کلاه گشاد بر سر یحیی و پرسپولیس؛ احسان پهلوان بهتر است یا سعید صادقی؟

به گزارش مجله خبری نگار/ایران ورزشی: اگر کمی با دقت به اتفاقات فوتبال نگاه کنیم، رد همه چیز واضح است؛ اینکه چه دلالی چه بازیکنی را از ماه‌ها قبل در رسانه‌ها پرزنت و برایش بازارگرمی می‌کند تا در نقل و انتقالات با عنوان بهترین سانتر کننده، بهترین بیرون‌پا زننده، بهترین پاسور، بهترین پاس دهنده به پاسور- و کلی عناوین جدید و پرطمطراق که در سال‌های اخیر باب شده- سر زبان‌ها بیندازد! به وقتش، بازیکن را مثلاً به باشگاه استقلال ببرد و قرارداد نبندد و بعد او را اصطلاحاً «های‌جک» کند به پرسپولیس! اما این بازی‌ها برای چیست؟ پشت پرده چه خبر است؟

چند سال است رویه‌ای جدید در فوتبال ایران باب شده؛ دلال‌ها به‌دلیل نبردن بازیکن‌شان به تیم رقیب، ۴-۳ میلیارد از باشگاه نهایی می‌گیرند و بعد از امضای قرارداد هم ۱۵-۱۰ درصد از بازیکن. مجموع دریافتی یک دلال از انتقال یک بازیکن متوسط گاهی به نزدیک ۱۰میلیارد می‌رسد!

پرسش مهم: اساساً پرداخت پول به ایجنت (همان دلال) از سوی باشگاه‌ها با این دلیل که دلال نگذاشته بازیکن به تیم رقیب برود، جایی ثبت می‌شود؟ این اقدام در چهارچوب قانون و در دنیای فوتبال رسم است؟ در اسناد باشگاه‌ها، واضح و روشن قید می‌شود که چه مبلغی بابت آوردن بازیکن به ایجنت او پرداخت شده؟ دلال‌ها بابت درآمدشان، مثل سایر مشاغل مالیات می‌دهند؟

برویم سراغ یک انتقال پرماجرا؛ دو هفته از لیگ برتر گذشت و سعید صادقی بهترین پاسور فصل قبل بعد از مذاکره با استقلال، در چرخشی ناگهانی با پرسپولیس قرارداد بزرگی بست. او در دو بازی نخست آنقدر ضعیف بود که مقابل فولاد تعویض شد.

بیشتر بخوانید  پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت در هرسین احداث می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بازهم یک پرسش مهم از یحیی گل‌محمدی: پرسپولیس امید عالیشاه و احسان پهلوان را داشت؛ هر دو در قواره پرسپولیس و با عملکردی نسبتاً خوب. با کدام منطق و استدلال، یحیی قید پهلوان را زد و او را در لیست مازاد گذاشت تا سعید صادقی که هم‌پست پهلوان بود را با رقمی سنگین جذب کند؟

بازی پرسپولیس و فولاد نشان داد که همچنان احسان پهلوان هافبک بهتری نسبت به سعید صادقی است؛ سعید صادقی بازیکن بدی نیست، اما شاید دو سال زمان ببرد تا صادقی در پرسپولیس جا بیفتد. در خوشبینانه‌ترین حالت، او به کیفیت پهلوان می‌رسد. بازیکنان زیادی می‌شناسیم که در لیگ درخشیدند، اما در پرسپولیس و استقلال به موفقیت نرسیدند.

تا امروز سعید صادقی نتوانسته در قواره تیم بزرگ پرسپولیس ظاهر شود و اگر او هم مثل بسیاری از خرید‌های قبلی یحیی در پرسپولیس جواب ندهد، کلاه گشادی بر سر پرسپولیس و یحیی رفته و تنها ایجنت‌ها این وسط سود کرده‌اند!

دیدگاهتان را بنویسید