مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا تفریح ​​قبل از ازدواج باید کوتاه باشد یا طولانی؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مدت زمان آشنایی زناشویی چقدر طول می کشد تا زمان تشخیص داده شود؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از جوانان را به خود مشغول کرده این است که چند سال ازدواج کرده اند. امروزه شاهد طلاق زوج هایی هستیم که مدت ها قبل از ازدواج همدیگر را می شناختند و حتی گاهی با هم رابطه خانوادگی داشتند. شاید تا زمانی که وارد خانه نشده اید عادات و رفتارهای ناخوشایند فراوان همسر آینده خود را درک نکنید، اما مشکل زمانی بحرانی می شود که مهم ترین خواسته ها و اهداف شما در ازدواج نادیده گرفته شود. اما مشکلات دیگری ایجاد می کند، بنابراین باید خاص، هدفمند و کنترل شده باشد. در این زمینه می توانید از مشاوره ازدواج نیز کمک بگیرید.

چرا تفریح ​​قبل از ازدواج باید کوتاه باشد؟

دختر و پسر برای انتخاب همسر مناسب نیاز به آشنایی قبل از ازدواج دارند. این دوران با دوران نامزدی یا ازدواج متفاوت است. برای اینکه ازدواج شکل بگیرد، ابتدا هر دو طرف باید یکدیگر را نسبتاً خوب بشناسند. جوانان می توانند با رعایت چارچوب های اخلاقی بدون وعده ازدواج به دانش پیش از ازدواج دست یابند. ممکن است دوستی های قبل از ازدواج نامطلوب به نظر برسند، اما گاهی اوقات همین دوستی ها درک بهتری از هر دو طرف ایجاد می کند.

بهتر است هر دو طرف در مورد افکار و عقاید خود بدون تعارف و تعصب صحبت کنند. اگر هر دو صادقانه خواسته های خود را بیان کنند، نیازی به طولانی کردن این مدت نیست. اگر این آشنایی طولانی شود، دختر و پسر به هم عادت می کنند و پیوند نادرستی ایجاد می شود. در این صورت دیگر نقاط ضعف همدیگر را نمی بینند و بدون اینکه فکر کنند مناسب هستند یا نه تصمیم به ازدواج می گیرند.

بیشتر بخوانید  انگ زدن به چه معناست ؟


آشنایی قبل از ازدواج

نشانه های خطرناک در لحظه آشنایی

آشنایی و دوستی برای هدف ازدواج مناسب است. گاهی اوقات طرف مقابل هدف ازدواج نیست و برای اهداف دیگری به شما نزدیک می شود. بسته به رفتار طرف مقابل، می توانید نیت او را درک کنید. اگر علائم زیر را مشاهده کردید، به ادامه رابطه به درستی فکر کنید.

  1. تقاضا برای رابطه جنسی
  2. اصرار بر پنهان کردن ارتباط از خانواده
  3. شما در حال تلاش برای جمع آوری اطلاعات از اموال خانواده خود هستید
  4. اصرار بر تمدید آشنایی زناشویی

البته به خاطر داشته باشید که ممکن است فردی اصرار به تمدید زمان بیرون رفتن داشته باشد زیرا هنوز به اندازه کافی برای انتخاب همسر یاد نگرفته است.
زمان کافی برای آشنایی با یکدیگر متفاوت است. این زمان باید به گونه ای باشد که دو طرف بیشتر با هم آشنا شوند. گفته شد به دلیل ارتباط غیرمنطقی دختر و پسر نباید مدت عقد را تمدید کرد. کل زمان توصیه شده برای سرگرمی سه تا شش ماه است. اگر در آن مدت متوجه شدید که تفاوت زیادی با یکدیگر دارید و مناسب نیستید، بهتر است آشنایی های غیر ضروری را به تعویق نیندازید و هر چه زودتر به رابطه پایان دهید.


قبل از شروع یک آشنایی دیگر وضعیت را بررسی کنید

شروع یک رابطه و آشنایی زمان زیادی نمی برد. ممکن است زمان زیادی را با هم بگذرانید تا با هم آشنا شوید، اما اگر عوامل دیگری وجود نداشت، این دوره آشنایی بی پایان بود. شرایط کافی برای شروع رابطه و رسیدن به شناخت به شرح زیر است:

1- بلوغ هر طرف

2- سلامت رابطه

3- تناسب بین خانواده ها

4- فرصت های مالی کافی

5- اعتماد در یک رابطه


مدت آشنایی قبل از ازدواج

حدود آشنایی قبل از ازدواج

مدت آشنایی زناشویی باید دارای حدود خاصی باشد، زیرا در غیر این صورت معنای واقعی خود و معنای شناخت بدون جانبداری را از دست می دهد. در دوران آشنایی قبل از ازدواج باید تمام تلاش خود را بکنید که محبت و علاقه کاذب در بین شما ایجاد نشود. به همین دلیل است که روانشناسان توصیه می کنند در این دوران رابطه جنسی نداشته باشید، زیرا رابطه جنسی مهم ترین عامل ایجاد وابستگی متقابل است و در این صورت دیگر نمی توانید آگاهانه شریک زندگی خود را ارزیابی کنید.
کمک گرفتن از روانشناس در این دوران ضروری است زیرا مرزهای رابطه را کاملا مشخص می کند و در عمل به شما کمک می کند.

باید بخوانید:


مهم ترین سوالات آشنایی قبل از ازدواج

  1. مسائل امنیت و بقا، مانند درآمد و پس انداز فرد، نحوه خرج و تعیین مهریه
  2. پیشرفت مسائلی مانند آموزش و نظر شخصی زنان شاغل
  3. مسائل آزادی مانند رفت و آمد با دوستان، حجاب و محدودیت های زندگی
  4. سوالاتی در مورد نیازهای عاطفی و سرگرمی مانند میزان عشق و علایق و نظرات در مورد خیانت
  5. سوالات مربوط به نیاز جنسی مربوط به تعداد دفعات و میل و خیالات جنسی او.


قرار گذاشتن برای عروسی به روشی امن

در مرحله قبل از ازدواج بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. زیرا روانشناس به شناخت بهتر شما کمک می کند و در این صورت زمان آشنایی بی جهت طولانی نیست و از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری می کند. مشاوره قبل از ازدواج به شما این امکان را می دهد که استانداردهای واقعی را برای ازدواج خود تعیین کنید.

آخرین کلمه
دوران نامزدی برای دختر و پسر بسیار مهم است که یکدیگر را بشناسند. این دوره با هدف شناخت روحیات و اعتقادات یکدیگر است و باید در محدوده خاصی و زیر نظر خانواده باشد. دوران نامزدی به مهارت هایی نیاز دارد که پسرها و دخترها گاهی نمی دانند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *