مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آخرین وضعیت امنیتی بازار تهران/ خطرناک ترین نقاط بازار بزرگ تهران شناسایی شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بازار بزرگ تهران یکی از قطب های اصلی اقتصاد ایران است که روزانه بیش از یک میلیون نفر در آن تردد می کنند، اما این قطب اقتصادی اصلاً امن نیست.

همه مسئولان و تجار از میزان فرسودگی بازار و بی ثباتی آن آگاه هستند، اما اقدامات امنیتی به کندی پیش می رود.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت امنیتی بازار تهران مطالبی را بیان کرد که خلاصه آن را می خوانید:

سیستم کابل های برق در ردیف های اصلی، منازل و مغازه های بازار بزرگ تهران از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و اکثر سازندگان بیش از آمپرهای تعریف شده از کنتور برق استفاده می کنند. و شامل کار برای بهبود تاسیسات الکتریکی در داخل سلول ها و واحدهای تجاری شخصی است.

رستوران ها و مراکز تهیه غذا بدون سیستم گازرسانی باید از تولیدکنندگان و فروشگاه های کیف و کفش، لوازم آرایشی و پوشاک در بازار بزرگ تهران جدا شوند. نبود سیستم گازرسانی و تشکیل رستوران های متعدد در نقاط مختلف بازار با منابع گازرسانی بزرگ و کپسول های بزرگ یکی از مهم ترین تهدیدات امنیت بازار است.

به عنوان مثال یکی از رستوران های معروف واقع در محدوده بازار به دلیل نبود سیستم گازرسانی از منبع گاز 30 تنی برای تهیه غذا استفاده می کند.

نگهداری اجناس قابل اشتعال در طبقات بالا یا زیرزمین ها و اتاق هایی که کالاها در آن بسته بندی می شود باعث گسترش آتش می شود، اگر انبار لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر مواد قابل اشتعال باشد باعث شعله ور شدن آتش می شود. در آتش سوزی اخیر بازار، آتش انبار لوازم آرایشی و بهداشتی جنب مرکز تهیه غذا در تیمچه حاجب الدوله را تشدید کرد.

بیشتر بخوانید  آیا می دانستید در ایران شماره پشتیبانی از خودکشی و بحران وجود دارد؟

استفاده از مواد قابل اشتعال (PVC) در بازسازی، صرف نظر از کاربرد، باعث گسترش و مدیریت آتش سوزی می شود. بنابراین لازم است وزارت میراث فرهنگی در ساماندهی و مرمت محوطه های تاریخی بازار ممنوعیت استفاده از مواد قابل اشتعال را اعلام کند.

وجود سرقفلی بین مستأجر و مستأجر در مواردی که ملک نیاز به تعمیرات اساسی و جزئی داشته باشد، مانع از هرگونه دعوای مدنی می شود. زیرا شهرداری برای ارائه مجوز تعمیر به رضایت کتبی و تایید شده مالک نیاز دارد و معمولاً مالک با تعمیر موافقت نمی کند. در چنین مواردی، حکم دادگاه لازم است تا به مالک قفل شده اجازه دهد تا ملک خود را ایمن و بازسازی کند.

بازار تهران برنامه ای ندارد، زیرا ساخت (همانطور که ساخته شده) عبور کابل های فشار قوی برق درست است و کابل های سطحی موجود تامین نشده است. همچنین نبود سیستم فاضلاب در بازار بزرگ تهران منجر به حفر چاه های جذبی متعددی در بازار شده است که موضوعی بسیار خطرناک و تهدیدی برای بازار است، بنابراین ابتدا باید زیرساخت های بازار ساماندهی شود. ; برای این کار بهتر است یک کانال انسانی زیرزمینی ساخته شود و همه امکانات برای دفن ساماندهی شود.

ناخوانا بودن مسیرهای امدادرسانی و خروج اضطراری در مواقع بحران و نبود محیط امن و پشتیبانی بحران از جمله نیازهای اساسی بازار است که باید به آن توجه شود.

ضلع شمالی بازار بین الحرمین که مرکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی است، ضلع جنوبی بازار بین الحرمین که متعلق به بازار روسری است و به بازار جعفری معروف است و بازار سیدولی. که مرکز تولید و پخش کفش های دست ساز است، خطرناک ترین بخش ها در تهران هستند.

بیشتر بخوانید  هواداران استقلال برای ساپینتا و بازیکنان شعار دادند

منبع: اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان بازآفرینی شهر تهران

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *