مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

استفاده از اطلاعات زائران اربعین برای قاچاق تلفن همراه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، به نظر می رسد با نزدیک شدن به اربعین حسینی عده ای سودجوی قاچاق تلفن همراه با استفاده از اطلاعات زائران اربعین به دنبال ثبت تلفن همراه هستند.

هر بار که روال واردات مسافر انجام می شود، مافیا از رویه مسافربری برای قاچاق موبایل استفاده می کند. پس از حذف ارز واردات تلفن همراه بالای 600 دلار، تب قاچاق موبایل از رویه مسافری افزایش یافت. بر اساس اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، در 22 روز اول خردادماه حدود 40 هزار گوشی آیفون وارد کشور شده است.

حالا به نظر می رسد با فرا رسیدن اربعین حسینی، دلالان بازار موبایل با استفاده از اطلاعات زائران اربعین اقدام به ثبت گوشی های موبایل قاچاق کرده اند.

هشدار در مورد سوء استفاده از اطلاعات هویتی زائران اربعین

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین نسبت به سوء استفاده از اطلاعات هویتی زائران اربعین حسینی برای رجیستری گوشی های تلفن همراه قاچاق هشدار داد.

حمیدرضا دهگانینی در این خصوص گفت: برخی افراد سودجو از اطلاعات هویتی زائران سوء استفاده می کنند و سیم کارت هایی را به نام آنها خریداری می کنند و از آن برای ثبت موبایل های قاچاق استفاده می کنند.

هجوم گسترده موبایل های قاچاق بعد از اربعین

محمدرضا علیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در گفت و گو با تجارت نیوز گفت: سالانه میلیون ها نفر در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند. زمانی که این تعداد زائر از مرزهای زمینی خارج می شوند، از آنجایی که مسافر محسوب می شوند، امکان ثبت تلفن همراه خود و فعال سازی آن در شبکه ارتباطی کشور را دارند.

بیشتر بخوانید  ثبت یک فوتی ناشی از کرونا در ایلام -

وی در ادامه بیان کرد: البته زائران کربلا موبایل نمی خرند. اما اتفاقی که در این میان رخ می دهد این است که برخی از افراد سودجو با استفاده از اسناد سفر حج اقدام به قاچاق گوشی های بالای 600 دلار به خصوص اپل در طول سفر می کنند.

علیجان خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه تاکنون برای واردات گوشی های بالای 600 هزار تومان تخصیصی صورت نگرفته است. این موضوع عاملی برای رشد قاچاق موبایل از طریق رویه مسافربری شده است.

وی بیان کرد: زمانی که واردات گوشی های بالای 600 دلار به دلیل تقاضای بازار به صورت تجاری انجام نشود، روند قاچاق تلفن همراه جای خود را به گوشی های سواری می دهد. در عین حال این حادثه خسارات زیادی را به مصرف کنندگان و کسبه در منطقه وارد می کند. از طرفی ارزی که به این منظور از بازار موبایل حذف شود، نوسانات زیادی در بازار ایجاد می کند.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال حدود 120 هزار گوشی تلفن همراه با رویه مسافری وارد کشور شد. البته با راهپیمایی میلیونی اربعین این رقم بسیار بیشتر خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: زائران از دادن اطلاعات شخصی به افراد سودجو خودداری کنند.

علیجان در پایان یادآور شد: در یکی دو سال اخیر به دلیل محدودیت های کرونا شاهد واردات کالای قاچاق توسط مسافران اربعین نبودیم. اما در سال 2018 حجم زیادی از تلفن های همراه به ویژه آیفون از این طریق وارد کشور شد.

<п>اعلامیه استفاده از اطلاعات زائران اربعین برای قاچاق تلفن همراه اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

بیشتر بخوانید  برخورد هولناک ۴ خودرو در اصفهان / ۱۰ نفر مصدوم شدند -
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *