مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

توضیحات مدیرکل مطبوعات خبرگزاری‌های داخلی درباره یک مکاتبه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز؛ ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های محلی در خصوص جزییات این نامه گفت: چهارشنبه گذشته نامه ای به ادارات کل استان برای فرهنگ اسلامی ارسال شد و دستورالعملی از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مبنی بر مالیات بر ارزش افزوده ارسال شد. مورد نیاز بود و در سامانه جامع رسانه ای کشور قرار می گیرد اما پس از این اطلاعیه ابهاماتی به وجود آمد و برخی در فضای مجازی این موضوع را مطرح کردند که قانون مالیات بر ارزش افزوده تبلیغات در مطبوعات توسط معاونت مطبوعاتی ابلاغ شد! پرونده و ما آن را منتشر نکردیم.

وی در خصوص دلایل ابلاغ این قانون گفت: دلیل آن این است که دولت دوازدهم لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تقدیم مجلس می کند که در تاریخ 12 تیرماه به تصویب مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم مجلس می رسد. «اسلام حدود یک ماه قبل از اجرایی شدن فرمان ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت سیزدهم گزارش شده است. متعاقباً 6 ماه بعد، در 13 دی ماه، این قانون توسط سازمان مالیاتی منتشر می‌شود که در آن، فعالیت‌های فعلی چاپ و نشر اعم از واردات کاغذ و چاپ فعلی و همچنین کتاب‌ها معاف از مالیات هستند، اما دو مورد وجود دارد. استثناها. انتشار کتب آموزشی و مطبوعاتی و نشریات. باید اشاره کنم که ارزش افزوده چیزی است که تبلیغ کننده باید برای آن هزینه بپردازد.

بیشتر بخوانید  تحریم ها علیه مسکو ربطی به برجام ندارد

شمسایی در توضیحات تکمیلی خود درباره مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی گفت: در صورت مراجعه به بسیاری از موارد خدماتی، مبلغ به عنوان مبلغ خود کالا در فاکتور و در پایان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده درج می شود. یعنی پول از گیرنده توسط شخص ارائه دهنده خدمات دریافت می شود که آن را به سازمان مالیاتی پرداخت می کند. بنابراین اگر آگهی از 13 دی در نشریات منتشر شده باشد، 9 درصد ارزش افزوده آن باید بر عهده آگهی دهنده باشد. آگهی‌دهندگان به دو دسته تقسیم می‌شوند، بخش خصوصی یا دولتی که دستورالعمل‌های آنها توسط دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها توزیع و پرداخت می‌شود.

وی درباره موفقیت این قانون گفت: استدلال موافقان این قانون این است که تبلیغ کنندگان باید ارزش اضافی را بپردازند زیرا از تبلیغات کالای خود سود می برند و همچنین موضوعیت مطبوعاتی که به رسانه ها می رسد منتفی است. “

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی همچنین با اشاره به ساز و کار این مکاتبات در صدور فاکتورها خاطرنشان کرد: این مکاتبات به ادارات کل فرهنگ اسلامی و رهبری استان ها ابلاغ شد تا 9 درصد به صدور فاکتور توسط دولت اضافه شود. آژانس ها چون اگر این اتفاق نیفتد مثلاً یک صندوق 100 هزار تومانی برای وزارت نفت صادر می شود و برخی رسانه ها به آن دست پیدا می کنند، آخر سال رسانه ها متوجه می شوند، چون باید آگهی منتشر شود. بعد از روز ابلاغ قانون . . اما الان با نامه ای که نوشتیم باید فاکتور وزارت نفت که نمونه ما بود چاپ شود، صد هزار تومان به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به عنوان نمونه به روزنامه ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید  جانسون پایان حضور نظامی انگلیس در افغانستان را اعلام کرد

شمسایی در پایان درباره اینکه این موضوع تا چه حد به نفع مطبوعات است، گفت: قطعا ما به عنوان معاونت مطبوعاتی خواستار تغییر این قانون هستیم. در نهایت، با توجه به وضعیت شکننده اقتصادی روزنامه ها، گرانی کاغذ و مسائل دیگر، آنها بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارند. اما در آگهی‌های خصوصی، وقتی یک شرکت خصوصی می‌خواهد در روزنامه تبلیغ کند و می‌بیند که 9 درصد رشد کرده است، ممکن است طول بکشد تا تمایلش به آگهی در روزنامه‌ها کاهش یابد. البته این بحث وجود دارد که اگر مرجعیت رسانه‌ها با کار حرفه ای ما و رسانه ها واقعا موثر است، تبلیغ کننده احساس می کند که برای دیدن محصول خود و جذب مشتری تحت هر شرایطی باید هزینه ای بپردازد. موضع ما این است که باید با این موضوع برخورد کنیم و این قانون را به گونه ای دیگر اصلاح کنیم. برای کمک به اقتصاد نشریات در این زمینه تلاش می کنیم، اما از آنجایی که قانون از 13 دی ماه جاری است، نباید حقوق رسانه ای را ضایع کنیم.

آره


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *