مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار هواشناسی 20 استان؛ بارندگی افزایش خواهد یافت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در مناطق مختلف کشور در هفته جاری نسبت به افزایش بارندگی در 20 استان کشور و آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای تشدید سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دما، بارش تگرگ در مناطق مستعد تگرگ و بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع را اعلام کرد. بارش برف امروز (25 آذرماه) برای استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، نیمه شرقی خوزستان، هرمزگان، کرمان، نیمه غربی یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و فردا (25 آذر) برای نیمه جنوبی فارس. استان بوشهر، غرب و جنوب غرب سیستان بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

شیوع این شرایط جوی در روز دوشنبه (28 آذر) در استان های گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، شمال کوزستان، هرمزگان و جنوب کرمان روز سه شنبه (7 آذر) پیش بینی می شود. استان های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، جنوب شرقی لرستان، نیمه شرقی خوزستان و چهارمحال و بختیاری.

خطرات این پدیده جوی ممکن است شامل نشت، آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، لغزندگی، مه و کاهش دید در جاده ها، انسداد راه های حمل و نقل و برف، احتمال افت فشار گاز، تاخیر باشد. . یا امکان لغو پرواز و سازمان هواشناسی برای جلوگیری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی شیب ها و بازگشایی پل ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و تامین سوخت کافی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جویبارها، مدیریت انرژی و تمایل والیان و سایر نهادهای بشردوستانه برای مقابله با خسارات احتمالی و آمادگی برای بارش برف.

بیشتر بخوانید  دخترای شیرازی که کشف حجاب کردند ضد انقلاب نیستند

سازمان هواشناسی با هشدار زردرنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مرتفع و سردسیر، بارش برف و مه امروز (4 آذر) را برای استان های سمنان، شرق یزد، لرستان، شمال خوزستان به ارمغان آورد. ، آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان، شمال اردبیل، ارتفاعات آلبورگ، آلبورگ و تهران و ارتفاعات شمال قزوین و فردا (5 آذر) برای استان های مازندران، لرستان، ایلام، تهران، البرز، قزوین، زنجان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رواس و آذربایجان. شرق قابل پیش بینی است.

این شرایط جوی روز دوشنبه (28 آذرماه) در استان های آذربایجان شرقی، فارس، بوشهر، خراسان جنوبی، تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی رضوی و مرکزی و سه شنبه (7 آذر) در استان های خراسان رضوی، البرز، تهران است. قزوین، مرکزی، غرب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.

با توجه به عملکرد این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی، کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی و مرتفع و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد. احتیاط هنگام صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد عشایر کوچ نشین و آمادگی برای بارش برف در مناطق سردسیر توصیه می شود.

مراقب باش نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی اثرات نامطلوب جوی و خسارات احتمالی داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. هشدار زردرنگ این بدان معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید  تصاویر کمیاب از گردباد در آب + فیلم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *