مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات جدید از پرداخت یارانه نان + مشمولین یارانه نان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: تنها توضیحی که تاکنون درباره یارانه نان داده شده، توضیحات وزارت اقتصاد است. ابراهیم صیامی، مدیرکل آینده پژوهی وزارت اقتصاد گفت: یارانه نان برای هر کد ملی ثبت می شود و با هر کارت بانکی می توان نان خریداری کرد. «به این ترتیب وقتی مردم نان می خرند، همان قیمت قبلی را می پردازند و مابه التفاوت آن را دولت پرداخت می کند.

نکته دیگری که صیامی به آن اشاره می کند سهمیه خرید نان است. وی گفت: مزیت این کار این است که افرادی که بیش از فرم مصرف می کنند باید الگوی مصرف را اصلاح کنند یا آن را با قیمت آزاد خریداری کنند. «افرادی که کمتر از مدل استاندارد خرج می کنند پول هم دارند.

جزئیات تحقق یارانه نان

با توجه به توضیحاتی که تاکنون داده شده، قیمت نان دو برابر شده و نان هم به قیمت یارانه ای یا سهمیه ای و هم به قیمت آزاد بدون سهمیه تقسیم می شود. هر خانوار یا فردی سهمیه خاصی از نان دارد که می تواند ظرف یک ماه از آن استفاده کند. اما اگر خانوارها بیش از این هزینه کنند، احتمالاً باید نان را با قیمت پایین خریداری کنند.

این موضوع از سوی وزارت اقتصاد نیز تایید شد، زیرا صیامی در مصاحبه خود عنوان کرده است که «افرادی که بیش از یک قالب هزینه می کنند، الگوی خرج را اصلاح کنند یا با قیمت آزاد خریداری کنند». «افرادی که کمتر از مدل استاندارد خرج می کنند پول هم دارند.

بیشتر بخوانید  بلندترین آبشار ایرانی در لرستان

بر این اساس می توان گفت که سهمیه بندی و یارانه نان مانند بنزین است که همه در هر ماه سهمیه خاصی دارند و می توانند از این سهمیه در ماه استفاده کنند یا پس انداز کنند. اما اگر مردم بیش از سهمیه تعیین شده بنزین مصرف کنند، آن را به صورت رایگان خریداری کنند.

یارانه نان به چه کسی پرداخت می شود؟

اگرچه جامعه هدف یارانه های دولتی است، اقشار و گروه های خاصی، یارانه نان به همه افراد تعلق می گیرد. به گفته مقامات، هر کشور یارانه نان دریافت کرده است. مردم هنگام خرید نان، کارت بانکی یا کارت یارانه نان ارائه می دهند و می توانند نان را به قیمت روز یا با قیمت یارانه ای خریداری کنند. مابه التفاوت نان یارانه ای و مجانی را دولت به نانوا می پردازد. مثل خرید سهمیه بنزین است.

صاحب هر خودرو کارت سوخت دارد که با آن 60 لیتر بنزین دولتی می خرد و مابه التفاوت بنزین سهمیه ای و آزاد را دولت به مالکان پرداخت می کند.

یارانه نان چقدر است؟

هنوز هیچ یک از مسئولان میزان یارانه نان را اعلام نکرده اند و مشخص نیست هر خانوار در ماه چقدر نان می گیرد. از سوی دیگر مشخص نیست این یارانه به صورت نقدی بر روی کارت های بانکی افراد پرداخت می شود یا مانند سهمیه بنزین 3 یارانه صرف خرید نان می شود و امکان برداشت نقدی وجود ندارد. /تعارت نیوز


بیشتر بخوانید  معرفی سیستم ناپایدار در اردبیل / کاهش نسبی دما در اکثر مناطق استان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *