مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احد عظیم زاده مولتی میلیار معروف و مالک متل قو کیست ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بیوگرافی احد عظیم زاده


احد عظیم زاده متولد 10 آذر 1336 در اسکو، سرمایه دار است. تا دیپلم بیشتر نتوانست درس بخواند، اما با اراده ای که داشت از بی پولی حالا تبدیل به ابر مرد فرش و قالی در جهان شده و یک کارآفرین موفق است.


تقدیر روزگار چنین رقم خورد که در هفت سالگی ، بهترین پشتوانه زندگی ، یعنی پدر را از دست داده ، لاجرم جهت امرار معاش با دار قالی مأنوس شده و علیرغم میل باطنی نتواند از استعداد و هوش ذاتی خود در راه تحصیل علم بهره ببرد. نوجوانی چهارده ساله بود که تصمیم گرفت تجارب هفت سال گذشته را در بازاری نه چندان پر رونق بیازماید و بدین ترتیب پا به عرصه داد و ستد قالی و قالیچه نهاد و توانست یک چهارم باب مغازه ، در بازار تبریز خریداری کند .


هدف گذاری دقیق ، ترسیم نقشه راه مناسب، پشتکار فراوان، ذکاوت مثال زدنی در شناخت و نیاز بازار فرش او را روانه کشور آلمان کرده و از آنجا با آرمان تسخیر بازار فرش جهان ، عازم ژنو در سوئیس شد


خانواده و کودکی احد عظیم زاده


در روستای اسفنجان شهر اسکو در 20 کیلومتری تبریز بدنیا آمد، 7 ساله بود که پدرش درگذشت و مجبور شد با مادر و خانواده شروع به قالیبافی کند.


تا 13 سالگی روزها کار می کرد و شبها درس می خواند.


می گوید وضعیت مالیشان به قدری تنگ بود که در سال دو بار آن هم 21 ماه رمضان و شب چهارشنبه سوری میتوانستند برنج بخورند.


شروع فعالیت احد عظیم زاده


گذشت تا این که در 18 سالگی تحصیل را به کلی رها کرد و با بردن فرش و قالی از روستا به تبریز و شهرهای دیگر و فروش آن توانست سرمایه 20 هزار تومانی را بدست آورد.

بیشتر بخوانید  موج دوم آنفولانزا در راه است + جزئیات


سفر به آلمان احد عظیم زاده


شاید عجیب باشد اما در بحبوحه انقلاب با 20 هزار تومان سرمایه و گرفتن 20 هزار تومان قرض از پسر عموی پدرش و 60 هزار وام از بانک تصمیم میگیرد به آلمان برود.


قبل از انقلاب حضور تاجران آلمانی برای خرید فرش جرقه ای بود تا این بار خود برای صادرات اقدام کند، در نهایت با گرفتن ویزا به آنجا رفت اما زبان نمی دانست و تنها شانسی که داشت از طریق متصدی هتل با فردی آشنا می شود که از قضا تاجر بوده و به عظیم زاده پیشنهاد بافت فرش به شکل دایره ای میدهد.


تاجر می گوید آلمانی ها علاقه عجیبی به فرش ها دایره ای دارند.


بازگشت به ایران احد عظیم زاده


عظیم زاده به روستا برمیگردد و ساختمانی را اجاره می کند ابریشم و دستگاه بافندگی فرش را با نسیه می خرد و شروع به بافت فرش گرد می کند.


ابتدا فرش ها رو به بازارهای بزرگ می برد، طول نمی کشد تاجران آلمان فرش ها را از بازار جمع می کنند و دنبال بافنده می گردند، در نهایت پای تاجران به روستای عظیم زاده باز می شود.


شروع تجارت احد عظیم زاده


اولین تاجر با پیش پرداخت 6.5 میلیون تومانی اولین سفارشات رو به عظیم زاده می دهد، کم کم پای دیگر تاجران باز می شود و صادرات به کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک شروع می شود.


احد عظیم زاده حالا با سرمایه خود به کشورهای مختلف سفر می کند تا از طرح ها و الگوهای مورد علاقه هر کشور ایده برداری کند و با تلفیق با نقش و نگار ایرانی فرش های مورد سلیقه آنها را عرضه کند.


احد عظیم زاده مالک متل قو


احد عظیم زاده، اما سوده بدست آورد از فروش فرش هایش در آذربایجان را با ذهنیت ساخت بزرگترین هتل کشور به شمال ایران می برد و در سلمان شهر شروع به ساخت هتل معروف متل قو می کند.

بیشتر بخوانید  مهلت 48 ساعت برای کمیته انضباطی گابریل کالدرون


این هتل (ستاره قو الماس خاورمیانه) که اولین هتل 5 ستاره بین المللی ایران است با یک معماری خاص توسط اسپانیایی ها ساخته شده است، او می گوید این پروژه آبروی ایران است.


او برای پروژه «قو الماس خاورمیانه» در مازندران ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه کرد و مجتمعی مجلل و بی نظیر ساخت.


مجتمع متل قو


مجتمع متل قو الماس خاورمیانه شامل سه برج است که دو برج آن کاربری مسکونی و تجاری داشته و برج سوم هتل مجلل ۳۸ طبقه است . در فضای بین برج های مسکونی و هتل ، مجتمع ورزشی در نظر گرفته شده است . هر کدام از برج های مسکونی ۲۱ طبقه دارد و در مجموع ۲۹۷ واحد مسکونی را در خود جای داده است .


در طبقات زیرین برج های مسکونی سه طبقه مجتمع تجاری طراحی شده که ۴۸۶ باب فروشگاه تجاری دارد .


مجتمع تفریحی، توریستی و مسکونی تجاری «قو، الماس خاورمیانه» تلفیق و ترکیبی بی نظیر از هنر اصیل ایرانی با معماری روز دنیا است که در 180 هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در سلمانشهر ( متل قو ) استان مازندران در طبیعتی بکر و زیبا و مناظری چشم نواز در حال احداث است که با بهره برداری از آن تحولی نوین در صنعت گردشگری و ساخت مجتمع های تجاری مسکونی کشور رقم خواهد خورد .


زندگی شخصی احد عظیم زاده


اطلاعات کاملی از تعداد فرزندان وی در دسترس نیست، اما سال 1396 پسرش پویا عظیم زاده که در کارها پدر یاری گر وی بود به علت سرطان درگذشت.


جوایز احد عظیم زاده


حالا حجره احد عظیم زاده در بازار بزرگ تهران ، نمایشگاهی شده بود که علاوه بر تأمین یکی از نیازهای ضروری جامعه ، هنر اصیل ایرانی را نیز به رخ جهانیان می کشید تا آنجا که در سال 1380 ، تندیس طلائی کشور انگلستان را به عنوان بهترین تولیدکننده صنایع دستی در فرش دستباف ایرانی از آن خود کرد .

بیشتر بخوانید  قیمت نفت ایران چقدر است ؟


احد عظیم زاده دریافت چندین تندیس از نقاط مختلف جهان ، اخذ گواهینامه ISO 9001 و کسب عنوان صادر کنندۀ نمونۀ کشور در پنج سال متوالی را نیز در کارنامه درخشان خود ثبت و در این راستا نمایشگاه دائمی فرش در خیابان پاسداران تهران را افتتاح و شرکت خانه فرش عظیم را ثبت کرد .


خانۀ فرش احد عظیم زاده


هم اکنون شعبه اصلی و تنها فروشگاه مرکزی شرکت خانۀ فرش عظیم در تهران و دفتر مرکزی پروژۀ قو- الماس خاورمیانه در سال 1393 به خیابان فرشته منتقل شد تا کانون رخ نماییِ فرش تا عرشِ هنر ایرانی شود .


شرکتی که امروز نام عظیم زاده به عنوان برترین و شناخته شده ترین برند ایرانی بر قامت استوار آن می درخشد.


احد عظیم زاده حامی یتیمان


هم اکنون خیر نمونه کشور است و جز کارآفرینان برتر می باشد. او که خود یتیم بزرگ شد حالا بالای 1700 نفر از بچه های یتیم را زیر پوشش قرار داده و می گوید با خودم پیمان بستم تا عمر دارم هر ساله 100 بچه به آنها اضافه کنم.


پیشنهاد خرید تراکتورسازی


احد عظیم زاده عاشق فوتبال و تراکتورسازی است و بازیکن مورد علاقه اش کریم باقری است که در هر افتتاح شعبه فرش او را دعوت می کند.


در سال 97 با مبلغ پیشنهادی 200 میلیارد تومانی پیشنهاد خرید تراکتورسازی را داد اما در نهایت این تیم به محمدرضا زنوی دیگر سرمایه دار تبریزی واگذار شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *