مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ایا جنگ میشود | ایا امریکا به ایران حمله میکنه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


photo 2024 01 30 11 57 19

معاون سخنگوی پنتاگون در مورد اینکه آیا دولت بایدن پس از حمله مرگبار به پایگاه آمریکایی در اردن، هدف مستقیمی در داخل ایران در نظر گرفته است یا خیر، گفت: “گزینه ها روی میز هستند”.

بایدن دستور اقدام نظامی در خاورمیانه را صادر کرد

نشریه پولیتیکو:

🔹 بایدن از مشاورانش درخواست کرده تا آنچه گزینه‌های پاسخ بازدارنده به اقدامات ضدآمریکایی در منطقه خوانده را به او پیشنهاد دهند

🔹 با چراغ سبز بایدن، پاسخ آمریکا احتمالا در قالب موجی از حملات به مجموعه‌ای از اهداف باشد

سی‌ان‌ان: حمله به ایران نامحتمل‌ترین گزینه‌ است

🔹شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی در مدت‌زمان سپری‌شده پس از کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در حملۀ پهپادی در خصوص اقدامات احتمالی پیش‌رو نوشت که حمله به ایران یکی از نامحتمل‌ترین گزینه‌ها است.

🔹کربی، هماهنگ‌کنندۀ ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید هم گفته: ما به‌دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به‌دنبال درگیری بزرگ‌تر در خاورمیانه نیستیم. در حقیقت تمامی اقدامات بایدن با هدف تنش‌زدایی و تلاش برای کاهش تنش‌ها طراحی شده است.

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا: موشکها و پهپادهای یمنی ها در عرض 75ثانیه به هدف خود اصابت می کنند/ حمله به کشتی های آمریکایی بی سابقه است

🔹«چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمریکا اذعان کرد که حمله به کشتی ای تجاری یا نیروی دریایی آمریکا بی سابقه است.
🔹کوپر تصریح کرد که موشک ها و پهپادهایی که حوثی ها شلیک می کنند در عرض کمتر از دو دقیقه به هدف خود می رسند و نیروهای آمریکایی زمان کمی برای تصمیم گیری جهت مقابله با آنها دارند.
🔹وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی « سی بی اس» آمریکا گفت که موشک ها و پهپادهایی که حوثی های یمن شلیک می کنند می توانند به هدف خود در عرض 75 ثانیه بعد از شلیک اصابت کنند و نیروهای آمریکایی فقط بین 9 تا 15 ثانیه برای تصمیم گیری جهت سرنگونی هر گونه موشک یا پهپاد وقت دارند.
🔹 وی مدعی شد که ایران برای حمله به ارتش آمریکا به حوثی ها کمک اطلاعاتی می کند.
🔹شایان ذکر است که ناوگان پنجم آمریکا یک ناوگان وابسته به نیروی دریایی آمریکاست که از آب های منطقه ای بحرین به عنوان پایگاه استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  کسی جلویتان را گرفته بود؟ -

ادعای دبیرکل ناتو علیه ایران

🔹 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بامداد سه‌شنبه ایران را به بی‌ثبات کردن مداوم منطقه غرب آسیا متهم کرد.
🔹 استولتنبرگ در نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «ایران به دلیل حمایت از تروریست‌هایی که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول آن [حملات] است».

مقامات آمریکایی: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم

🔹شبکه خبری سی‌ان‌ان:
🔹در حالی که جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، ‌با فشارهای فزاینده‌ای از سوی افراط‌گراها برای حمله به ایران مواجه است، ‌مایل به رویارویی مستقیم نظامی با تهران نیست.
🔹دولت بایدن می‌تواند تصمیم بگیرد که دوباره به گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، سوریه یا هر دو کشور حمله کند.
🔹حمله سایبری تهاجمی گزینه دیگر بایدن است. با این حال به گفته مقامات دولت بایدن گزینه حمله به ایران کمترین احتمال را در این مرحله دارد و ایالات متحده نمی‌خواهد با ایران وارد جنگ شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *