مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شایع ترین سرطان خطرناک در مردان و زنان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرطان-زنان-عادی-خطرناک-مردان

لباط در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با سرطان گفت: بر اساس آمار سال 1383، هر 7 تا 8 زن در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می شوند که شیوع بالایی دارد. البته تشخیص این سرطان در کشورهای غربی سالانه 30 تا 40 درصد افزایش می یابد و از طرفی مرگ و میر آن بیش از 44 درصد کاهش یافته است. بر این اساس، تاکید زیادی بر غربالگری وجود دارد.

این جراح سینه در ادامه با تایید اینکه در کشور ما نیز همین آمار صدق می کند، گفت: البته شیوع سرطان سینه در ایران بین 5 تا 10 سال کاهش یافته است زیرا کشور ما به دلیل نژاد و سیستم تغذیه و آلودگی هوا جوان است. . در این موارد موثر بود، کما اینکه پس از حادثه چرنوبیل، شیوع این سرطان در کشورهای این منطقه از نظر سنی کاهش یافت..


یکی از اعضای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در خصوص تاثیر شرایط محیطی بر بیماران مبتلا به سرطان سینه گفت: به عنوان مثال شیوع این سرطان در ژاپن کم است اما زمانی که زنان ژاپنی به آمریکا مهاجرت کردند، این نوع سرطان بیماری در آنها افزایش یافته است.

گرانپایه گفت: شیوع سرطان سینه در غرب در دهه پنجم و ششم اتفاق می افتد، اما در ایران در دهه سوم و چهارم است. هنگامی که بیماری تشخیص داده می شود، هم جراحی های بزرگ کاهش می یابد و هم هزینه ها کاهش می یابد..


وی ادامه داد: در کنار جراحی برای درمان سرطان سینه باید به شیمی درمانی، درمانی و رادیوتراپی نیز اشاره کرد. بنابراین تشخیص زودهنگام این بیماری بر امید به زندگی بیماران و به ویژه کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد، به طوری که وقتی رگ خونی تومور سرطانی هنوز تشخیص داده نشده است، می توان از جراحی ساده برای درمان این بیماری استفاده کرد..

بیشتر بخوانید  کنه های واروآ را با اسید فرمیک کنترل کنید

این جراح پستان به مشکلات نبود فرهنگ کافی مردم برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال نمونه هایی از بیمارانی داریم که به ما مراجعه کردند که سواد کمی نداشتند، حتی فرزندشان پزشک بود و زندگی می کرد. ” در تهران، اما وقتی متوجه شدیم تمام سینه‌شان تومور سرطانی دارد و حتی لانه مگس دارد، گاهی اوقات افرادی را می‌یابیم که از ترس جراحی و شیمی‌درمانی، بیماری خود را پنهان می‌کنند. اما بعد از سرطان باید تحت عمل جراحی و شیمی درمانی و رادیوتراپی قرار بگیرند و به دلیل تاخیر دیگر نتیجه مطلوب درمان را نمی گیرند. بنابراین باید آگاهی مردم را افزایش داد و سطح فرهنگ را در این مقوله ارتقا داد.


خانم‌های 35 تا 40 ساله باید اولین ماموگرافی را انجام دهند و 40 تا 50 ساله‌ها باید هر دو سال یکبار و 50 تا 60 سال یک بار در سال ماموگرافی انجام دهند. و کسانی که در سنین 50 تا 60 سالگی 10 بار ماموگرافی انجام داده اند و نتایج آن طبیعی بوده است، می توانند تا پایان عمر خود فقط یک بار در هر 3 سال ماموگرافی انجام دهند..

وی ادامه داد: ماموگرافی یکی از مراحل غربالگری است، بنابراین دو قسمت دیگر خود معاینه و معاینه توسط جراح است که خانم ها اغلب فکر می کنند که متخصص زنان و زایمان می توانند آن معاینات را انجام دهند که این درست یا غلط نیست. “.


یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سرطان سینه که بیشتر زنان و احتمالاً مردان را مبتلا می کند، افزود: سن ابتلا به این بیماری در مردان در کشورهای غربی یک درصد در مقابل 99 درصد زنان است، اما در ایران این آمار در میان زنان قرار دارد. مردان در کشور ما یک تا 4 درصد در مقابل 95 درصد زنان. این به دلیل عوامل متعددی از جمله مصرف انرژی توسط ورزشکاران بدنساز و مصرف حشیش، ماری جوانا و همچنین تجزیه الکل و تنباکو است..

بیشتر بخوانید  پیزوتیفن چیست و چرا تجویز می شود؟

گرانی با بیان اینکه در بین اقوامشان این نوع سرطان باید توجه بیشتری شود به طوری که اگر یکی از بستگان در سن 40 سالگی بیمار شد سایر اقوام باید 10 سال زودتر یعنی با 30 سال آزمایش تشخیصی سینه باشند. سرطان..


وی به تغییر مصرف غذاهای چرب و فست فودها برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و افزود: تغذیه با شیر مادر یکی از مولفه های پیشگیری از این بیماری است به طوری که زنانی که 36 ماه شیردهی می کنند کمتر به این سرطان مبتلا می شوند. از طرف دیگر مصرف ویتامین ها دی،E،سی در پیشگیری از این بیماری تاثیر مثبت دارد و از طرفی زایمان بعد از 35 سالگی از عوامل خطر این بیماری است..

این جراح سینه افزود: مصرف داروهای هورمونی و پیشگیری از بارداری به مدت 5 تا 10 سال یکی از علل ابتلا به سرطان سینه است، یعنی هر چه سن بالاتر باشد، شیوع این سرطان بیشتر می شود، به ویژه اینکه این سرطان زیاد بروز می کند. در زنان شایع تر است.”.


گرانپاژه با بیان اینکه زنان باید از نزدیک شدن به نیروگاه های هسته ای و همچنین کار در کارخانه های شیمیایی پرهیز کنند، افزود: در زمینه هزینه داروهای ضد سرطان سینه نیز باید بگویم که بیمه در این مقوله خوب نیست. و فقط بیمه نیروهای مسلح «پوشش خوبی دارد، مثلاً داروی هرسپتینگ که 3.5 تا 4 میلیون تومان قیمت دارد، بیمار 50 بار می تواند استفاده کند، بنابراین هزینه ها بالاست و بیماران به صورت پاره وقت درمان را ترک می کنند. از سوی دیگر بیمه به عنوان یکی از مقوله های زیبایی، هزینه بازسازی سینه را حدود 8 میلیون تومان در نظر می گیرد و بیماران با انصراف از درمان به دلیل این هزینه های بالا به نوعی ناقص می شوند..

بیشتر بخوانید  10 درمان خانگی شگفت انگیز خروپف (خرناس کشیدن)

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است سرطان سینه در زنان بسیار زیاد باشد، اما در مردان بسیار خطرناک است، زیرا تومور به سرعت رشد می کند و حجم بافت پستان مردانه کم است که باعث سرایت بیماری به مردان و سایر بیماری ها می شود. نیز ایجاد شده است.


یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان سینه خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم پیشگیری و تشخیص سرطان سینه شامل 3 آزمایش معاینه شخصی، معاینه جراح و ماموگرافی است که در اولین آزمایش به ویژه برای خانم ها هفت تست طول می کشد. در روز دهم قاعدگی جلوی آینه می ایستند و معاینه می کنند و یا با دست راست در حالت خوابیده سینه چپ را معاینه می کنند و در نهایت در آزمایش دوم می توانند به جراح مراجعه کرده و معاینه کامل انجام دهند. معاینه..

علاوه بر مشکلات و هزینه های بالای درمان سرطان سینه، مشکلات عاطفی نیز در این بیماری بسیار شایع است. بنابراین مردم فقط برای یک روز زندگی می کنند و آن انگیزه و هدف خاصی برای آینده ندارند. بنابراین افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از این بیماری حرف اول را می زند.

گرانپایه افزود: آخرین آزمایش سرطان سینه ماموگرافی است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *