مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: تالش بزرگترین شهر و دومین شهر پرجمعیت استان گیلان پس از رشت است. این شهر زیبا و تاریخی به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. شایان ذکر است که شهر تاشا یکی از زیباترین شهرهای جهان است که به دلیل آب و هوا، حیوانات زنده، پوشش گیاهی و جنگل هایش شناخته شده است.

از این نظر پارک جنگلی سیاهداران یکی از معروف ترین نقاط گردشگری تالش است.

روستای سیاه داران در گذشته دارای درختان تنومند بلوط بود که مانع از ورود مردم به روستا (جنگل) می شد. این منطقه که پوشیده از درختان سیاه رنگ (بلوط و آزاد) بود، پس از استقرار ساکنان تابستانی در آن به «سیاه داران» معروف شد.

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

پس از احداث جاده و پلکان در قسمت هایی از دامنه این تپه، اقامتگاهی بکر و دیدنی در بالاترین نقطه با امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق و سرویس بهداشتی ساخته شد. سپس طراحی سورتمه های ریلی جنگلی در دامنه های جنگلی پایه گذاری شد که برای مسافران بسیار هیجان انگیز و جالب است.

این سورتمه که از دو مسیر مارپیچ و هموار ساخته شده است به سرعت از میان جنگل های انبوه و زیبای تاشین می گذرد و از ارتفاعات منظره ای جالب و دیدنی از دریای زیبا و دشت های شهر به چشم می خورد.
این پارک جنگلی که سورتمه ها از آن عبور می کنند با سایر پارک های جنگلی تفاوت اساسی دارد، یعنی بخشی از پارک به نگهداری گوزن اختصاص دارد که می تواند برای سورتمه ها جذاب و هیجان انگیز باشد. سورتمه سخت و بسیار جذاب با همکاری شرکت آلمانی ویگاند ساخته شده و بیش از یک کیلومتر طول دارد.

بیشتر بخوانید  برگزاری نشست علمی چشم انداز هیدروپلیتیک ایران

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

تجهیز پارک جنگلی سیاهداران

این پارک جنگلی محتوای چندانی ندارد. اما دارای حداقل امکانات مانند سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران و آلاچیق های فراوان است. قیمت استفاده از پارکینگ 8 هزار تومان.

چگونه به پارک جنگلی سیاهداران برسیم

برای رسیدن به این پارک و ایستگاه توباگان آن پس از رسیدن به کوشش باید به سمت جنوب غربی و خیابان خرمشهر ادامه دهید. پس از رسیدن به این خیابان به سمت جاده رشت آستارا و خیابان شهید رجایی به چپ بپیچید تا به شهرک هشتپر و خیابان ساحلی هشتپر دریا برسید. در عین حال، در شهر تلاش، تابلوهای زیادی وجود دارد که به راحتی می توان آن را پیمایش کرد. در قسمت دیگری از پارک می توانید از بازی های سرگرم کننده دیگری که دارای پیست مجزا هستند استفاده کنید.

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی سیاهداران

تابستان های این منطقه گرم و مرطوب است. در طول ماه های تابستان آهوها در طول روز چرا نمی کنند و معمولاً فقط نزدیک غروب آفتاب دیده می شوند. به طور کلی اوایل بهار و اوایل پاییز (فروردین، اردیبهشت و خرداد) بهترین زمان برای سفر به این شهر است.

<п>اعلامیه آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *