مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

امکان افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران وجود دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حتما می دانید که انجام امور اداری برای اتباع سایر کشورهای حاضر در ایران برای شهروندان ایرانی آسان نبوده و همواره با مشکلاتی همراه بوده است.

اتباع کشورهای دوست و همسایه مقیم ایران سال هاست که با افتتاح حساب بانکی در ایران دست و پنجه نرم می کنند و برای ارتقا و توانمندسازی این گروه مشکلات زیادی وجود داشته است.

در سایر کشورها کارهای بانکی و اداری کمی آسان تر است، مثلاً در اکثر کشورهای دنیا اتباع خارجی با داشتن گذرنامه/گذرنامه تولد می توانند وظایف بانکی و اداری خود را انجام دهند، اما در ایران تنها ارائه گذرنامه برای اتباع کشور است. سایر کشورها برای بهبود تجارت استفاده نمی شود زیرا اطلاعات هویتی اتباع خارجی باید قبل از مراجعه به بانک یا سازمان در بانک اطلاعاتی اتباع خارجی ثبت شود و پس از تأیید اطلاعات ثبت شده، کدی به نام کد جامع انحصاری یا کد فیدا (FIDA) ثبت شود. کد). ) به آنها محول شده است که شهروندان محترم در راستای ارتقای اهداف بانکی و اداری خود این کد را همیشه همراه خود داشته باشند.

تاکنون افراد مقیم یا غیر مقیمی که از کشورهای دیگر به ایران مهاجرت کرده اند به بانک های مختلف مراجعه کرده و درخواست افتتاح حساب بانکی کرده اند که به دلیل بوروکراسی قانونی و اداری و نداشتن کد ویژه برای خارج از کشور برای افتتاح حساب بانکی با مشکلات زیادی مواجه شده اند. نه تنها پاسپورت آنها پذیرفته شد.

امکان افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران وجود دارد

از زمان راه اندازی سامانه جامع کد به آدرس www.faragircode.com اتباع سایر کشورهای حاضر در ایران مانند اتباع افغانستان – پاکستان – عراق – کویت – بحرین – عمان – عربستان – ارمنستان – گرجستان – ترکیه – آذربایجان – آلمان – کره – چین و سایر کشورها می توانند با مراجعه مستقیم به سایت ثبت نام و دریافت کد جامع یک کد جامع خاص نسبت به ثبت نام اقدام کنند و یا با کمک اقوام یا آشنایان به زبان فارسی، عملیات ثبت نام در سایت را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید  بیانیه روز قدس | بیانیه سپاه به مناسبت روز جهانی قدس

پس از تکمیل درخواست و زمان مورد نیاز، کد جامع شهروندی متقاضی صادر و به تلفن همراه وی پیامک ارسال می شود.

بنابراین در حال حاضر می تواند توسط اتباع سایر کشورهای مقیم ایران نگهداری شود پاسپورت و کد جامع دریافتی از سامانهبرای افتتاح حساب ایرانی و گرفتن دستگاه خودپرداز.

برخی از بانک ها متقاضیان را ملزم به دریافت کد جامع شخصی یا کد بانکی جامع (برای بانک) می کنند که دقیقاً همان کد ذکر شده است.

به طور کلی لازم به ذکر است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی مقیم یا فعال در ایران برای بهبود کلیه امور بانکی و اداری خود باید این کد را دریافت و به سازمان درخواست کننده ارسال کنند. 1015

دریافت کد برای هر اتباع خارجی مقیم ایران کافی است و نیازی به اخذ کد جامع جداگانه برای هر بانک یا سازمان نیست.

اشخاص حقوقی (شرکت های غیر ایرانی) نیز می توانند برای دریافت کد جامع شرکت ها (اشخاص حقوقی) به سامانه فوق مراجعه کنند.

امیدواریم راه اندازی سامانه فوق گامی رو به جلو در جهت تسهیل امور بانکی و اداری اتباع خارجی در ایران باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *