مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ارتباط نحوه خوابیدن افراد با شخصیت و روحیاتشان!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



انتخاب سمت چپ یا راست تشک برای خوابیدن، اطلاعات زیادی را در مورد شخصیت شما فاش می‌کند!


آیا تا به حال این فکر کرده‌اید که چرا برخی افراد سمت چپ تخت می‌خوابند و برخی دیگر در سمت راست؟ تصور می‌کنید چنین چیزی اتفاقی است یا همانند بسیاری از چیزهای دیگر، این موضوع هم دلیلی علمی دارد؟


مطابق با یک تحقیق جدید که از طرف Slumber Cloud و توسط OnePoll انجام شده، افرادی که سمت چپ تخت می‌خوابند، خود را اصطلاحا فردی «چپ مغز» و افرادی که سمت راست تخت می‌خوابند، خود را بیشتر فردی «راست مغز» می‌دانند.


این اطلاعات که در حقیقت نتیجه یک مطالعه تازه بر روی 2 هزار آمریکایی است، نشان می‌دهند افرادی که سمت چپ تخت می‌خوابند، موسیقی‌های قدیمی و فیلم‌های درام را بیشتر ترجیح می‌دهند، در حالی که افرادی که خوابیدن روی سمت راست تخت را بیشتر ترجیح می‌دهند، به موسیقی راک و فیلم‌های اکشن علاقه بیشتری دارند.


شاید عجیب باشد، ولی این آمار در مورد افرادی که وابستگی سیاسی دارند هم صدق می‌کند؛ طرفداران جناح چپ در آمریکا ترجیح می‌دهند سمت چپ تخت بخواند و افراد طرفدار جناح راست، روی سمت راست تخت!


البته، اینکه مردم کدام سمت از تشک را ترجیح دهند، دلایل دیگری هم دارد.


ارتباط نحوه خوابیدن افراد با شخصیت و روحیاتشان!


مطابق با نتایج این نظرسنجی، 40 درصد از آمریکایی‌ها در طرف دلخواه خود می‌خوابند چون بیرون آمدن از تخت از آن سمت برای آنها آسان‌تر است. همچنین ، 31 درصد این افراد، سمت راست یا چپ را به خاطر اینکه همسرشان دوست دارد طرف دیگر تشک بخوابد، انتخاب کرده‌اند. یک نفر از هر چهار نفر که معادل 25 درصد افراد است هم گفته‌اند سمت دلخواه آنها، دید بهتری برای تلویزیون دارد.

بیشتر بخوانید  نحوه محاسبه سود استیک کردن ارز دیجیتال


کیتی ملوت (Katie Mellott) از کمپانی Slumber Cloud می‌گوید «تمام دلایلی که برای خوابیدن در سمت دلخواه تشک دارید، خوب هستند؛ مگراینکه طرف دیگر تشک راحت نباشد.» وی در ادامه نکاتی را بیان می‌کند که با رعایت آنها می‌توان جای خواب را تا حد ممکن، راحت کرد:


هنگام انتخاب بالشت، حتما به میزان سفتی یا نرمی آن توجه کنید. از لوازم خواب Slumber Bedding برای تنظیم دمای تشک استفاده کنید تا در طول شب، خوابی راحت داشته باشید. از رویه‌هایی با حجم نخ پایین‌تر استفاده کنید تا مطمئن شوید گرما داخل تشک به دام نمی‌افتد و هوا به گردش درمی‌آید.


اگرچه کارشناسان می‌گویند شب‌ها باید هشت ساعت خواب راحت داشت، ولی مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که ما شب‌ها تقریبا شش ساعت می‌خوابیم و معمولا هم دو مرتبه در شب از خواب بیدار می‌شویم.


ارتباط نحوه خوابیدن افراد با شخصیت و روحیاتشان!


با اینکه میانگین خواب افراد حاضر در این بررسی 6 ساعت و 22 دقیقه در طول شب بوده است، ولی یک نفر از هر چهار آمریکایی (22 درصد) می‌گویند شب‌ها فقط 4 یا 5 ساعت می‌خوابند. به هر صورت، ما می‌دانیم که این میزان از خواب برای ما واقعا کافی نیست. افزون بر این، پاسخ‌دهندگان به سوالات این نظرسنجی می‌گویند دو مرتبه در هر هفته با بدخلقی از خواب بیدار می‌شوند.


مورد جالب دیگر این است که این افراد، به صورت میانگین، یک بار در هر هفته خواب می‌مانند و دیر به محل کار خود می‌رسند و یک نفر از هر شش نفر می‌گوید این اتفاق بیشتر از یک‌بار در هفته رخ می‌دهد.


همچنین به خاطر کمبود خواب، این افراد می‌گویند هر روز در محل کار خود، دو بار اشتباه می‌کنند. این در حالی‌ست که تعداد خطاهای 27 درصد از مردم در طول روز بیشتر از این نیز هست.

بیشتر بخوانید  ایده های شیک برای انتخاب اسم شرکت که با حرف ج شروع میشود


کم‌خوابی یا بدخوابی فقط روی دقت یا عملکرد ما در محیط کار اثرگذار نیست؛ 55 درصد از شرکت‌کنندگان اذعان داشته‌اند که بدخوابی شبانه، روحیه ضد اجتماعی آنها را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.


با اطمینان از تجربه خوابی باکیفیت می‌توان احساسات بدی مثل بیدار شدن در سمت اشتباه تخت را از بین برد. گرم بودن بیش از حد جای خواب در طول شب یا تعداد زیاد چیزهایی که حواس شما را در اتاق خواب پرت می‌کنند، از دلایل معمول برای نداشتن خواب راحت هستند. – کیتی ملوت


برای داشتن خواب بهتر دقت کنید که بهترین تشک را انتخاب کنید:


تشک هورداپدیک جزو برترین محصولات برند ویستر است که به عنوان یکی از بهترین تشک های ایرانی محبوبیت خاصی پیدا کرده است.


ارتباط نحوه خوابیدن افراد با شخصیت و روحیاتشان!

برای مشاهده مدل های مختلف تشک های برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.


منبع : ویرلن




ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *