مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آشنایی با 11 خاصیت باور نکردنی شاه توت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در مورد شاه توت چه می دانید ؟


خواص شاه توت آنقدر زیاد است که شما حتی فکر آن را نمی توانید بکنید از خاصیت ضد سرطانی گرفته تا کاهش سطح کلسترول، کمک به کاهش وزن، حمایت از سلامت کبد، کنترل سطح قند خون، درمان کم خونی، کنترل فشار خون، بهبود سلامت چشم، ارتقاء ایمنی و افزایش پوست است.


این میوه در آب و هوای معتدل از جمله اروپا و آمریکای شمالی و شمال آفریقا و خاورمیانه کشت می شود.در واقع این میوه یک نیروگاه قدرتمند است که مزایای زیادی دارد.


مواد مغذی شاتوت :


















خصوصیت

مقدار مواد مغذی

کالری

60

کل کربوهیدرات

13. 7 گرم

فیبر غذایی

2.4 گرم

شکر

11.3 گرم

پروتئین

4 گرم

ویتامین A

35 ui

ویتامین c

51 میلی گرم

ویتامین e

1.5 میلی گرم

ویتامین K

11 میلی گرم

کلسیم

56 میلی گرم

آهن

2.6 میلی گرم

منیزیم

25 میلی گرم 6٪ RDI

پتاسیم

272 میلی گرم 8٪ RDI


1 – کمک به جلوگیری از سرطان :


تمام توت ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود از سرطان و از بروز رادیکال های آزاد و آسیب رساندن به سلول ها جلوگیری می کنند.


مطالعات انجام شد در سال 2017 نشان می دهد که ترکیبات خاصی در شاتوت وجود دارد که قادر به گسترش تومور در موش ها هستند که باعث مرگ و میر سلول های سرطانی می شود این بسیار مطلوب است و می تواند مانع پیشرفت سرطان شود.


2 – سطح کلسترول را کاهش می دهد :


غذاهای غنی از فیبر یک راه عالی برای کمک به کاهش سطح کلسترول هستند، به خصوص وقتی که حالت فیبر محلول می آید. شاه توت حاوی فیبر محلول در قالب پکتین است که به عنوان نوعی “اسفنج” برای کلسترول عمل می کند و به دفع آن کمک می کند. با این حال، علاوه بر این کاهش اثر کلسترول، خاصیت منحصر به فردی است که به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL کمک می کند. کلسترول LDL پس از اکسیداسیون در رگ ها می ماند و باعث ایجاد سکته مغزی می شود.


3 – باعث کاهش وزن می شود :


با شاتوت می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید، به لطف محتوای غنی مواد مغذی و مقدار زیادی فیبر فیبر به طور خاص می تواند به سرکوب اشتها، ترویج هضم و نگه داشتن شما را برای مدت زمان طولانی تر کمک کند.


مطالعات انجام شده در رابطه با همسترها حاکی از آن است که ممکن است اثرات ضد چاقی مستقیم داشته باشد.در انسان، به احتمال زیاد، برای رسیدن به این نتایج، باید کالری را محدود کنید، زیرا همسترها در محیط کنترل شده نگهداری می شوند.


4 – سلامت کبد را ترویج می کند :


کبد یک عضو مهم در فرآیندهای سم زدایی است. در حالی که کبد یک عضو بسیار مقاوم است، می تواندپس از مدتی بیمار شود. مصرف شاه توت می تواند به حفاظت از کبد کمک کند تا بتواند فرآیندهای خود را به میزان مطلوب حفظ کند همچنین شاه توت به جلوگیری از پیشرفت بیماری های کبدی چرب کمک می کند. زمانی که سطح چربی در کبد افزایش یابد کارایی کبد کم می شود.


5 – برای کنترل سطح قند خون :


دیابت یک بیماری جدی است که مستلزم کنترل قند خون است که اغلب به عوارض جدی در بسیاری از فرآیندهای بدن و ارگانها می انجامد.شاه توت می تواند به کنترل میزان قند خون با کاهش میزان جذب گلوکز به خون کمک کند.


خواص  خارق العاده شاتوت


6 – به درمان کم خونی کمک می کند :


شاه توت حاوی مقادیر زیاد آهن و مواد معدنی ضروری برای تولید گلبول های قرمز است. افرادی که رژیم های سخت دارند، احتمالا علائمی مانند عدم انرژی، خستگی و ضعف های متابولیک را تجربه می کنند. مصرف منظم شاه توت کمک می کند تا سطح اکسیژن بدن و گردش خون در رگ ها را افزایش دهد.


7 – کنترل فشار خون :


در حالی که مواد معدنی مانند پتاسیم نقش مهمی در حفظ فشار خون دارند، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در کمک به حفظ ساختار رگ های خونی دارند. رزوراترول آنتی اکسیدان، که معمولا در شاتوت همراه است، همچنین در زیره سبز یافت می شود و می تواند به حفظ رگ های شماکمک کند. به عنوان مثال، ترکیب آنژیوتانسین شناخته شده است که نقش کلیدی در توسعه فشار خون بالا داشته و باعث آسیب به رگ های خونی شود .


8 – باعث سلامت چشم می شود :


شاه توت همچنین حاوی ترکیبات مهم کاروتنوئید است که به ویژه برای سلامت و دید ما ضروری است. کاروتنوئید لووتیان و زاکسنتین ترکیباتی هستند که با اکسیداتیو بر روی سلول های چشم مبارزه می کند و مانع از آسیب بیش از حد می شود. آسیب بیش از حد به سلول های چشم می تواند منجر به از دست دادن بینایی زودرس در نتیجه دژنراسیون ماکولا شود.


9 – ایمنی بدن را افزایش می دهد :


شاه توت یک منبع غنی از ویتامین های A و C آنتی اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و اثر محافظتی را در برابر عفونت دارد.


10 – کمک می کند تا سلامت مغز را ارتقا بخشد :


مغز، درست مثل بسیاری از اندام های دیگر، تحت تاثیر اکسیداسیون و التهاب قرار می گیرد. با توجه به حضور آنتی اکسیدان های متعدد، از جمله رزوراترول که مطالعات نشان می دهد می تواند از بیماری های ناتوانی ناشی از آلزایمر وپارکینسون جلوگیری کند، مصرف شاه توت باعث کاهش سرعت اثر این فرایندها در مغز شود.


11- پوست را جوان و شاداب نگه می دارد :


رژیم های غذایی کم سبزیجات و میوه ها اغلب می توانند باعث پیری زودرس پوست شوند، به علت عدم حفاظت در برابر اشعه های خطرناک UV از خورشید و فرآیندهای اکسیداتیو طبیعی، بدن ما هر روز تحت آزمایش قرار می گیرد. شاه توت حاوی ویتامین A، C و E است که به کاهش آسیب خورشید به پوست کمک می کند و همچنین باعث افزایش رطوبت در سلول های پوستی می شود که یک پیش نیاز اساسی پوست سالم است.


divider


بیشتر بخوانید :


درمان باور نکردنی اسپاسم عضلانی با مواد غذایی


همه چیز در مورد کالری ها در مواد غذایی !


مواد غذایی مفید برای تقویت باروری زنان


ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم


معصومه راهی


بیشتر بخوانید  نارون کوهی چیست ؟ فواید و عوارض نارون کوهی کدامند ؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *