مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیوگرافی ارنست همینگوی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیوگرافی ارنست همینگوی:ارنست همینگوی او در سال 1899 در اوک پارک نزدیک شیکاگو به دنیا آمد، پدرش پزشک و مادرش خانه دار بود. ارنست دومین پسر خانواده در میان شش فرزند بود. آنچه او در مورد زندگی نام خود نوشته است می گوید:

پدر و مادرم عموماً توافق اخلاقی با هم نداشتند و از این نظر خانواده ما و به خصوص من در مشکل بودیم.

بیوگرافی ارنست همینگوی

بیوگرافی ارنست همینگوی

مادرش دوست داشت پسرش یک کلیسا و خواننده مذهبی باشد، اما پدرش به ماهیگیری علاقه داشت. او یک چوب ماهیگیری و یک تور برای تمرین ماهیگیری در دست داشت. ارنست همینگوی او در ده سالگی با اسلحه و اصول شکار آشنا شد. وقتی وارد مدرسه شد احساس کرد که بیش از هر درس دیگری به ادبیات علاقه دارد.

از قیافه و بیان معلم ادبیاتم خوشم آمد. احساس کردم چیزی در من هست که در ادبیات و شعری که خوانده به خوبی بیان کرده است. اما من آن جذابیت را نسبت به کلاس های دیگرم نداشتم.

ارنست همینگوی از همان سال شروع به نوشتن کرد. روزنامه مدرسه اولین بازتاب اندیشه او بود. ارنست به نوشتن ادامه داد، اما بیشتر آنها را فقط به یکی دو دوست نزدیک نشان داد. او از دبیرستان اوک پارک فارغ التحصیل شد تا اینکه در سال 1917 تغییر شکل داد.همینگوی سعی کرد به سربازی برود و در نهایت موفق شد و با احساسی پرشور وارد جبهه شد.

بیوگرافی ارنست همینگوی

ارنست در سال 1921 با دختری به نام هادلی ریچاردسون که او هم روزنامه نگار بود ازدواج کرد. و در سال 1922 هر دو با یونان و ترکیه وارد جنگ شدند. من همینگوی در آنجا او به دنبال دوستانی بود که در نهایت با هم ملاقات کنند آزرا گوند من جیمز جویس دو دوست نیز ملاقات کردند همینگوی او را تشویق به انتشار کتاب هایش کرد. ارنست در سال 1927 از همسرش هادلی طلاق گرفت. ارنست در مورد همسرش می گوید:

بیشتر بخوانید  بید خزنده

از ابتدا درست نبود، هر دوی ما با وجود مسیر مشترک، دو تصور از زندگی داشتیم. من در او فداکاری می‌جویدم و او شهوات و آرزوهایش را می‌جوید. و با خود عهد کرد که دیگر ازدواج نکند. در کمال تعجب او با زن دیگری دوست شد و آنها در سال 1927 ازدواج کردند. نام او پائولین بود و برای مجله معروف ووگ کار می کرد. در سال 1923 سه داستان و ده شعر او توسط یک ناشر فرانسوی در پاریس منتشر شد که او را به اوج شهرت رساند. همینگوی او از زندگی خود ناراضی بود و گفت:

بیوگرافی ارنست همینگوی

نوشتن نمی تواند زندگی من را پشتیبانی کند. و از روزی که آن را نوشتم نتوانستم هیچ زخم مالی زندگی ام را مرهم بگذارم. یا من برای استفاده ننوشتم یا مردم برای استفاده می خوانند …….

اما انتشار کتاب های بیوگرافی نویسندگان آمریکایی تا حدودی پاسخگوی نیازهای مالی او بود. در سال 1340 زن دیگری با او قطع رابطه کرد، او درباره قطع این رابطه می گوید:

باید اعتراف کنم که همسر دومم چیزهایی را که همسر اولم به من نداده را مجانی نگرفته است.زنان آمریکایی هنوز خوب زندگی نکرده اند.

بیوگرافی ارنست همینگوی

در سال ۱۹۴۰ کتابی به نام زنگ‌هایی که به صدا در می‌آیند منتشر کرد. در آن سال برای سومین بار با زنی به نام مارتالوژن که نویسنده بود ازدواج کرد. این ازدواج چندین سال دوام نیاورد و دوباره مثل ازدواج قبلی همینگوی منجر به طلاق شد.

برای چهارمین بار همینگوی او با زنی به نام ماری دالش ازدواج کرد و این آخرین همسر اوست ارنست همینگوی و بسیار دلنشین بود.

بیشتر بخوانید  روز جهانی زنان بیوه در سال ۹۹ چه روزی است ؟

همینگوی در سال 1952 کتاب پیرمرد و دریا را نوشت و امسال برای همینگوی سال خوشی بود همینگوی او امسال برای همه آثارش و کتاب معروف پیرمرد و دریا جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. داستان پیرمرد و دریا از آنجا شروع می شود که پیرمردی که ماهی می گیرد شانسی ندارد و هر روز وقتی برای ماهیگیری می رود دست خالی برمی گردد در حالی که ماهیگیران دیگر ماهی می گیرند و کم کم پسری که پیرمرد را همراهی می کند.والدینش. او را به خاطر پیرمرد از پیرمرد جدا کرد و با ماهیگیر دیگری کار می کند. نکته خارق‌العاده داستان این است که پیرمرد هرگز از کارش ناامید نمی‌شود و هر روز به شکار ادامه می‌دهد، هرچند که دست خالی برگشته و ……

بیوگرافی ارنست همینگوی

1961. سال انقراض همینگوی انگار امسال با گلوله تفنگ خودش زندگی را وداع گفت. آثار او به شرح زیر است:

1- مردان بدون زن

2- زندگی شاد و کوتاه فرانسیس مکومبر

3- برفی کلیمانجارو

4- فیستا

5- خداحافظ اسلحه

6- داشتن و نداشتن

7- چون زنگ ها به صدا در می آیند

8- آن سوی رودخانه و در میان درختان

9- جزایر در یک جریان

10- سیل بهاری

11- مرگ بعد از ظهر

12 – تپه های سبز آفریقا

13- یک جشن ناپایدار

14- ستون پنجم

15- قاتلان

16- خورشید همچنان می درخشید

17 – پیرمرد و دریا

18- در زمان ما

19- پرنده هیچ چیز را تسخیر نمی کند

20- کلبه هندی

21- مردم در جنگ

22- سه داستان و ده آهنگ


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *