مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: تالش بزرگترین شهر و دومین شهر پرجمعیت استان گیلان پس از رشت است. این شهر زیبا و تاریخی به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. شایان ذکر است که شهرستان تلاش یکی از زیباترین شهرهای جهان است که به دلیل آب و هوا، جانوران زنده، پوشش گیاهی و جنگلی شناخته شده است.

در این راستا پارک جنگلی سیاهداران یکی از معروف ترین نقاط دیدنی تالش است.

روستای سیاه داران در گذشته درختان بلوط تنومندی داشت که مانع از ورود مردم به روستا (جنگل) می شد. این منطقه که پوشیده از درختان سیاه رنگ (بلوط و آزاد) نام گرفت، پس از سکونت ییلاقی‌ها در آن به «سیاه داران» معروف شد.

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

پس از احداث جاده و راه پله در قسمت هایی از شیب این تپه، اقامتگاهی بکر و دیدنی در بالاترین نقطه با امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی ساخته شد. پس از آن بود که طراحی سورتمه های جنگلی ریلی در دامنه های جنگلی تثبیت شد که برای مسافران بسیار هیجان انگیز و جالب است.

این سورتمه که از دو مسیر مارپیچ و هموار ساخته شده است به سرعت از میان جنگل های انبوه و زیبای تلاش می گذرد و از بالا مناظر زیبای دریا و دشت های شهر منظره جالب و دیدنی دارد.
این پارک جنگلی که سورتمه ها از آن عبور می کنند با دیگر پارک جنگل ها تفاوت اساسی دارد، یعنی بخشی از پارک به نگهداری گوزن اختصاص دارد که می تواند برای سورتمه ها جذاب و هیجان انگیز باشد. سورتمه های تلاش که بسیار جذاب هستند با همکاری شرکت آلمانی ویگاند ساخته شده اند و بیش از یک کیلومتر طول دارند.

بیشتر بخوانید  بلوغ زودرس ، آلارمی که شنیده و دیده نمی شود

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

تجهیز پارک جنگلی سیاهداران

این پارک جنگلی امکانات زیادی ندارد. اما دارای حداقل امکانات مانند توالت، پارکینگ، رستوران و آلاچیق های زیادی است. قیمت استفاده از پارکینگ 8 هزار تومان.

چگونه به پارک جنگلی سیاهداران برسیم

برای رسیدن به این پارک و ایستگاه سورتمه سواری آن، پس از رسیدن به تلاش، باید به سمت جنوب غربی و خیابان خرمشهر ادامه دهید. پس از رسیدن به این خیابان به سمت جاده رشت آستارا و خیابان شهید رجایی به سمت چپ حرکت کنید تا به شهر هشتپر و خیابان ساحلی هشتپر دریا برسید. در عین حال تابلوهای زیادی در شهر تلاش نصب شده است که با آن ها می توانید به راحتی راه خود را پیدا کنید. در قسمت دیگری از پارک می توان از بازی های مفرح دیگری که دارای پیست مجزا هستند استفاده کرد.

آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی سیاهداران

تابستان های این منطقه گرم و مرطوب است. در ماه های تابستان آهوها در طول روز چرا نمی کنند و معمولاً فقط نزدیک غروب آفتاب دیده می شوند. به طور کلی اوایل بهار و اوایل پاییز (فروردین، اردیبهشت و خرداد) بهترین زمان برای سفر به شهرستان تلاش است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *