مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بعد از ورزش این غذا را نخورید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


غذاهایی که نباید بعد از ورزش مصرف شوند

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید لیست ممنوعیت های غذایی بعد از ورزش آن ها ملاقات می کنند.

غذاهایی که نباید بعد از ورزش مصرف شوند

بعد از ورزش غذا نخورید

ممنوعیت رژیم غذایی بعد از ورزش

فیبر و کربوهیدرات از مواد مغذی ضروری بعد از ورزش هستند. اگرچه شیرینی ها سرشار از این مواد هستند، اما به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات، چربی، نمک، قند و کالری، پس از ورزش باید از مصرف آنها پرهیز کرد. بهتر است آن را با سایر غذاهای سالم مانند آجیل یا نان تست جایگزین کنید.

ممنوعیت رژیم غذایی بعد از ورزش

توصیه می کنیم غذاهای فست فود را از برنامه غذایی خود حذف کنید به خصوص اگر ورزش می کنید، آشپزی در این موارد سوسیس و کالباس و همبرگر اولین انتخاب شماست، اما بدانید که این مواد روی بدن شما تاثیر منفی می گذارند و مصرف آنها فقط چربی های ترانس بد را وارد بدن شما می کند. بدن در این صورت تمام زحمات شما در باشگاه خراب می شود. بهترین انتخاب برای شما در این شرایط آووکادو و موز هستند که سرشار از پتاسیم هستند.

بدون شک انرژی زاها در حین ورزش به شما کمک می کنند اما فقط زمانی مناسب هستند که قبل از باشگاه مصرف شوند، این مواد سرشار از قند هستند و اگر بعد از ورزش آن ها را مصرف کنید متابولیسم بدن کاهش یافته و دچار مشکل می شوید، همچنین دچار اختلال خواب می شوید.

حتما می دانید که نباید تنقلات نمکی بخورید. خوردن چیپس را همه دوست دارند اما بعد از فعالیت بدنی توصیه نمی شود، اما باید موادی مصرف کنیم که سرشار از پتاسیم باشد. موز بهترین جایگزین برای تنقلات شور است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با قرص های آرام بخش

رژیم غذایی سالم بدون میوه و سبزیجات تازه امکان پذیر نیست اما در مورد غذاهایی که بعد از ورزش مصرف می شوند باید زیر آنها خط کشیده شود.با ورزش مقدار زیادی از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی و متاسفانه سبزیجات را نیز از دست می دهیم. کمبود خود را جبران نمی کنند. سبزیجات خام با وجود کالری کم، انتخاب خوبی بعد از تمرین نیستند. بدن شما برای عضله سازی به فیبر و پروتئین نیاز دارد، بنابراین آن را با مواد دیگری مانند ماست بخورید. .

ممنوعیت رژیم غذایی بعد از ورزش

ممکن است بعد از ورزش به دلیل از دست دادن قند در حین ورزش، هوس خوردن شیرینی هایی مانند شکلات داشته باشید. یکی از دلایلی که باعث می شود بعد از ورزش شکلات شیری نخورید بالا بودن سطح گلوکز و چربی های مضر است. بجای. میوه تازه بخورید یا اگر نمی توانید شکلات را حذف کنید، شکلات تلخ به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن انتخاب خوبی است.

ممنوعیت رژیم غذایی بعد از ورزش

پنیر به دلیل محتوای چربی بالایی که دارد یکی از بدترین میان وعده هایی است که می توانید بعد از تمرین بخورید. برای کسانی که به پنیر علاقه خاصی دارند، موزارلای که چربی کمتری دارد توصیه می شود.

  • تنقلات شیرین

همانطور که در بالا ذکر شد بدن شما بعد از ورزش به شیرینی نیاز دارد اما اگر می خواهید سالم و تناسب اندام باشید از دسرها پرهیز کنید تنقلات شیرین نه تنها کالری زیادی دارند بلکه متابولیسم بدن شما را نیز کاهش می دهند.

تخم مرغ سرشار از پروتئین و کولین است. شما باید بعد از ورزش قلب خود را سالم و قوی نگه دارید، بنابراین باید به دنبال منابع غذایی مغذی باشید، اما به یاد داشته باشید که تخم مرغ های همزده روغن و کره زیادی را که چربی های اشباع شده هستند جذب می کند. به جای سرخ کردن یک تخم مرغ، آن را بجوشانید یا حتی آن را به صورت خام برای اسموتی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه چیست؟

آیا می دانید این ماده برای سلامتی مضر است؟ این نوشیدنی سرشار از قند است و از طرفی پف می کند. آب بهترین گزینه برای آبرسانی به بدن بعد از ورزش است.

ممنوعیت رژیم غذایی بعد از ورزش

  • سبزیجات نپخته

سبزیجات خام سرشار از مواد مغذی هستند، اما توانایی حفظ انرژی شما را پس از ورزش ندارند. اگر عضلات شما فرسوده یا پاره شده اند، به یک رژیم غذایی قابل توجه نیاز دارید که آنها را اصلاح کرده و متابولیسم شما را تسریع کند. متخصصان تغذیه افزودن پروتئین به سبزیجات را توصیه می کنند.

________________________________________________

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *