مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین راه برای درمان تورم سر پس از آسیب

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان سریع تورم سر پس از ضربه

اول از همه به خاطر داشته باشید که حتی یک ضربه کوچک می تواند باعث خونریزی در داخل یا اطراف مغز شود. این خونریزی می تواند جدی باشد و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. تورم سر در اثر یک آسیب ناگهانی ایجاد می شود و یک مشکل بسیار شایع به خصوص در کودکان است. در این مقاله می خواهیم در مورد درمان تورم سر ناشی از ضربه صحبت کنیم. این تورم توده نرمی را در سر ایجاد می کند که ناشی از تجمع مایع خارج شده از رگ های خونی است. علاوه بر تورم، درد نیز ممکن است رخ دهد. همچنین ممکن است کبودی همراه با تغییر رنگ پوست را تجربه کنید. این عارضه معمولاً بی ضرر است و در عرض چند روز از بین می رود.

اما اگر تورم با علائم زیر همراه باشد، حتما با پزشک مشورت کنید:

در صورت مشاهده این علائم با پزشک خود تماس بگیرید. CT یا MRI دقیق می تواند به پزشک کمک کند تا وضعیت سر شما را ارزیابی کند. برای موارد خفیف، درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می تواند به کاهش تورم و همچنین درد سردرد کمک کند.


درمان پوست سر بعد از آسیب

بعد از ضربه به سر چه کنیم؟

کمپرس سرد برای درمان پوست سر

به محض اینکه متوجه برخورد برآمدگی به سر خود شدید، یک کیسه یخ را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. دمای پایین رگ های خونی را تحریک می کند یا رگ های خونی را تشدید می کند که به نوبه خود باعث کاهش تورم می شود. کمپرس سرد نیز درد را کاهش می دهد.این روش درمان پوست سر باید در 24 تا 48 ساعت اول پس از آسیب استفاده شود.یک کیسه یخ را در حوله قرار دهید. این حوله را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه متورم قرار دهید. 5 دقیقه صبر کنید سپس تکرار کنید اگر یخ در دسترس نبود می توانید از سبزیجات یخ زده در فریزر به همین ترتیب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  هشدار در مورد مصرف چای!

توجه: یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث سرمازدگی شود.

کمپرس گرم

پس از 24 ساعت، می توانید یک کمپرس گرم روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. کمپرس گرم جریان خون را در آن ناحیه افزایش می دهد و با بازکردن رگ ها و رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به آن محل، سریعتر التیام می یابد.حوله را در آب داغ فرو کنید و آب اضافی آن را تخلیه کنید. به مدت 10 دقیقه روی ناحیه متورم قرار دهید 1 ساعت بعد این کار را تکرار کنید این کار را چند بار در روز انجام دهید.

باید بخوانید:

سرت را بالا بگیر

حفظ ناحیه متورم با بهبود گردش خون از تورم بیشتر جلوگیری می کند. در واقع، گردش خون ضعیف می تواند روند بهبودی را به تاخیر بیاندازد. با قرار دادن سر بالاتر از سطح قفسه سینه تورم تا حد زیادی کاهش می یابد.در هنگام استراحت یا خواب از یک یا دو بالش زیر سر استفاده کنید تا آن را بالا بیاورید.اگر ضربه قوی باشد باید بیشتر استراحت کنید. اگر کودک آسیب دید، اجازه ندهید چند روز بازی کند.

آرنیکا برای درمان التهاب پوست سر

آرنیکا به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد آن گیاهی موثر برای درمان التهاب پوست سر است. این ماده جذب مایع در رگ های خونی را دوباره فعال می کند و به نوبه خود درد و تورم را کاهش می دهد. این ماده گردش خون را افزایش می دهد به طوری که جراحت سریعتر بهبود می یابد.5 یا 6 قطره اسانس آرنیکا را در 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.این مخلوط را روزی چند بار به محل آسیب دیده بمالید.اگر پماد حاصل از این ماده در .

توجه: این گیاه را روی پوست هایی که بریدگی و زخم دارد استفاده نکنید.

ورم را با چای کیسه ای درمان کنید

چای سیاه حاوی ترکیباتی به نام تانن است که دارای خواص مرطوب کنندگی عالی است. بنابراین، یک کیسه چای سیاه می تواند تا حد زیادی به کاهش تورم روی پوست سر کمک کند. یک بسته چای سیاه را به مدت 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید. آن را از آب خارج کنید و بگذارید خنک شود. بگذارید 10 دقیقه روی ناحیه متورم بماند. چندین بار در روز تکرار کنید تا نتیجه سریع بگیرید.

بیشتر بخوانید  تاثیر ال اس دی (LSD) روی مغز چیست؟

سرکه سیب را فراموش نکنید

سرکه سیب یکی دیگر از درمان های خوب برای کاهش و درمان التهاب پس از کبودی است. دارای خواص ضد التهابی و دارای خواص قلیایی است که می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. مقادیر مساوی سرکه سیب را فیلتر نکنید و آب را مخلوط کنید. محلول را کمی در مایکروویو گرم کنید. یک حوله در آن قرار دهید. خیس کنید، سپس یک حوله مرطوب را در اطراف ناحیه آسیب دیده بگذارید.حوله را روی پوست متورم به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید.این کار را 2 یا 3 بار در روز تکرار کنید.


آسیب های سر، گزینه های درمانی

درمان پوست سر با روغن کرچک

روغن کرچک یک راه خوب دیگر برای درمان التهاب است. این روغن با خواص تسکین دهنده و ضد التهابی خود می تواند درد و تورم را کاهش دهد. مقدار مساوی روغن کرچک و عسل را با هم مخلوط کنید. با استفاده از پشم پنبه، این محلول را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید این محلول به مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی پوست بماند سپس با آب معمولی بشویید. برای بهترین نتیجه، از این روش ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه یک داروی خوب دیگر برای کاهش درد و تورم ناشی از نفخ است. ماده فعال کورکومین موجود در زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان است و همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش درد و تورم کمک می کند. 2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. محل متورم را مالش دهید و بگذارید خشک شود سپس به آرامی آن را پاک کنید و پوست را با یک پارچه مرطوب یا کمی آب گرم بشویید این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

بیشتر بخوانید  گامی بلند در جهت درمان قطعی دیابت 1


یک راه دیگر

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در 1/2 فنجان شیر اضافه کنید روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر رنگ طلایی به خود بگیرد سپس کمی عسل اضافه کنید این محلول را دو بار در روز بخورید.

پیاز

پیاز که در آشپزی روزمره از آن استفاده می کنید، یک داروی خوب دیگر برای کاهش تورم ناشی از ضربه به سر است. پیاز حاوی مقادیر قابل توجهی ترکیبات بیوفلاونوئیدی کورستین و گوگرد است که اثر ضدالتهابی دارد پیاز را خرد کرده و در حوله یا پارچه قرار دهید. این حوله را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. پوست خود را با آب گرم بشویید تا بوی پیاز از بین برود این کار را روزی 2 تا 3 بار انجام دهید برای درمان التهاب سر پیاز خام را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

آروم باش

آخرین، اما موثرترین راه برای درمان آرتروز، استراحت است. استراحت کافی برای یک یا دو روز ضروری است تا بدن بتواند بهبود یابد و خطر آسیب های بعدی را کاهش دهد. استراحت آسیب بافت نرم را ترمیم می کند که اغلب با آسیب های جزئی اتفاق می افتد.کتاب بخوانید و هنگام گوش دادن به موسیقی استراحت کنید. شما همچنین می توانید هنگام تماشای فیلم مورد علاقه خود استراحت کنید.

نکات کلی برای درمان پوست سر

در موارد شدید، زمانی که درد شدید و رفتار غیرعادی یا استفراغ دارید، بلافاصله با پزشک مشورت کنید. برای کاهش تورم مقدار زیادی آب بنوشید. همچنین زمانی که تورم در نتیجه آسیب باشد مفید است. هرگز ناحیه آسیب دیده را ماساژ ندهید زیرا باعث آسیب بیشتر می شود.اگر فرزندی در خانه دارید، محیطی امن در خانه ایجاد کنید. اثاثیه یا اشیاء خطرناک را دور از دسترس کودک در حال رشد قرار دهید. کودکانی که اسکیت می‌کنند، دوچرخه‌سواری می‌کنند یا فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهند، باید از کلاه ایمنی و تجهیزات محافظ برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی سر استفاده کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *