

در اینجا چند نکته مهم برای تزریق ژل لب آورده شده است

  1. در دقیقه اول پس از تزریق ژل، برای جلوگیری از تماس با فضای بیرون، لازم است گاز استریل روی لب ها گذاشته شود.
  2. برای خروج از کلینیک علاوه بر قرار دادن گاز استریل بر روی لب ها، از ماسک استفاده کنید تا از آلودگی هوا از سوراخ های روی پوست لب و ایجاد عفونت جلوگیری شود. این ماسک علاوه بر حفظ پاکیزگی از تابش نور خورشید بر لب های تازه تزریق شده جلوگیری می کند و باعث ماندگاری مواد تزریق می شود.
  3. تا یک هفته پس از تزریق ژل لب از رژ لب یا رژ لب استفاده نکنید.
  4. کبودی تا یک ساعت پس از تزریق ژل طبیعی است.
  5. لب های خود را طبق نظر پزشک ماساژ دهید.
  6. از مصرف مایعات داغ و داغ و تنباکو به مدت یک تا دو هفته خودداری کنید زیرا این گرما باعث تجزیه ژل های تازه می شود. بعد از یک تا دو هفته هیچ مشکلی ندارید.
بیشتر بخوانید  چه چیزی باعث گالاکتوزمی می شود؟

لطفا اگر سوال یا نکته ای در مورد مقاله دارید نکات مهم در مورد تزریق ژل لب (اسید هیالورونیک)

با ما همراه باشید، آن را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *