مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیماری پروانه ای

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با دلگرم کننده برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید بیماری پروانه ای شما بیشتر می دانید.

بیماری پروانه ای

بیماری پروانه ای

پروانه شدن همیشه به معنای فضای رمانتیک نیست. گاهی زخم های این پروانه روز به روز زندگی را سخت می کند.

Epidermolisis bullosa (به فرانسوی: epidermolise bulleuse) یا epidermolisis bullosa (به انگلیسی:

اپیدرمولیز بولوز (EB)

بیماری پروانه ای یا EB

بیماری پروانه ای یا EB

این یک بیماری ارثی در بافت های پوست است که باعث ایجاد تاول در پوست و غشاهای مخاطی می شود. شیوع این بیماری 1 در 50000 است. شدت بیماری از خفیف تا کشنده متفاوت است. این بیماری در اثر جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می شود.

این بیماری در تمام گروه های قومی و نژادی رخ می دهد و مردان و زنان را به یک اندازه درگیر می کند.

در نتیجه پوست به شدت شکننده می شود و کوچکترین اصطکاک یا آسیب باعث جدا شدن لایه های پوست و ایجاد تاول می شود. افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

بیماری اپیدرمولیز بولوزا یا پروانه

بیماری اپیدرمولیز بولوزا یا پروانه

یک کودک پنج ساله مبتلا به اپیدرمولیز بولوز

پوست از دو لایه تشکیل شده است: لایه بیرونی اپیدرم و لایه داخلی درم نامیده می شود. در افراد سالم بین دو لایه قلاب های پروتئینی ساخته شده از کلاژن وجود دارد که از حرکت مستقل (اصطکاکی) دو لایه جلوگیری می کند.

در افراد مبتلا به IBS، این دو لایه پوست فاقد این پروتئین هستند و کوچکترین عملی که باعث اصطکاک بین دو لایه می شود (مانند مالش یا فشردن) می تواند باعث ایجاد تاول و زخم های دردناک شود. افراد مبتلا به IBS فکر می کنند که درد آنها با سوختگی درجه سه قابل مقایسه است.

بیشتر بخوانید  آلکالوز متابولیک چیست؟ علائم قلیایی خون چیست؟

زخم هایی که هرگز خوب نمی شوند و همیشه خوب می شوند. بیماری «پروانه» که با نام «ای بی» نیز شناخته می شود، بیماری خاص و دردناکی است که به دلیل جهش ژنتیکی که از بدو تولد تا پایان عمر همراه بیمار است و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، رخ می دهد.

مگر اینکه بتوان آن را به روش های مختلف و مقرون به صرفه افزایش داد. با ایجاد خانه eBay برای بیماران و تلاش برای بهبود وضعیت آنها، زمان مناسبی است تا با این بیماری نادر و شدید بیشتر آشنا شویم و برای درمان و کاهش درد بیماران آن کاری انجام دهیم.

هیچ درمانی برای این وجود ندارد و تنها با روش های گران قیمت می توان آن را کاهش داد. این بیماری در اثر ازدواج های مرتبط نیز ایجاد می شود.بیماری پروانه ای در بافت های پوست ایجاد می شود و باعث ایجاد تاول در پوست و غشاهای مخاطی می شود. به دلیل نازک شدن پوست در اثر این بیماری به آن پروانه می گویند و می تواند خفیف یا کشنده باشد.

با این بیماری پوست به شدت حساس و شکننده می شود. زیرا حتی کوچکترین خراش باعث ایجاد تاول های دردناک می شود. این حساسیت گاهی آنقدر شدید است که فرد حتی نمی تواند تمرین کند یا قسمتی از بدنش را از دست بدهد که در نهایت منجر به مرگ می شود، این یک بیماری ارثی در بافت های پوستی است که باعث ایجاد تاول در پوست و مخاط می شود. شیوع این بیماری 1 در 50000 است.

بیشتر بخوانید  شایع ترین سرطان خطرناک در مردان و زنان

بیماری اپیدرمولیز بولوزا یا پروانه

بیماری اپیدرمولیز بولوزا یا پروانه

شدت بیماری از خفیف تا کشنده متفاوت است و می تواند کشنده باشد. این بیماری در اثر جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می شود. این بیماری در تمام گروه های قومی و نژادی رخ می دهد و مردان و زنان را به یک اندازه درگیر می کند. در نتیجه پوست به شدت شکننده و با کمترین اصطکاک یا آسیب خواهد شد. پوست را جدا می کند. لایه لایه می شود و تاول ایجاد می کند.

بیماری پروانه ای

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *