مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش ارزش دلار باعث صعود قیمت طلا شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، شاخص دلار در روز گذشته کمی بیشتر از 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داد و در نتیجه باعث شد تا قیمت طلا ابتدا تا 1825 دلار رشد کند و در ادامه روز را با قیمت 1818 دلار به پایان برساند که نزدیک به بالاترین قیمت هفتگی آن است.

عاملی که باعث شد دلار آمریکا در روز گذشته تا این اندازه ارزش خود را از دست بدهد داده های مربوط به تورم این کشور بود که دیروز منتشر شد. این داده ها نشان دادند که تورم ایالات متحده در بالاترین سطح خود از سال 1982 قرار گرفته است و در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است.

اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد: شاخص قیمت مصرف کننده برای همه مصرف کنندگان شهری (CPI-U) پس از افزایش 0.8 درصدی در ماه نوامبر، در ماه دسامبر یعنی اخرین ماه سال به میزان 0.5 درصد افزایش یافته است.

بزرگترین عامل فشار های تورمی هزینه سرپناه و همچنین خودروها و کامیون های فرسوده است. این گزارش همچنین حاکی از آن است که شاخص مواد غذایی اگرچه نسبت به ماه‌های اخیر رشد کمتری داشته اما با این حال در ماه دسامبر 0.5 درصد افزایش یافته است.

حال کنترل چنین تورمی برای فدرال رزرو به هیچ عنوان کار ساده ای نخواهد بود. یکی از دلایل اصلی فشار های تورمی اخیر، تنگناها و کمبود های زنجیره تامین است. این تنگنا ها عمدتاً محصول جانبی کمبود کارگران است و تا زمانی که این کبود از بین نرود، شاهد بهبود تورم نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید  لابی سنگین رستم قاسمی برای ساختمان بهشت

در این شرایط طلا در روند صعودی قرار گرفته است و در نتیجه می تواند از مقاومت های پیش روی خود عبور کند. اولین مقاومت رو به روی طلا نقطه 1833 دلاری خواهد بود. مقاومت بعدی در نقطه 1851 دلاری قرار دارد و در انتها مقاومت بعدی در نقطه 1879 دلاری است که بالاترین قیمت طلا در ماه نوامبر سال گذشته به شمار می رود.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *