مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با پرستار چراغی در دست در روز تولدش آشنا شوید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فلورانس نایتینگل (12 مه 1820 – 13 اوت 1910) یک اصلاح طلب انگلیسی در جامعه، آماردان و بنیانگذار پرستاری مدرن بود.


روز پرستار / فلورانس نانتیگل

بلبل به عنوان یک کارگردان و مربی شناخته شد و مراقبت سازماندهی شده برای سربازان مجروح در طول جنگ کریمه را سازماندهی کرد. او به پرستاران شهرت امیدوارکننده‌ای داد و به مجسمه فرهنگ ویکتوریایی تبدیل شد، به‌ویژه که از او به عنوان «زنی با چراغ» یاد می‌کردند که عصر در میان مجروحان سرگردان بود.


روز پرستار / فلورانس نانتیگل

اخیراً برخی گفته اند که رسانه های آن زمان در مورد دستاوردهای نایتینگل در جنگ کریمه اغراق می کنند، اما منتقدان بر اهمیت کار بعدی او در حرفه ای کردن نقش مراقب اتفاق نظر دارند. در سال 1860، نایتینگل با تأسیس مدرسه ای برای پرستاران در بیمارستان سنت توماس در لندن، دانشکده پرستاری حرفه ای را تأسیس کرد. این اولین مدرسه سکولار برای پرستاران در جهان بود و اکنون بخشی از کالج سلطنتی پزشکان لندن است. به عنوان بخشی از کار او، به پرستاران جدید تعهد نایتینگل داده شد، مدال فلورانس نایتینگل، بالاترین دستاورد پزشکی بین المللی، به افتخار او نامگذاری شد و روز جهانی پرستار که هر سال جشن گرفته می شود، همچنین تولد او است. اصلاحات اجتماعی او شامل ارتقای سلامت تمام اقشار جامعه بریتانیا، بهبود وضعیت گرسنگی در هند، کمک به قوانین سقط جنین که برای زنان خشن بود، و توسعه اشکال قابل قبول مشارکت زنان در نیروی کار بود.


روز پرستار / فلورانس نانتیگل

اسلاوج نویسنده ای شگفت انگیز و همه فن حریف بود. بسیاری از آثاری که در زمان حیاتش منتشر کرد، مربوط به دانش پزشکی بود. برخی از رساله های او به زبان انگلیسی ساده نوشته شده است تا افراد با مهارت های ادبی پایین بتوانند به راحتی آنها را درک کنند. او همچنین در استفاده از اینفوگرافیک پیشگام بود و از آمار مصور به نحو احسن استفاده می کرد. بسیاری از نوشته های او شامل آثار گسترده ای در زمینه دین و عرفان بود و تنها پس از مرگ او منتشر شد.

بیشتر بخوانید  دیوید بکهام با دختر هارپر قبل از بازی هاکی


روز پرستار / فلورانس نانتیگل

12 می مصادف با 22 می روز جهانی پرستار است


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *