مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار در مورد مصرف چای!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این دوران چای ننوشید

یک متخصص طب سنتی درباره مضرات مصرف چای گفت: مصرف هر ماده غذایی در صورت کافی و معقول نه تنها برای ارگانیسم خطرناک نیست بلکه مفید نیز هست اما اگر همان ماده غذایی بیش از حد معمول و نادرست مصرف شود صدمات زیادی به ارگانیسم وارد می کند. . دلگرم کننده به روز باشید مصرف مناسب چای در زمان مناسب با آن آشنا شوید.

در این دوران چای ننوشید

در این دوران چای ننوشید

  • چای سرد (سنگ کلیه)
  • چای غلیظ (کم خونی)
  • چای ناشتا (اختلالات گوارشی)
  • چای باقی مانده دیروز (سمی)
  • چای داغ (سرطان مری)
  • چای بلافاصله بعد از غذا (کم خونی)

چای رنگ مشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست و زیاده روی در مصرف آن آسیب زیادی به بدن وارد می کند. اولین نقطه بدن که در اثر مصرف زیاد چای آسیب می بیند مینای دندان است که یکی از عوامل مهم تیرگی و پوسیدگی محسوب می شود. چای سیاه حاوی ماده ای به نام تین است که ضربان قلب را افزایش می دهد و مصرف بیش از حد آن برای افرادی که ضربان قلب آنها بالای 80 است توصیه نمی شود.به دلیل وجود همین ماده در چای و در صورت زیاده روی در مصرف آن باعث عصبی شدن و عصبانیت و در برخی خانم ها اضطراب می شود.

در این دوران چای ننوشید

از آنجایی که چای سیاه حاوی مقادیر زیادی کافئین و تئین است، به افراد مبتلا به زخم معده توصیه می شود مصرف آن را کاهش دهند یا حداقل 3 ساعت بعد از غذا چای بنوشند. مهم است که بدانید چه زمانی از روز چای بنوشید و توصیه من این است که از نوشیدن چای یک ساعت قبل از غذا خودداری کنید زیرا معده شما خالی است. مصرف چای بلافاصله بعد از غذا باعث کاهش جذب اسید فولیک، آهن و کلسیم در بدن می شود و در نهایت منجر به بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان در انسان می شود، البته مصرف کم چای سیاه در طول روز به عملکرد بهتر کلیه ها و آرامش اعصاب کمک می کند. . و ما ایرانی ها باید یاد بگیریم که هر ماده ای را به مقدار کم و به مقدار تجویز شده مصرف کنیم.

بیشتر بخوانید  خواص حیرت انگیز گرده نخل در درمان ناباروری مردان

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید در این دوران چای ننوشید

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *