مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم درباره واریز معوقات حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات در هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه و همسان سازی هستند حقوق بازنشستگان آنها در چند ماه گذشته اعتراضات زیادی را آغاز کرده اند حقوق بازنشستگان بر لبان افتاد در ادامه آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را خواهید خواند.

«محمدهادی زاهدی وفا» اظهار کرد: از شهریورماه تصمیمات حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی در پرونده شخصی آنها تغییر می کند و از همان ماه حقوق آنها اعمال می شود.

سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی ما این است که در هر استان بتوانیم شرکت های سرمایه گذاری را در قالب تعاونی های نوع دیگر یا سهام عام به نام «شرکت های سرمایه گذاری توسعه ایران» تأسیس کنیم.

زاهدی وفا گفت: با عرضه سهام در این تعاونی ها، مستمری بگیران ما حق عضویت خواهند داشت.

رای دیوان عالی کشور مبنی بر افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به تصویب رسید و از شهریور ماه سال ۱۳۸۸ مدیرعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد که بر اساس آن مستمری مستمری بگیران سایر سطوح 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان افزایش می یابد.

پیش از این مصوبه در نظر گرفته شده برای مستمری بگیران سایر سطوح افزایش 10 درصدی به اضافه 650 هزار تومان برای مستمری بگیران تا سقف 10 میلیون تومان و افزایش 10 درصدی برای مستمری بگیران بالای 10 میلیون تومان بود.

این مصوبه در خردادماه و بر اساس قانون اجرا شد اما با تاکید رئیس جمهور بر حل وضعیت مستمری بگیران و تفویض اختیار به هیات تامین اجتماعی، سایر سطوح حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش یافت. و ماده 95 قانون بیمه های اجتماعی.

بیشتر بخوانید  تور اقساطی کیش | پس انداز

سرپرست وزیر حمایت اجتماعی از افزایش 38 درصدی اضافه بر مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومانی حقوق مستمری بگیران سایر رده ها خبر داد و گفت: این افزایش از شهریور ماه اعمال می شود.

زاهدیووا با اعلام اینکه آیین نامه اصلاحی از شهریور ماه اعمال می شود و براساس مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی این افزایش به مستمری بگیران پرداخت می شود، گفت: دولت این تصمیم را می خواست. برای عضویت مجدد در سازمان تامین اجتماعی و به همین دلیل.

وی تصریح کرد: دولت برای سایر اقشار و بهبود وضعیت معیشتی این افراد برنامه دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدودیت بودجه دولت در سال جاری گفت: بنابراین برای هر تصمیمی که باید از سوی وزرای سازمان UO SO اتخاذ می شد، کار تخصصی دقیقی لازم بود تا در نهایت موفق شدیم به حد مقرر در ماده 96 رسیدیم. به اعمال قانون بیمه های اجتماعی رسیدیم که به تایید دیوان عالی کشور و هیات رئیسه بیمه های اجتماعی رسیده است.

زاهدی وفا اعلام کرد: مصوبات اصلاحی بر این اساس از شهریور ماه در پرونده شخصی مستمری بگیران تامین اجتماعی لازم الاجرا می شود و از همان ماه حقوق بر اساس آن نیز لازم الاجرا می شود.

سرپرست وزیر کار با اشاره به یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه در خصوص بازنشستگان گفت: علاوه بر این از مستمری بگیران تامین اجتماعی برای ایجاد یک شرکت سرمایه گذاری برای توسعه کشور در هر استان کمک می خواهیم و اولویت در آن شرکت سرمایه گذاری مستمری بگیران هستند بنابراین کارگران. انتظار می رود بانک رفاه سرمایه گذاری اولیه هسته این شرکت را تامین کند و بازنشستگان، کارگران و کارمندان ما بتوانند سهام آن را به صورت یکجا و اقساطی خریداری کنند.

بیشتر بخوانید  رؤسای جمهور چهار کشور به اوکراین سفر کردند

وی با بیان اینکه تامین مسکن مستمری بگیران و کارگران تا پایان این دولت وظیفه خطیر ماست، تصریح کرد: در هر استانی بر اساس ماده 5 قانون پرش در حال تشکیل بودجه زمین و ساخت و ساز هستیم. در تولید ساختمان های مسکونی و مستمری بگیران می توانند سهام بخرند آن وجوه را می توان با سود خریداری کرد و سپس با افزایش سرمایه سهام خود را به ساختمان مسکونی تبدیل کرد و این کمکی به پروژه مسکن ملی است که بر اساس تفاهم نامه انجام شده است. بین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی.

سرپرست وزارت کار با بیان اینکه در تفاهم نامه خود با وزارت راه و شهرسازی متعهد شدیم 500 هزار واحد مسکونی تهیه کنیم، در این سازوکار افراد بی خانمان خانه دار می شوند و یا اگر خانه دار هستند برای خود خانه می گیرند. فرزندان.

وی با بیان اینکه در این حوزه از تجربه 30 ساله مستمری بگیران تامین اجتماعی استفاده می کنیم و این شرکت های سرمایه گذاری باید به صورت تعاونی اداره شوند، گفت: طبق قانون موظف به گسترش بخش تعاونی هستیم و این تعاونی ها زیر نظر سازمان تعاون هستند. مراجع هر استان تشکیل شود و استانداران بر کیفیت مدیریت این تعاونی ها نظارت کنند و منابع از مرکز به استان ها تزریق نشود، بلکه خود استان ها باید توانایی تولید در حوزه را داشته باشند. سرمایه گذاری

زاهدیووا با اشاره به دلایل تعلل دولت در تصویب حقوق بازنشستگان گفت: در زمینه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان مشکلی با کمبود اعتبار نداریم، اما صندوق های تامین اجتماعی بیشتر یک مشکل است. مسئولیت.” و بحث پولی شدن این وجوه مستلزم کار و زمان بود، بنابراین کار به زمان پرداخت موکول شد. بر این اساس مستمری بگیران سایر مقاطع بر اساس مصوبه شورای عالی کار در شهریورماه با مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان افزایش 38 درصدی دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  موج مجازی در عراق درباره حضور کی راش / از شایعات به واقعیت نیمکت حریف تیم ملی ایران

وی با بیان اینکه اگر دولت بخواهد از فروش اموال و دارایی های خود سهامی عرضه کند اولویتش با بازنشستگان و کارگران است، ادامه داد: این ملک قطعاً جایگاه ملک بین نسلی را خواهد داشت و باید نزد فرزندان بازنشستگان بماند. . و به همین دلیل برای حفظ این دارایی ها در صندوق های تعاونی ها لازم است همه دوستان بازنشسته در تمام استان ها با ما مشارکت و همکاری داشته باشند. بنابراین در مدیریت تعاونی ها و صندوق ها نباید دولت یک طرف میز باشد و مستمری بگیران در طرف دیگر، بلکه همه باید سر یک میز در مدیریت برنامه های عمرانی و سرمایه گذاری مشارکت داشته باشیم.

زاهدی وفا تصریح کرد: با توجه به توصیه های مکتب اسلام باید همیشه حرمت بزرگان را رعایت کرد و این امر باید در عمل نشان داده شود، به همین دلیل در بسیاری از موارد می خواستم به جای کلمه بازنشسته از کلمه جانباز استفاده کنم. برای بازنشستگان عزیز امیدواریم در آینده برای این جوانان گذشته آرامش و رفاه بیشتر و امید به ادامه زندگی بیشتر شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *