مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ویژگی های مهم یک صبحانه کامل و مقوی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تحقیقات نشان داده است افرادی که صبحانه آنها بیشتر از افزایش وزن و اسیدیته رنج می برند.

اما اگر بخواهیم این عادت برای همیشه باقی بماند، چه غذایی می تواند سفره ما را رنگین تر کند؟

یکی صبحانه سالم این به بزرگسالان و همچنین کودکان کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را در طول روز انجام دهند. کودکان و نوجوانان با افزایش سن باید به طور منظم غذاهای سالم بیشتری بخورند.

اگر فقط به دلیل آب و هوا یا بیشتر می خوابید صبحانه نخورید، در واقع بدن خود را به حالت روزه داری طولانی مدت می رسانید که می تواند منجر به مشکلات جسمی و رفتاری بسیاری شود.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

یکی از مهمترین دلایل صبحانهتحقیقات نشان می دهد که صبحانه منجر به تمرکز ذهنی و تفکر خلاق بیشتر در فرد می شود، اما به نوع و تنوع او نیز بستگی دارد.

یعنی تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم صبحانه هر دو غذا بخورید، نرخ کمتری از چاقی و اضافه وزن را گزارش می دهند، حتی اگر قصد دارید کاهش وزن رسیدن به وزن ایده آل برای آنها آسان تر خواهد بود.

چرا صبحانهیک صبحانه مخصوصاً درست انتخاب شده با کنترل کالری دریافتی از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند و البته باید بدانید که یک صبحانه سالم تأثیر بیشتری بر زنان نسبت به مردان دارد.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

حتما متوجه شده اید افرادی که به بهانه های مختلف صبحانه را حذف می کنند، انتخاب های سالم تری برای ناهار دارند. این افراد در طول روز بیشتر غذا می خورند و البته غذاهای چرب و شیرین را دوست دارند.

این ممکن است ناشی از تصور نادرست بسیاری از افراد باشد که فکر می‌کنند چون از صبح صبحانه نخورده‌اند یا مثلاً گرسنه‌اند، می‌توانند ناهار یا شام هر چه می‌خواهند بخورند.

بیشتر بخوانید  مزایای مصرف و عوارض قرص ارکتو 100(Erecto100)

البته نباید از خوردن یا نخوردن غافل شد صبحانه نمی خورد حتی نوع انتخاب غذای صبحانه نیز بر میزان قند خون فرد و تمایل او به مصرف مواد غذایی شیرین و شیرینی در طول روز تأثیر زیادی خواهد داشت.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، کدام صبحانه را باید انتخاب کنم؟

اول از همه باید بگوییم که بهترین صبحانه برای هر فردی متفاوت است و شما باید با آزمون و خطا بهترین صبحانه را برای بدن خود انتخاب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که در این انتخابات توصیه های زیر رعایت می شود.

1 صبحانه بزرگتر خود را انتخاب کنید

بله درست است. صبحانه بزرگتر به معنای کالری بیشتر است. زمانی که تو رژیم غذایی برای کاهش وزن صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بهتر کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که کالری مصرف می کنند به 700 کیلو کالری برای صبحانه، 500 کیلو کالری برای ناهار و 200 کیلو کالری برای شام تقسیم می شوند.

آنها نسبت به کسانی که کالری خود را به 200 کیلو کالری برای صبحانه، 500 کیلو کالری برای ناهار و 700 کیلو کالری برای شام تقسیم کرده بودند، وزن بیشتری اضافه کردند. مراقب باش! هر دو گروه 1400 کیلوکالری کالری دریافتی داشتند و تنها تفاوت در توزیع کالری برای صبحانه و شام بود.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

2 پروتئین را برای صبحانه انتخاب کنید

یکی دیگر از راه های کنترل اشتها در طول روز، خوردن غذاهای غنی از پروتئین در وعده صبحانه است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف غذاهای پروتئینی با تحریک ترشح هورمونی به نام پپتید باعث کاهش چشمگیر اشتهای فرد در طول روز و موفقیت بیشتر در رژیم غذایی می شود. کاهش وزن ایستگاه ها

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

3 غلات کامل را فراموش نکنید

بیشتر بخوانید  استرس باعث تولید سم در پوست می شود!

غلات کامل یکی از بهترین انتخاب ها در صبحانه برای کاهش وزن هستند زیرا به میزان قابل توجهی بر سیری و پر شدن معده تأثیر می گذارند. همانطور که احتمالا می دانید، غلات کامل حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر و غذاهای نرم هستند. میزان ویتامین B در این غلات بیشتر از آرد سفید و نان سفید است و وجود این ویتامین ها در رژیم غذایی کاهش وزن مهم.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

4 تخم مرغ یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه است

تخم مرغ به خصوص تخم مرغ آب پز یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه است. محتوای پروتئین بالا آن را به یک غذای رضایت بخش و رژیم غذایی قابل تحمل تبدیل می کند کاهش وزن برای یک مرد آسان می شود. با این حال، نباید کلسترول بالای تخم مرغ را فراموش کرد. بنابراین توصیه می کنیم افرادی که چربی خون بالایی دارند حتما در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند.

5 فراموش نکنید که از چای سیاه به چای سبز بروید

چای سبز علاوه بر اثرات مثبتی که بر بیماران قلبی دارد، متابولیسم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و به کاهش وزن افراد کمک می کند. اگرچه میزان این اثرات چای سبز در افراد مختلف متفاوت است، اما در هر صورت انتخاب آن در برنامه کاهش وزن خالی از لطف نخواهد بود.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

6 سعی کنید حداقل 5 گرم فیبر در صبحانه خود داشته باشید

فیبر معده را پر می کند. باعث سیری قابل توجهی می شود و در عوض کالری ندارد. بنابراین به راحتی می توان گفت که فیبر بهترین ترکیب در رژیم غذایی است کاهش وزنمن نمی دانم. قرار دادن این 5 گرم فیبر در رژیم غذایی صبحانه کار سختی نیست. فقط نصف یک سیب بزرگ و کامل، نصف فنجان غلات کامل یا دو تکه نان سیاه کامل را انتخاب کنید. هر کدام از این انتخاب ها 5 گرم فیبر برای خود دارند. چه بهتر که آنها را با هم ترکیب کنید. شک نکنید که مثل آب خوردن وزن کم خواهید کرد.

بیشتر بخوانید  فواید پودر گیاهی ترک اعتیاد سوتاکس چینی

7 ماست ساده را به عنوان یک دوست بپذیرید

ماست یکی از بهترین و سالم ترین غذاهای دنیاست و می تواند ارزش زیادی به صبحانه شما بدهد. او را به عنوان یک دوست بپذیرید و از مزایای کاهش وزن او لذت ببرید. فقط مراقب باشید، ما در مورد ماست ساده صحبت می کنیم، نه ماست های میوه ای و طعم دار. محتوای بالای پروتئین و کلسیم آن را به یک ماده مغذی با ارزش تبدیل می کند کاهش وزن چرخید.

حاوی یک صبحانه کامل و مقوی

سوسیس و کالباس را از صبحانه کاملا حذف کنید

ایده خوردن سوسیس برای صبحانه از کجا آمد؟! این غذای فرآوری شده و صنعتی دارای سطح بالایی از نیترات است. همچنین یک ترکیب خطرناک است که ارتباط مستقیمی با سرطان روده بزرگ و رکتوم دارد. سوسیس و کالباس علاوه بر محتوای چربی و کالری بالا، سدیم، نمک و ادویه نیز بالاست و ایجاد زخم در دستگاه گوارش یکی از شایع ترین عوارض مصرف طولانی مدت سوسیس و کالباس خواهد بود.

9 شیرینی و قندهای مصنوعی را محدود کنید

مصرف قندهای ساده در مقادیر زیاد، به عنوان مثال، محدود کردن صبحانه به یک کیک یا شیرینی و یک فنجان چای می تواند بدترین اتفاقی باشد که می تواند رخ دهد.

هنگامی که این مقدار ساده قند وارد بدن شود، باعث افزایش ناگهانی قند خون می شود. آنچه در ادامه اتفاق می افتد افزایش ناگهانی سطح انسولین در بدن و کاهش قند خون است و فرد به زودی دوباره احساس گرسنگی می کند. در این شرایط فرد بسیار مستعد ابتلا به دیابت، چربی خون و البته چاقی خواهد بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *