مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا نحوه پرداخت یارانه نقدی توزیع مهر 1401 / کالابرگ مشخص شده است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از مهر، پیش بینی می شود تغییر نحوه پرداخت یارانه ها توسط مهر اجرایی شود. کالابرگ یا کوپن دهه شصت این بار به صورت الکترونیکی استفاده شد. از سال 1395 با توجه به گرانی کالاهای اساسی، طرح کاتالوگ الکترونیکی پیشنهاد شد. برای استفاده از کوپن فقط کارت بانکی الزامی است و کوپن جایگزین یارانه نقدی می شود. اما آیا کالابرگ جایگزین مناسبی برای یارانه نقدی خواهد بود؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. به گفته وزیر اقتصاد، گزارش پروژه کالابرگ باید تا پایان مرداد ماه ارائه شود، پس آیا یارانه به صورت کالا در شهریور ماه خواهد بود؟

یارانه نقدی مرداد ماه هفته گذشته واریز شد و این چهارمین یارانه نقدی پس از کار اقتصادی دولت و حذف 4200 تومان بود. علیرغم اینکه هفته گذشته مرحله چهارم یارانه مالی به حساب خانوار واریز شد، محرومان از یارانه همچنان فرصت دارند برای دریافت یارانه اقدام کنند.

این در شرایطی است که زیرساخت های پروژه کالابرگ در حال آماده سازی است و به گفته وزیر اقتصاد، گزارش پروژه کالابرگ باید تا پایان مرداد ماه ارائه شود و امیدواریم تصمیم نهایی درباره جزئیات پروژه تغییر نحوه پرداخت یارانه پس از ارائه گزارش در اوایل شهریور ماه انجام خواهد شد.

آیا یارانه مالی لغو می شود؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی خواهد بود یا کالایی، گفت: تا زمان اعلام رسمی، یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود و هنوز اعلام نشده است. بنابراین فعلاً می گوید در آن ماه پس از آن به صورت نقدی پرداخت می شود. این در حالی است که پیش بینی می شود از مهرماه تغییر نحوه پرداخت یارانه ها اجرایی شود. البته به گفته کارشناسان اگر دولت قصد واقعی برای تغییر روش پرداخت داشته باشد

بیشتر بخوانید  ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱ – ایران چطور

اما یارانه نقدی مرداد ماه هفته گذشته واریز شد و این چهارمین یارانه نقدی پس از کار اقتصادی دولت و حذف 4200 تومان بود. پرداخت یارانه مالی از اردیبهشت ماه سال جاری بر اساس روال جدید کسر 4200 تومان از واردات کالاهای اساسی انجام می شود و مبلغ 300 تا 400 هزار تومان بر اساس اعشار در نه دهم پرداخت می شود. بنابراین برای سه عشر اول هر نفر 400 هزار تومان و عشر باقی مانده 300 هزار تومان خواهد بود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره لغو کالاهای الکترونیکی به دلیل انتشار یارانه ها گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهادهای متولی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت باید به هماهنگی اقتصادی دولت گزارش دهند. . همانطور که از ابتدای شهریورماه، ستاد مقدمات فنی اجرای این اقدامات را در سراسر کشور فراهم کرد.

وی افزود: پس از آن تصمیم گیری می شود که اجرای آن از شهریور یا مهرماه آغاز می شود یا چه زمانی؟ اما تا تعیین زمان دقیق نمی توان در این باره اظهار نظر و اطلاع رسانی کرد. دولت برای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از اجاره بها و در عین حال عادلانه‌شدن یارانه‌ها اعلام کرد که نحوه پرداخت یارانه و تخصیص ۴۲۰۰ تومان را تغییر داده و در پایان تصمیم به پرداخت یارانه گرفت. از زنجیره، یعنی مردم به جای واردکننده.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: زیرساخت های صورتحساب الکترونیکی در دست آماده سازی است و طبق وعده داده شده در شهریور ماه 1401 آماده می شود. آدرس مقر اقتصادی دولت که هنوز به این مرحله نرسیده است.

بیشتر بخوانید  تصاویر دیده نشده از مادر آهو مینیاتوری و نوزادش در جنگل های املش استان گیلان + فیلم

سلطانی با اشاره به اینکه اکنون سوال مهم این است که «چرا دولت با اجرای طرح کالاهای الکترونیکی موافقت نمی کند»، اذعان داشت: اگر دولت کالا بدهد، دیگر دست به پول سازی و رفت و آمد نیست. حداقل 20 درصد از ارزش یارانه 300 میلیون و 400 هزار تومانی دولت در دو ماه گذشته کاهش یافته است و همچنین فاجعه ای که با یارانه 45 هزار و 500 تومانی رخ داد، با توجه به تورم موجود، در سال 1396 یارانه کاهش یافته است. 45 بیوگرافی دلار و امروز پس از 13 سال ارزش آن به کمتر از 1.5 دلار رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال از آماده سازی زیرساخت های الکترونیکی فاکتور خبر داد که طبق وعده شهریور 1401 مقابل سیداحسان کندوزی آماده می شود. : نتایج تست های آزمایشی بارنامه الکترونیکی باید به ستاد اقتصادی دولت ارسال شود اما هنوز به این مرحله نرسیده است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: از ابتدا مقرر شد پس از سپری شدن دوره آزمایشی طرح کالابرگ، نتیجه به ستاد اقتصادی دولت ابلاغ و سپس اجرا و تجمیع شود. این طرح ادامه دارد اما هنوز به ستاد اقتصادی دولت ارسال نشده است و در صورت تصمیم دولت، آن را منتشر خواهیم کرد.

حال در چنین شرایطی به نظر می رسد دولت چندان از اجرای طرح کالاهای الکترونیکی رضایت ندارد، مجلس خواستار اجرای این طرح است اما دولت اعلام می کند زیرساخت های آن فراهم نیست. تا این مقدمات، پرداخت یارانه مالی 300 و 400 هزار تومان است.

احسان سلطانی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دولت باید پس از حذف ارز 4200 تومانی، قبض کالاهای الکترونیکی را مستقیم به شهروندان می داد، گفت: به نظر من این موضوع اشتباه است، زیرا برای دولت بسیار آسان است. برای موافقت. این کار. .

بیشتر بخوانید  داستان علی لندی بار دیگر تکرار شد / معلم جوان در میان شعله‌های آتش جان باخت -

<п>اعلامیه آیا نحوه پرداخت یارانه پولی توزیع مهر 1401/ کالابرگ مشخص شده است؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *