مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اقدامات دولت برای مقابله با قاچاق لوازم اداری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، امیرمحمد پرهام فر در گفت وگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار داشت: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نگارش، تدوین و اعلام نرم افزارهای ایرانی «حمایت از تولید و نظارت بر تجارت کالا در محل عرضه» در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

وی با اشاره به دستورات مدیریت در نشست اخیر با جامعه تولیدکنندگان داخلی، گفت: نرم افزار نوشتن یک کالای حیاتی برای امروز و فردای هر کشوری است و تولید با کیفیت آن مایه مباهات کشور تولیدکننده است. ” «خوشحالم که گروهی در کشورمان در این مراسم افتخارآمیز اقدام کرده و گام های موفقی برداشته اند و از خداوند متعال استقامت در این راه را خواستارم.

وی گفت: انشاءالله موفقیت شما ادامه داشته باشد. تهیه اسناد و نقشه راه توسعه این صنعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت با بررسی وضعیت صنعت نرم افزار در کشور و ساعات کاری کارشناسان، اولین گام را در آسیب شناسی این صنعت برداشتند. این صنعت ابعاد تولید، تجارت، سطح عرضه و قاچاق فهرست شده است.

پرهام فر تصریح کرد: فاصله بین تصمیم گیران و فعالان این حوزه، تعداد بخشنامه ها و مقررات، مشکلات تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، واردات کالاهای نامرغوب، بی کیفیتی برخی محصولات، تقلب، محصولات نامرغوب، گرایش های فرهنگی و سلیقه مصرف کننده. دانش ناکافی تولیدکنندگان مسائل تجاری و غیره. یکی از جدی ترین چالش های پیش روی صنعت نرم افزار در این مطالعه بود.

بیشتر بخوانید  ایجاد پایگاه علی و رابطه ای / رونمایی از «شناسه موقت» برای افراد فاقد شناسنامه

وی افزود: در گام دوم با برشمردن راهکارهای مناسب متناسب با شرایط و چالش های موجود، اهدافی تعیین و در نهایت برنامه جامع حمایت از تولید، پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازم اداری تدوین شد.

مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مغازه ها. ارائه و مشخصات کلی آن مورد تایید است.

وی افزود: پس از تصویب مقرر شد در صورت نیاز اعضای کارگروه پیشنهادات و اصلاحات خود را حداکثر ظرف مدت 10 روز به منظور ارتقای این پیش نویس به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال کنند.

پرهام فر اظهار داشت: بر اساس این گزارش پس از پایان این مهلت پیش نویس مذکور مراحل ابلاغ و اجرا را طی خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *