مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا مصرف زردچوبه خطرناک است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



زردچوبه به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد از دیرباز در طب سنتی شرقی مورد استفاده قرار می گرفته است. کورکومین، جزء فعال زیستی اصلی زردچوبه، یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضد التهابی است.

زردچوبه و کورکومین برای مصرف بی خطر هستند، اما مصرف بیش از حد چیزهای خوب می تواند خطرناک باشد. با این حال، زردچوبه دارای خواص بسیاری از جمله سلامت پوست و مو برای از بین بردن موهای زائد است. اما مصرف زردچوبه در مقادیر زیاد خطراتی دارد.

در این مقاله به اثرات زیاده روی در مصرف زردچوبه پرداخته ایم.

عوارض خفیف زردچوبه:

از آنجایی که زردچوبه به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند، در صورت داشتن اختلال خونریزی باید از مصرف آن خودداری کنید. ناراحتی معده، رفلاکس اسید، اسهال، سرگیجه و سردرد. همچنین مصرف دوزهای بالای مکمل های زردچوبه می تواند به میزان قابل توجهی سطح اگزالات ادرار و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

پس برای مصرف زردچوبه باید اعتدال را رعایت کنید. عوارض جانبی داروهای گیاهی و ویتامین ها گاهی بیشتر از فواید آن است.

زردچوبه می تواند تداخلات منفی با داروهای مختلف ایجاد کند. از جمله رقیق کننده های خون، داروهای ضد افسردگی، آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین ها، داروهای قلب و شیمی درمانی. این ماده می تواند با داروهای دیابت تداخل داشته باشد و منجر به هیپوگلیسمی خطرناک شود.

از آنجایی که زردچوبه جذب آهن را محدود می کند، در صورت مصرف مکمل های آهن، نباید آن را مصرف کنید.

نباید فراموش کرد که گیاهان دارویی با همه فوایدی که دارند، می توانند برای مصرف زیاد خطرناک باشند.

بیشتر بخوانید  با تغییر در کادر فنی خیبر به امید آینده فوتبال لرستان

زردچوبه می تواند مشکلات معده مانند رفلاکس اسید و سنگ کیسه صفرا را بدتر کند.

زنان باردار یا شیرده می توانند از غذاهای حاوی زردچوبه به عنوان ادویه استفاده کنند. اما باید از مصرف مکمل های زردچوبه خودداری کنند.

این مکمل ها می توانند انقباضات رحمی را تحریک کرده و عوارض جانبی ایجاد کنند. در برخی موارد منجر به سقط جنین نیز می شود.

بسته به سلامت عمومی خود و اینکه آیا بیماری هایی مانند سوء هاضمه یا سنگ کلیه دارید، باید قبل از مصرف مکمل های زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه چقدر ایمن است؟

مطالعاتی که مزایای سلامتی زردچوبه را نشان می دهد از عصاره زردچوبه استفاده می کند. این عصاره ها عمدتا حاوی کورکومین در دوزهای بیشتر از یک گرم در روز هستند. زیرا مصرف این مقدار طبیعی در یک رژیم غذایی معمولی دشوار است. زردچوبه اغلب به عنوان مکمل استفاده می شود. جایی که محتوای کورکومین بسیار بیشتر است.

به طور کلی میزان قابل قبول مکمل کورکومین برای مصرف روزانه حدود 3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. به این معنی که برای هر فرد بالغ تا 12 گرم زردچوبه قابل مصرف است. هر چیزی بیش از این می تواند عوارض جانبی در بدن شما ایجاد کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *