مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از مهر ماه نحوه پرداخت یارانه ها تغییر می کند / یارانه شهریور 1401 نقدی است یا کاغذی؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از راکن، کالابرگ یا همان کوپن دهه شصتی که این بار به صورت الکترونیکی استفاده می شود. از سال 1376 به دلیل گرانی کالاهای اساسی طرح کاتالوگ الکترونیکی مطرح شد. برای استفاده از کالابرگ فقط به کارت بانکی نیاز دارید و کالابرگ جایگزین یارانه نقدی می شود. اما آیا کالابرگ جایگزین مناسبی برای یارانه نقدی خواهد بود؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گفته وزیر اقتصاد، گزارش پروژه کالابرگ باید تا پایان مرداد ماه ارائه شود، پس آیا یارانه شهریور به صورت کالایی خواهد بود؟

یارانه نقدی مرداد ماه هفته گذشته واریز شد و این چهارمین یارانه نقدی پس از کار اقتصادی دولت و حذف ارزهای 4200 تومانی بود.

و این در حالی است که هفته گذشته مرحله چهارم یارانه مالی به حساب خانوار واریز شد و محرومان از یارانه همچنان فرصت دارند برای دریافت یارانه اقدام کنند.

این در شرایطی است که زیرساخت های پروژه کالابرگ در حال آماده سازی است و به گفته وزیر اقتصاد، گزارش پروژه کالابرگ باید تا پایان مرداد ماه ارائه شود و امیدواریم تصمیم نهایی درباره جزئیات تغییرات در نحوه پرداخت یارانه در ابتدای شهریور پس از ارائه گزارش انجام خواهد شد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی به صورت نقدی یا کالایی خواهد بود، گفت: تا زمان ابلاغ رسمی یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود و پرداخت نشده است. هنوز اطلاع رسانی نشده است ، پس الان می گویند یک ماه می شود بعد پرداخت نقدی می شود.

بیشتر بخوانید  اعتراف وحشتناک مرد به قتل همسر دومش/ 300 میلیون تومان خرج تخریب جسدش کرد!

این در حالی است که پیش بینی می شود از مهرماه تغییر نحوه پرداخت یارانه ها اجرایی شود. البته به گفته کارشناسان اگر دولت قصد واقعی برای تغییر روش پرداخت داشته باشد

اما یارانه نقدی مرداد ماه هفته گذشته واریز شد و این چهارمین یارانه نقدی پس از کار اقتصادی دولت و حذف 4200 تومان بود.

یارانه پولی از اردیبهشت ماه امسال پس از حذف 4200 تومانی از واردات کالاهای اساسی طبق روال جدید پرداخت می شود و در روز نهم نیز مبلغ 300 تا 400 هزار تومان بر اساس اعشار پرداخت می شود. بنابراین برای سه عشر اول هر نفر 400 هزار تومان و عشر باقی مانده 300 هزار تومان خواهد بود.

سید احسان کندوزی وزیر اقتصاد درباره لغو کالاهای الکترونیکی به دلیل انتشار یارانه ها گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهادهای متولی ستاد دولت برای هماهنگی اقتصادی باید تا چه حد گزارش دهند. اساس این اقدام از ابتدای شهریورماه برای اجرا در سراسر کشور آماده شده است.

وی افزود: پس از آن تصمیم گیری می شود که اجرای آن از شهریور یا مهرماه آغاز می شود یا چه زمانی؟ اما تا تعیین زمان دقیق نمی توان در این باره اظهار نظر و اطلاع رسانی کرد.

دولت برای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از اجاره بها و در عین حال عادلانه شدن یارانه ها، روش پرداخت یارانه و تخصیص 4200 تومانی را تغییر داد و مقرر شد در پایان سال یارانه به شهروندان تعلق گیرد. . امسال. امسال. زنجیره ای به جای وارد کننده

زیرساخت فهرست کالاهای الکترونیکی در دست آماده سازی است و طبق وعده داده شده در شهریور 1401 آماده می شود، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشستی گفت: نتیجه آزمون فهرست کالاهای الکترونیکی به ستاد اقتصادی ارسال شود. . دولتی که هنوز به این مرحله نرسیده است.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا 12 بهمن 1400; فوت 50 هموطن دیگر / شناسایی بیش از 35 هزار مورد جدید

سلطانی با اشاره به اینکه اکنون سوال مهم این است که چرا دولت با اجرای طرح کالاهای الکترونیکی موافقت نمی کند، اذعان داشت: اگر دولت کالا بدهد دیگر ایجاد پول و انتقال پول آزاد نیست در حالی که حداقل یارانه است. 20 درصد از 300 هزار تومان است و 400 هزار تومان دولت در دو ماه گذشته کاهش یافته است و همچنین بلایی که با یارانه 45 هزار و 500 تومانی به دلیل تورمی که در سال 1396 وجود دارد، یارانه بوده است. 45 ساله. دلار است و امروز پس از 13 سال ارزش آن به کمتر از 1.50 دلار رسیده است.

همزمان با اعلام سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر آماده شدن زیرساخت های الکترونیکی فاکتور که طبق وعده شهریور 1401 قبل از سید احسان کندوزی آماده می شود، وزیر اقتصاد اعلام کرد. نتایج آزمون های آزمایشی فاکتور الکترونیکی به ستاد اقتصادی دولت ارسال شود. هنوز به این مرحله نرسیده است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: از ابتدا مقرر شد پس از سپری شدن دوره آزمایشی طرح کالابرگ، نتایج به ستاد اقتصادی دولت ابلاغ و سپس اجرا و تجمیع شود. این طرح به صورت روتین اعلام شده اما هنوز به ستاد اقتصادی دولت ارائه نشده است و اگر دولت تصمیم دیگری بگیرد آن را اعلام خواهیم کرد.

اکنون در چنین شرایطی به نظر می رسد دولت چندان دل خوشی از اجرای طرح کالاهای الکترونیکی ندارد. موجود نیست و تا زمانی که این مقدمات انجام نشود، پرداخت یارانه مالی بین 300 تا 400 هزار تومان است.

احسان سلطانی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت باید پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قبوض کالاهای الکترونیکی را مستقیم به شهروندان می داد، گفت: به نظر من این موضوع اشتباه است چرا که آمادگی دولت برای آن بسیار بزرگ است. . آسان این کار .

بیشتر بخوانید  احتمال رانش زمین در جاده های چالوس و هراز

<п>پست نحوه پرداخت یارانه ها از مهرماه تغییر می کند / یارانه شهریور 1401 نقدی است یا کاغذی؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *