مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حمله موشکی چین به تنگه تایوان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر پرتاب موشک بالستیک چین به سمت تنگه تایوان، چین اعلام کرد که در چارچوب یک اقدام «حمله موشکی دقیق» به تنگه تایوان انجام داده است. تمرین نظامی

خبرگزاری رویترز گزارش داد پکن پیش از این اعلام کرده بود که رزمایش های نظامی نیروی دریایی، نیروی هوایی و سایر نیروهای نظامی چین در شش منطقه در اطراف تایوان در جریان است.

رزمایش چین در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، علیرغم هشدارهای جدی چین، برگزار شد.

این سفر در حالی انجام شد که پکن تهدید به رویارویی نظامی کرد و تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند وحدت منطقه تایوان را از بین ببرد.

فرماندهی تئاتر شرق ارتش آزادیبخش خلق، شاخه نظامی حزب حاکم کمونیست در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: حملات موشکی دوربرد به اهداف منتخب در مناطق شرقی تنگه هرمز انجام شد. ” . نتیجه مورد انتظار به دست آمد.

وزارت دفاع تایوان همچنین اعلام کرد که پرتاب موشک های سری دانگ فنگ چین را که در ساعت 13:56 بعد از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز شد، رهگیری کرده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سیستم‌های مراقبت هشدار اولیه برای شناسایی پرتاب موشک‌های شلیک شده به سمت شمال شرقی و جنوب غربی تایوان استفاده می‌کند.

وزارت دفاع تایوان اوایل امروز اعلام کرد که نیروهای جزیره در آماده باش کامل هستند و وضعیت را برای جلوگیری از تنش های بیشتر زیر نظر دارند.

بیشتر بخوانید  دانلود قسمت پانزدهم سریال نیسان آبی با کیفیت عالی

رزمایش نظامی چین واکنش های بسیاری را به همراه داشت و روزنامه چینی «گلوبال تایمز» به نقل از کارشناسان نظامی نوشت که این رزمایش «بی سابقه» است و برای اولین بار موشک ها از تایوان عبور خواهند کرد. ارتش چین همچنین برای اولین بار از توپخانه دوربرد با سلاح های جنگی در تنگه تایوان استفاده خواهد کرد.

تنش ها در تایوان از زمان سفر پلوسی به این جزیره بالا گرفته است. چین تایوان را استان خود می‌داند و با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف است و می‌گوید این گونه بازدیدها اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های اشتباهی را به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *