مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

استخرهای باز در اصفهان کدامند ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



از میان استخرهای اصفهان تاکنون ۷ استخر در سطح استان اصفهان باز شده است


دلگرم به نقل از ایمنا : پیمان گرامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: استخرهای فجر و شهید بختیار سپاه در کلانشهر اصفهان، استخر شهرستان فریدن و استخرهای صبا و آفتاب واقع در شاهین شهر که همگی سرپوشیده هستند با ۵۰ درصد ظرفیت خود پذیرش دارند.


وی با اشاره به اینکه جکوزی و سونا بخار(مرطوب) استخرها نباید فعال باشند، ادامه داد: استخرهای روباز ۲۹ فروردین و آرامان واقع در اصفهان نیز اکنون بکار مشغولند.


رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان اضافه کرد: پنج استخر دیگر هم در استان در حال سپری کردن مراحل قانونی بازگشایی و استعلامات و تعهدنامه‌های چندگانه بهداشتی پزشکی هستند و احتمالا تا چند روز آینده به استخرهای فعال استان اضافه خواهند شد.


گرامی در پاسخ به این پرسش که آب استخر برای ایمن بودن و نابودی ویروس کرونا باید چه شاخص‌هایی داشته باشد؟


خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های متولیان امر بهداشت و درمان کشور، فدراسیون‌های پزشکی ورزشی و شنا، در صورتی میزان کُلُر آب ۳ PPM (بخش در یکای سنجش) و PH (کمیتی برای تعیین میزان اسیدی یا بازی بودن یک محلول آبی) آن ۷.۲ باشد انتقال کرونا از طریق آب استخر غیرممکن است زیرا در این وضعیت ویروس زنده نمی‌ماند، این را هم اضافه کنم که کلر استخر پیش از همه گیری کرونا ۱.۵ PPM بود.


این رییس هیات ادامه داد: البته ذکر این نکته ضروری است که میزان کلر موجود در آب بر اثر گذر زمان کاهش می‌یابد لذا مدیران فنی استخرها سنجش میزان یاد شده و افزوند: متناسب با کاهش آن را در تمام طول ساعات کار را بطور جدی در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید  رژ زدن عجیب شیلا خداداد سوژه شد


وی افزود: البته سکوهای اطراف، رختکن و محیط داخلی استخر محیطی بالقوه برای انتشار ویروس کرونا به شمار می‌رود که جلوگیری از آن نیازمند رعایت فاصله اجتماعی دستکم ۱.۵ متر، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن محیط است.


رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو اصفهان تاکید کرد: مدیران استخرها پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع بیماری کووید-۱۹ را بصورت جدی و سختگیرانه‌ اجرا کنند تا توقف فعالیت‌ها را به همراه نداشته باشد.


استان اصفهان ۷۳ استخر، ۶۰۰ مربی و هفت هزار و ۵۰۰ ورزشکار مرتبط با شنا، شیرجه و واترپلو دارد، بالغ بر ۷۰ تا یکصد هزار نفر هم بصورت تفننی به رشته شنا می‌پردازند.


استان اصفهان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.


تاکنون افزون بر ۲۳۷ نفر در کشورمان بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *