نمایشگاه خودروی دیترویت 2015: به سال 1999 و پیست معروف نوربرگ رینگ برگردیم، جایی که پورشه 911 GT3 برای اولین بار در 7 دقیقه و 56 ثانیه رکورد زیر هشت سال را شکست.
یک دستاورد قابل توجه برای این خودروی معروف. اما اکنون در نمایشگاه خودروی دیترویت در مقابل یک کامیون بزرگ و سنگین ایستاده ایم که رکوردی مشابه را به نام خود ثبت کرده و اولین خودروی جهان است که با رکورد 7 دقیقه به زمان کمتر از هشت دقیقه در پیست رسیده است. 59 ثانیه و 74 صدم ثانیه.
این رکورد به طور استثنایی 14 ثانیه بهتر از رنج روور اسپرت SVR به عنوان دارنده قبلی رکورد شاسی بلند در نوربرگ رینگ است.
ما پورشه کاین توربو S را بهعنوان سریعترین خودروی جهان معرفی میکنیم، در حالی که یکی دیگر از شرکتهای تابعه فولکسواگن همین ادعا را در مورد خودروی بنتایگا با فاصله بین دو محور بلند که هنوز در حال توسعه است، مطرح میکند.
با این حال، با توجه به اندازه بزرگتر بنتلی، در نهایت سریعترین خودرو در یک خط مستقیم است، نه در مسیر دشواری مانند نوربرگ رینگ.
پورشه کاین توربو S از یک موتور 8 سیلندر 4.8 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه بهره می برد. در حال حاضر 562 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
یعنی 20 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر بیشتر از موتور قبلی. نتیجه چنین نیروهایی ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت در 3.8 ثانیه (صفر تا صد 4.1 ثانیه) است.
مدلهای قبلی این شاسیبلند 542 اسب بخاری با وزن دو و نیم تن در 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسید. حداکثر سرعت این خودرو به 284 کیلومتر در ساعت می رسد.
از دیگر تغییرات توربو S می توان به دیسک های ترمز سرامیکی استاندارد 16.5 اینچی با کالیپرهای 10 پیستونی و کالیپرهای 14.5 اینچی با کالیپرهای 4 پیستونی، کنترل دینامیک شاسی و بردار گشتاور اشاره کرد. رینگ های آلیاژی 21 اینچی 911 نیز در این خودرو به صورت استاندارد عرضه می شوند.
از دیگر تفاوتهای این خودرو میتوان به تغییرات ظریف در تریم، مانند تریم داخلی فیبر کربنی با ترکیب کابین مشکی و کرم، چراغهای جلو با ترکیب لامپهای LED جدید و پسزمینه دودی، تغییر جلوپنجره رادیاتور، اسپویلر سقف عقب و اگزوزهای اسپرت با اگزوز اشاره کرد. کنترل انتشار .است.
قیمت Cayenne Turbo S از 158295 دلار شروع می شود. در آلمان قیمت این خودرو با مالیات به ۱۶۶۶۹۶ یورو خواهد رسید.