مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با طلای دست دوم خداحافظی کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بازار طلا در ایران با نوسانات زیادی همراه است. انتظار می رود این نوسانات در هفته های آینده ادامه یابد. عوامل متعددی مانند قیمت دلار و نتیجه برجام می تواند این روند را تغییر دهد. در مورد وضعیت بازار و با فعالان حوزه طلا درباره پیش بینی قیمت طلا به گفت وگو نشستیم. اخبار گسترش را دنبال کنید.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با گسترش نیوز گفت: چند روز گذشته مصادف با روز ولادت حضرت زهرا(س) و ولادت حضرت زهرا(س) بوده است. به همین دلیل انتظار داشتیم تجارت بیشتری داشته باشیم. اگر چه بر تقاضای شهادت می دهند خرید کنید اما ما استقبال کردیم بازار مثل سال های قبل نبود. انس گلد و بازار جهانی نیز در روزهای اخیر با نوساناتی مواجه بوده است. هفته گذشته با وجود کاهش قیمت ها، شاهد نوسانات زیادی بودیم. نوسانات امروز نیز ادامه دارد، اما نسبت به هفته گذشته روند صعودی داشته است. این فرآیند فرآیند تصمیم گیری خرید و فروش را کند کرده است.

ابراهیم محمدی رئیس اتحادیه طلایی

محمدولی گفت: در روزهای پایانی سال انتظار سکون در بازار ارز را داریم. این آرامش باعث افزایش ثبات بازار طلا می شود. از سوی دیگر تجارت در صنعت طلا رشد خواهد کرد. قانون جدید مالیات در بازار طلا تاثیر کمی در بازار داشت اما امیدواریم روز به روز شاهد تاثیرگذاری بیشتر آن باشیم. در دو ماه آینده تاثیر این قانون ملموس تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  پروفیل زد چیست و چه ویژگی و کاربردهایی دارد؟

کاهش تقاضا برای طلای مستعمل

وی افزود: در حال حاضر مردم به دنبال طلای مستعمل هستند اما به طور کلی روند خرید و فروش در بازار به کندی پیش می رود. خوشبختانه تقاضا برای مردم کاهش یافته و محصولات جدید جذب شده است. امیدواریم با کمک مردم و پیگیری صنعت فروشندگان طلا از خرید طلای مستعمل منصرف می شوند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: جوانان در دو شرایط می توانند وارد صنعت طلا شوند. برخی افراد از سنین پایین وارد این حرفه می شوند. آنها چندین سال شاگرد استاد خواهند بود. پس از گذراندن دوره کارآموزی و کسب نام و نشان، استاد می شوند. در حالت دوم، افراد مبتلا به سرمایه دارند وارد بازار می شوند. در این صورت پیشنهاد می کنیم که برنامه تولید مصنوعات طلا را آغاز کند. اگر چیزی غیرعادی به ذهنشان خطور کند، باید در موقعیت خود تجدید نظر کنند. البته آنها برای فروش محصولات طلا نیز به بازاریابی واقعی نیاز دارند. مسیر صادرات محصولات طلا نیز آماده شده است.

محمدولی در پایان گفت: ورود به کلاس طلایی با کلاس های دیگر متفاوت است. نیروی کار ماهر کم نیست و شغل دارند. افراد در هر سنی برای ورود به بازار طلا باید از صفر شروع کنند. این باید کثیف شود صنعت برای تبدیل شدن به استاد صنعت.

افزایش قیمت اونس طلایی

محمد کشتی آرای معاون رئیس جمهور اتحاد. اتصال تهران جواهری در گفت و گو با گسترش نیوز گفت: قیمت اونس جهانی با افزایش همراه است. از سوی دیگر قیمت ارز در بازار جهانی از ثبات نسبی برخوردار است. طلا و سکه از چهارشنبه گذشته به دلیل افزایش اونس جهانی روند صعودی داشته اند. اونس جهانی طلا از اوایل سال 2022 در حال افزایش بوده است. تورم جهانی شدن و رشد تقاضا برای سرمایه گذاری منجر به رشد اونس طلا شده است. در بازار داخلی، قیمت طلا تحت تاثیر قیمت ارز است. بازار ارز با نوسانات جزئی مواجه بود اما در روزهای اخیر با افزایش قیمت همراه بوده است. این روند صعودی منجر به افزایش قیمت طلا شده است.

بیشتر بخوانید  تمرین تیم ملی فوتبال کره جنوبی / تصاویر

محمد_کشتی_ارای

کشتیجارج در خصوص حقوق فعالان اتحادیه های طلایی تصریح کرد: حقوق فعالان این اتحادیه به عنوان کارمندان دارای مدرک تحصیلی و قوانین قانونی تعیین نمی شود. یک مدرک کارشناسی ارشد بدون مدرک می تواند سه برابر بیشتر از یک مدیر حقوق درآمد داشته باشد. جوانان برای ورود به این کلاس باید در دوره ای شرکت کنند و پس از کارآموزی در بازار فعال باشند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی ما با ظرفیت کم کار می کنند. به دلیل افزایش قیمت طلا و شرایط اقتصادی مردم، تقاضا برای طلا و جواهر کاهش یافته است. تقاضا برای فعالیت زیاد است اما کاری برای آنها نداریم. فارغ التحصیلان زیادی داریم که به دلیل نبود شرایط کاری در مشاغل دیگر فعال شده اند. صنف زیورآلات ظرفیتی دارد و از این ظرفیت نمی توان انرژی جذب کرد. جواهر یک سرمایه دار است


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *