مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی تصویب شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از انتخابات، معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی دیپلم نیست و با ظرفیت های زیرساختی وزارت بهداشت همخوانی ندارد. ” ”

معاون آموزشی وزارت بهداشت با ارائه این موضوع گفت: تصمیم روز گذشته ستاد راهبردی طرح جامع علمی کشور مبنی بر افزایش ظرفیت دندانپزشکی برخلاف نظر کارشناسی و ظرفیت و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است. “

دکتر ابوالفضل باقری فرد افزود: طبق قانون مصوبات ستاد راهبردی طرح جامع علمی کشور باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور رئیس جمهور ارائه و تصویب شود. شورا که رئیس جمهور است.» پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی موجب کاهش کیفیت علوم پزشکی و آسیب به سلامت انسان می شود.

وی افزود: در حال حاضر 16 هزار دانشجوی دندانپزشکی در کشور در مقاطع مختلف تحصیلی داریم که از تجهیزات و امکانات آموزشی مناسب در برخی از دانشگاه ها برخوردار نیستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکید می کنیم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر بهداشتی مستلزم بومی سازی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی است.

باقری فرد با بیان اینکه رشته دندانپزشکی دارای اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی است، افزود: هر چه بیشتر به موضوع درمان بپردازیم بیماری های دهان و دندان بیشتر می شود زیرا پیشگیری و سلامت ضعیف می شود.

بیشتر بخوانید  داستان تلخ یکی از مجروحان تصادف قطار در مشهد درباره تصادف قطار/فیلم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *