مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا می دانستید در ایران شماره پشتیبانی از خودکشی و بحران وجود دارد؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گاهی اوقات افراد به دلیل مشکلات مالی یا خانوادگی دچار نوعی بحران روحی می شوند. این روزها با افزایش مشکلات بین افراد جامعه، جمعی از مددکاران اجتماعی به فکر ساختن سامانه و شماره تلفن ویژه ای برای رسیدگی به این افراد افتاده اند. برای حل این مشکل شماره تلفنی با عنوان سلام حالم خوب نیست باز کردند. در این مقاله به بررسی کار این موسسه می پردازیم و روش های مقابله با فرد افسرده را توضیح می دهیم. با ما بمان.

سلام حالم خوب نیست این چه جور سیستمیه؟

یه شماره تماس هست به اسم سلام حالم خوب نیست. روانشناسان متعددی سیستمی را برای کمک به افرادی که بیمار روانی، افسرده و نیازمند کمک هستند یا حتی افرادی که به خودکشی فکر کرده اند کمک می کنند، ایجاد کرده اند. به این افراد کمک کنید. بر اساس آخرین گزارش ها، این افراد تاکنون توانسته اند جان بیش از 20 نفر را نجات دهند. سوال این است که چگونه می توان با این سیستم ارتباط برقرار کرد؟ با تماس با شماره 02154467000 می توانید با این افراد تماس بگیرید که تمامی خدمات مشاوره و درمان را به صورت رایگان ارائه می دهند.

افسردگی چیست و آیا می توان آن را درمان کرد؟

افسردگی یک بیماری بسیار جدی و قابل درمان است که امروزه میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری برای سن خاصی خاص نیست. به عنوان مثال، از سالمندان گرفته تا نوجوانانی که در اوج شور و شوق زندگی خود هستند، ممکن است بیمار شوند. به یاد داشته باشید که در برخورد با افرادی که از افسردگی رنج می برند، ابتدا باید مراقب سلامت روان خود باشید. درمان یک فرد مبتلا به افسردگی نه کار شماست و نه کار شما. برای کمک به یک فرد افسرده حتما باید از روانشناس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  افزایش ۵ درصدی آمار بستری های کرونایی در هفته اخیر / ۴ استان در صدر مرگ‌ های کرونایی -

چگونه با افراد افسرده رفتار کنیم؟

اگر یکی از اعضای خانواده شما بیماری دارد، علاوه بر عبارات انگیزشی که برای کمک به او می گویید، باید در حین درمان او کارهایی نیز انجام دهید. اول از همه فراموش نکنید که وقتی فردی افسرده است، برقراری ارتباط با افراد دیگر بسیار سخت می شود. در این صورت، اگر فردی افسرده با شما پرخاشگرانه یا عصبانی صحبت می کند، باید با مهربانی او را تشویق کنید و در پاسخ به رفتار نامناسب رفتاری مشابه از خود نشان ندهید. به یاد داشته باشید که اگر با افراد مبتلا به افسردگی حاد سر و کار دارید، بهترین راه برای ادامه درمان کمک گرفتن از متخصصان و روانشناسان است. روانشناسان و متخصصان می توانند با استفاده از روش های خاص روانشناختی به درمان فرد مبتلا به افسردگی سرعت ببخشند. امروزه داروهای زیادی در دسترس هستند که می توانند به افراد در کنترل و درمان افسردگی کمک کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *