مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوش دولت به مردم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق در خصوص نحوه تصمیم گیری در خصوص حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، گفت: جلسه ویژه بررسی حذف یا تداوم ارز ترجیحی که از روز یکشنبه آغاز شد. همچنان ادامه دارد . البته هیچ یک از نمایندگان مجلس موافق عدم امکان تداوم تخصیص ارز ترجیحی به شکل فعلی آن نیستند، اما موضوع اصلی اولاً سازوکار لغو ارز ترجیحی و ثانیاً راهکارهای حمایت از اقشار ضعیف است. و در یک نقطه ضعف. جامعه آماده است.

نوروزی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی از نمایندگان معتقدند روند حذف این نوع ارز باید هر چه سریعتر از ابتدای سال 1401 آغاز شود و گروهی دیگر از حذف تدریجی آن حمایت می کنند. این نمایندگان با اشاره به شرایط خاص کشور و مشکلات ناشی از تاج، تحریم و… معتقدند حذف ناگهانی ارز ترجیحی نوسانات گسترده ای را در قیمت اقلام اساسی و سایر خدمات در کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از نمایندگان با اشاره به رانت گسترده ای که در اثر توزیع این نوع ارز و تشکیل بازار سیاه و سایر اقلام ایجاد شده است، خواستار حذف فوری آن هستند. در نشست روز یکشنبه کمیسیون مشترک موضوعات متعددی مطرح شد و این گفتگوها ادامه دارد.

نماینده مردم علیج آباد کتولا در مجلس یادآور شد: جلسات ویژه کمیسیون تلفیق برای تصمیم گیری در این خصوص و سایر موضوعات بودجه روز دوشنبه در سه نوبت برگزار می شود تا در نهایت تصمیم مقتضی در مورد ارز ترجیحی به نفع اتخاذ شود. از مردم. . فکر می کنم تصمیم نهایی احتمالا تا پایان دوشنبه گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید  شفافیت سینمایی با انتشار دو جدول

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار اکتساآنلاین که نظر شخصی شما درباره سرنوشت حذف ارز ترجیحی چیست؟

وی با تاکید بر اینکه راه حل عاقلانه این است که روند حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را مرحله به مرحله و با اعمال الحاقیه حمایتی به نفع اقشار کم برخوردار جامعه انجام دهیم، گفت: به هر حال نباید آن را رد کرد، جامعه را رد کرد. رشد خواهد کرد.” اگرچه هنوز تصمیمی برای حذف ارز ترجیحی گرفته نشده است، اما برخی از دلالان بازار بلافاصله پس از تصمیم احتمالی، قیمت کالاها و خدمات مصرفی را افزایش داده اند.

برای مبارزه با حدس و گمان چه باید کرد؟

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس گفت: برای مقابله با این گونه تحرکات لازم است همزمان با حذف ارز ترجیحی رویکردهای نظارتی و کیفری تقویت شود تا با رفتارهای سوداگرانه و سودجویانه مقابله شود. اگر مجموعه این نیازها در نظر گرفته شود، می توان این تصمیم را با کمترین تبعات زیست محیطی گرفت.

نوروزی در بخش دوم این گفتگو با اشاره به راهکارهایی که باید پس از حذف ارز ترجیحی برای حمایت از دهک های کم درآمد جامعه اتخاذ شود، گفت: سازوکار حمایت یارانه ای از مردم در حذف این نوع ارز ارز یکی از مهمترین معادلات است که نمایندگان سعی می کنند آن را به بهترین شکل حل کنند. دولت اعلام کرده است که به طور متوسط ​​حدود 110 هزار تومان به یارانه فعلی اضافه خواهد کرد. برخی از نمایندگان نیز تعداد بیشتری را پیشنهاد می کنند.

وی افزود: اما با توجه به تجربه تاکنون در خصوص پرداخت یارانه های مالی، فکر می کنم باید با دقت بیشتری در این زمینه تصمیم گیری کنیم. افزایش نقدینگی شرکت به هر دلیلی در نهایت باعث افزایش تورم و کاهش قدرت خرید شهروندان می شود. بنابراین توزیع کارت های پشتیبانی و کارت های غیرنقدی راه حل مناسب تری است که با توزیع نقدی مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید  ربایش دختر ۶ ساله در شیراز صحت ندارد

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: مردم می توانند برای تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز خود به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کنند، بدون اینکه در این بین مجبور به تعویض ارز باشند. البته این سوالات در جلسات کمیسیون مشترک و هر یک از نمایندگان مطرح می شود.» نظرات خود را در مورد آن بیان می کنند. باید دید در این مورد چه تصمیمی گرفته می شود./اکونومی آنلاین


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *