مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تداوم بارش‌ها در خراسان جنوبی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، براساس اخطاریه  صادر شده، فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه ۱۲ دی در استان آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۱۳دی ادامه می یابد که وزش شدید باد لحظه ای، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها با احتمال بارش برف و تشکیل مه را سبب خواهد شد.

مناطق تحت تاثیر این سامانه شهرستانهای نهبندان، سربیشه، سرایان، خوسف، بیرجند، غرب قائنات، شرق فردوس، طبس، غرب درمیان پیش بینی شده است.

این بارشها لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی و اختلال در جابجایی بار و مسافر و وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در نیمه‌ی جنوبی استان شهرستانهای نهبندان و سربیشه و کاهش دیدافقی در اثر تشکیل مه را در پی دارد.

در این اخطاریه همچنین پرهیز از سفرهای غیرضرور درون و برون شهری، پاکسازی آبراهه ها و کانال‌های مسیر عبور آب خودداری از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و عدم صعود به ارتفاعات و احتیاط در رانندگی و عبور و مرور وسایط نقلیه و رعایت فاصله‌ی طولی مناسب، به همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی نظیر اطمینان از کارکرد برف پاک کن و بخاری وسیله‌ی نقلیه، زنجیرچرخ و جمع آوری باقیمانده محصولات کشاورزی و انتقال آن به مکان مناسب توصیه شده است.

در شبانه روز گذشته حاجی آباد زیرکوه با ۱۸ میلیمتر باران، بیشترین بارش استان را ثبت کرد. بیشترین بارش ثبت شده در۲۴ ساعت گذشته در حاجی آباد زیرکوه با ۱۸ میلیمتر بارندگی بوده، افزود: در این مدت به ترتیب در آرین شهر و ماهمیران ۱۶ میلیمتر، آبیز ۱۵ میلیمتر، چاه طالب و زهان ۱۴ میلیمتر، خنگ و محمدآباد پسکوه ۱۲ میلیمتر، محمد شهر ۱۰ میلیمتر، زنوغان ۹، دوست آباد و مود۸، قاین و اسفندیار ۷، خوسف و علی آباد زارعین ۶، سه قلعه و درمیان ۵، سرند طبس، چیروک ، پیکوه، ایستگاه جنوب بیرجند، معصوم آباد، ایستگاه فرودگاهی بیرجند ۴ میلیمتر، کلاته سورگ، عباس آباد، دیهوک، فتح آباد قاین ، سربیشه، مختاران، درح ۳ میلیمتر، نهبندان، سرایان ، کریمو و بغداده ۲، معدن پروده، کفاز و فردوس یک میلیمتر باران باریده و شهرهای طبس، بشرویه بارش‌های ناچیزی را گزارش کردند.

بیشتر بخوانید  رانندگی عجیب و وحشتناک رانندگان در لاین مخالف بزرگراه اصفهان فاجعه به بار آورد! / فیلم سینما

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *