مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک کشتی روسی دیگر آتش گرفت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، سرهی براچوک، سخنگوی اداره نظامی منطقه ای اودسا روز پنجشنبه به سی ان ان گفت: کشتی کمکی وسولو بابوروف پس از وقوع آتش سوزی در منطقه جزیره مار به سواستوپل منتقل شد.

روسیه هنوز در مورد این گزارش ها اظهار نظری نکرده است.

به گزارش ایرنا، روسیه اعلام کرد که کشتی جنگی پیشرفته این کشور «مسکو» که دچار آتش سوزی شده بود در دریای سیاه غرق شد.

به گفته روسیه، بر اثر غرق شدن یک کشتی جنگی مسکو در دریای سیاه، یک خدمه کشته و 27 نفر مفقود شدند.

وزارت دفاع روسیه صبح جمعه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که این کشتی در حال حرکت به سمت بندر مقصد بود که در جریان آتش سوزی ناشی از انفجار مهمات، تعادل خود را به دلیل آسیب به بدنه از دست داد و در دریای طوفانی غرق شد.

مقامات اوکراینی گفتند که موشک های هدایت شونده ضد کشتی به سمت ساحل به مسکو که از مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل کریمه عمل می کرد، اصابت کرد.

ماکسیم مارچنکو، فرماندار اودسا در پیامی تلگرامی گفت: «تأیید شده است که رزمناو موشکی مسکو دقیقاً همان جایی است که مرزبانان ما به جزیره مار اعزام شده بودند. موشک های نپتون اوکراینی به کشتی های روسی آسیب جدی وارد کردند.

موشک های نپتون که برای اولین بار در سال 2021 پرتاب شد، از موشک ضد کشتی شوروی کایاک AS-20 که شبیه موشک هارپون ساخت آمریکاست، الگوبرداری شده است.

به گزارش تاس، کشتی مسکو در سال 1982 به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه کشتی موشکی هدایت شونده کلاس اسلوونی است. دو اسلاو دیگر مارشال آستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه کار می کنند.

بیشتر بخوانید  چرا حقوق بازنشستگان 1401 افزایش پیدا نکرد؟

مسکو اولین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول جنگ 50 روزه اوکراین آسیب دیده است. پیشتر اعلام شده بود که یک کشتی روسی دیگر در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیروهای اوکراینی غرق شده است.

این آتش سوزی در نهایت به یک کشتی تجاری در بندر بردیانسک آسیب رساند و خساراتی به بار آورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *