مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با ثروتمندترین زنان جهان آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مجله اقتصادی آمریکایی فوربس در یکی از آخرین گزارش های خود در ژانویه 2022 ثروتمندترین افراد جهان را فهرست کرد که بر اساس آن جفبوزوف موسس و مالک آمازون با قراردادی به ارزش 177 میلیارد دلار در صدر فهرست قرار دارد.

پس از آن ایلان ماسک، مالک تسلا با 151 میلیارد دلار، خانواده برنارد آرنو سرمایه گذار فرانسوی، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، مارک زاکربرگ موسس فیس بوک و وارن بافت، کارآفرین مشهور آمریکایی قرار دارند.

فوربس در این گزارش به تحولات مهمی در سال 2021 از جمله تداوم اپیدمی کرونا، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و افزایش چشمگیر قیمت سهام اشاره کرده است. بیش از یک میلیاردر در سال 2020

فرانسوا بتانکور، تاجر فرانسوی

در این فهرست اسامی ثروتمندترین زنان جهان نیز وجود دارد فرانسوا بتانکور، به ریاست تاجر فرانسوی و دختر آندریا بتانکور، موسس شرکت فرانسوی L’Oreal. خانم بتانکور در حال حاضر با حدود ۷۴ میلیارد دلار ثروت دوازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

خانم بتانکور (68) از سال 1997 عضو هیئت مدیره شرکت آرایشی بهداشتی اورال بوده است. سپس به ثروتمندترین زن جهان تبدیل شد که با مرگ مادر 94 ساله خود در سال 2017 وارث اصلی شرکت شد. وی علاوه بر بهره مندی از ثروت هنگفتی که از پدر و مادرش به ارث برده بود، کتاب های متعددی نیز منتشر کرد که عمدتاً در موضوعات مذهبی بود. فرانسوا بتانکور همچنین رئیس بنیاد بشردوستانه است که در زمینه پیشرفت فرانسه در علم و هنر فعالیت می کند. پس از آتش سوزی در کلیسای نوتردام پاریس، او و دیگر اعضای خانواده بتانکور اعلام کردند که برای بازسازی آن ۲۲۶ میلیون دلار هزینه خواهند کرد. فرانسوا بتانکور و خانواده اش اکنون 33 درصد از سهام اورال را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید  تاج راهنماها را با چالش های بزرگی روبرو کرد

آلیس والتون، تاجر آمریکایی

دومین زن ثروتمند جهان آلیس والتون تاجر ۷۲ ساله آمریکایی و دختر سام والتون، موسس شرکت‌های زنجیره‌ای والمارت، حدود ۶۲ میلیارد دلار ثروت دارد. او همچنین هفدهمین فرد ثروتمند جهان است. او به جای کار در والمارت، مانند سایر اعضای خانواده، ترجیح داد وقت خود را به هنر بگذراند و به همین دلیل سرمایه گذاری زیادی برای افتتاح موزه های هنری انجام داد. او همچنین طرحی را برای ایجاد یک مرکز بهداشتی جامع در بنتونویل در سال 2020، پس از شکست یک برنامه بیمه عمومی در ایالات متحده آغاز کرد.

مکنزی اسکات، نویسنده و همسر سابق جف بزوس

بعد از او مکنزی اسکات، نویسنده و همسر سابق صاحب آمازون جف بزوس ثروتمندترین زن جهان است. او با ثروت 53 میلیارد دلاری در رده 22 ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

مکنزی اسکات در سال 2019 پس از 25 سال زندگی مشترک از جف بزوس طلاق گرفت و 25 درصد از سهام آمازون را به او داد. او قول داده بود حداقل نیمی از دارایی خود را در طول زندگی خود اهدا کند، بنابراین در سال 2020 حدود 5.8 میلیارد دلار از دارایی خود را به 500 سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد. در ژوئن 2021، خانم اسکات 2.74 میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک مالی به 286 موسسه خیریه اعلام کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *