مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

انشا در مورد بیرونی .. !!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


انشا در مورد بیرونی .. !!

پدرم همیشه می‌گوید: «این خارجی‌ها که اتفاقاً خارجی نیستند، خیلی خوب کار کردند که آنها را بیرون گذاشتند».
البته من هم می خواهم یاد بگیرم. من در حال پیشرفت هستم؛ سیکلم را بگیر و بعد برو خارج از کشور… ایران با خارج خیلی فرق دارد.
بیرون خیلی بزرگتره من در مورد راجب چیزهای زیادی می دانم.
پسر عموی جدید همسایه ما در آمریکا زندگی می کند. به همین دلیل است که پسر همسایه ما آمریکا را مثل کف دست می شناسد. او گفت: «در خارج، افراد قوی کشور را اداره می کنند.
مثل آرنولد که رئیس جمهور کالیفرنیا شد. ما در فیلم دیدیم که چطور یک نفر چند نفر را کتک زد و پاره کرد و البته آن قسمت های شیطنت آمیز فیلم را ندیدیم اما دیدیم چقدر قدرت دارد، این هوا دست دارد. اما در ایران هر لاغری اجازه مدیر شدن دارد. بیگانگان بسیار قدرتمند هستند و همه آنها در آسیاب بادی کار می کنند. برج هایی که دارند نشان می دهد که کارگرانشان چقدر قوی هستند و تا کجا آجر پرتاب کرده اند.
ما اصلا ماهواره نداریم. اگر داریم؛ ما فقط برنامه های علمی او را تماشا می کنیم. من فقط کانال های ناجورش را مسدود کردم تا خدای ناکرده پدر و مادرم مزاحمم نشوند.
اینجا اصلا استعداد ما کفش نیست و نخبگان علمی کشور مجبورند به مغز فرار کنند. اما بیرون کفش می پوشند. مثلا همین «بیل گیتس» با اینکه اسمش می گوید از یک خانواده کارگری است، اما تا وقتی متوجه نخبه بودنش می شوند، پول زیادی به او می دهند و برق اختراع می کنند. پسر همسایه ما می گوید که او آن زمان برق را اختراع نکرده است. شاید حالا مجبور بودیم شب ها در تاریکی تلویزیون تماشا کنیم.
از نظر فرهنگی ما ایرانی ها خیلی بی نظیر هستیم، خیلی تنبل و خودخواه هستیم و حتی یک روز در هفته تعطیل می کنیم. شاید ندانید اما دیشب از پسر همسایه ام شنیدم که جمعه ها بیرون تعطیل نیست. وقتی این را شنیدم تقریباً شوکه شدم. اما شغل پسر همسایه مهمتر از بی بی سی است.
ما ایرانی ها آی سی پایین داریم. همانطور که پدرم همیشه به من می‌گوید: “تو الاغ زکی هستی.” اما خارجی ها باهوش هستند. پسر همسایه ما گفت در آمریکا همه انگلیسی صحبت می کنند، حتی بچه های کوچک. اما اینجا متأسفانه همه مردم به کلاس زبان می روند و در نهایت نمی دانند چگونه یک جمله ساده مانند شیر در بنویسند. این واقعاً غم انگیز است.
این انشای من بود!

بیشتر بخوانید  مترو تهران ۲۲ بهمن رایگان است

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *