مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آمار ابتلا به قارچ سیاه در استان گلستان اعلام شد/ بیماری قارچ سیاه قابل انتقال است؟ –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به قارچ سیاه در بین بیماران کرونایی این استان گزارش شده است.

عبدالرضا فاضل روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون چهار نفر به علت ابتلا به قارچ سیاه در گلستان جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری قابل انتقال نیست و بیشتر افرادی که به علت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و دچار ضعف بدنی و سیستم ایمنی شدند و از سوی دیگر افرادی که “کورتون” مصرف می‌کنند، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی یادآور شد: این یک قارچ ارگانیسم است که در بدن همه افراد وجود دارد و افرادی که مبتلا به این بیماری می‌شوند، مجاری تنفسی آنها دچار مشکل شده و درمان آن تنها شاید عمل روزانه و همچنین استفاده از داروهای نایاب باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در برخی از عمل‌ها تیم درمانی مجبور بر برداشتن اندام تنفسی و گوارشی می شود که بدون شک درمان موثری نخواهد بود.

فاضل اضافه کرد: بدون شک افراد مبتلا به قارچ سیاه بدون شک دچار مرگ خواهند شد و یکی از علایم آن تب‌های غیرقابل بازگشت خواهد بود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر هزار و ۳۷۹ نفر به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۸۳ نفر از آنان وخیم است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ گلستانی به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

فاضل تصریح کرد: شرایط بستری امروز باز هم به نسبت پیک اول در اسفند ماه ۹۸، بیشتر است اما نسبت به دوشنبه هفته قبل روند کاهشی خوبی در استان داشتیم.

وی تاکید کرد: اگر طی روزهای آتی شاهد تجمعات مختلفی در استان باشیم، به زودی شاهد روند سینوسی در استان خواهیم بود و احتمال گره خوردن پیک پنجم با پیک ششم و نوع لامبدا این ویروس دور از انتظار نخواهد بود که فاجعه سنگینی در انتظار استان است.

وی بیان داشت: وضعیت ۶ شهرستان استان شامل کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه از قرمز کرونایی به نارنجی رسید اما همچنان با توجه به قرمز بودن ۹ شهرستان استان، وضعیت کل استان قرمز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در برخی از شهرستان‌های استان، سن واکسیناسیون را با مجوزهای مربوطه از ۴۵ سال به ۴۰ سال رساندیم و تاکنون حدود ۵۴۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

فاضل در خصوص کمبود دارو و سُرم در استان یادآور شد: مشکل سُرم تا حد قابل قبولی با توجه به کاهش مراجعات بیماران کمتر شده، اما کمبود داروهای کرونی از جمله “اکتمرا ” همچنان در استان احساس می‌شود که آن هم ناشی از کمبود تولید داخلی است و برخی متاسفانه از این مساله سوء استفاده کرده و اقدام به فروش قاچاق آن با قیمت‌های گزاف می‌کنند.

وی اضافه کرد: با بررسی‌ و رصدهای صورت گرفته از سوی حراست دانشگاه، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و دادگستری استان، تاکنون ۲ مورد دستگیری فروشندگان داروهای “اکتمرا” در استان داشتیم که این پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید  استفاده از اطلاعات زائران اربعین برای قاچاق تلفن همراه

در زمان حاضر هزار و ۳۷۹ نفر مبتلای به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *