مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دخترای شیرازی که کشف حجاب کردند ضد انقلاب نیستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: این روزها فیلم کوتاهی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که تجمع تعداد بیشتری از نوجوانان و کشف حجاب و هنجارشکنی در این گروه را نشان می دهد.

این فیلم در دو روز گذشته حواشی کافی ایجاد کرده و حتی برخی آن را نقض قانون حجاب کشور می دانند. همچنین گزارش هایی از رسیدگی قضایی به تعدادی از افراد حاضر در این تجمع منتشر شد.

انتشار چنین فیلم هایی به معنای افزایش بی حجابی در جامعه نیست. یعنی بی حجابی بیشتر به این معنی نیست که مخالفان با حجاب بیشتر هستند. معنیش چیه؟ عده ای که تا دیروز بی حجاب بودند امروز کشف حجاب کردند. قبح گناه بیشتر شکسته شد ولی تعداد گناهکاران زیاد نشد.

سیاست کلی نظام در خصوص حجاب همیشه مدارا و احترام به مردم است. حجاب در کشور ما یک قانون است، اما قانون شکنی در آن یک موضوع امنیتی فوری نیست که نیاز به رویکرد امنیتی محکم و سریع داشته باشد.

ماهیت حجاب باید بیشتر فرهنگی باشد. پس تکلیف گشت ارشاد چیست؟ روشن است؛ قطعاً تخلف از قانون مستلزم برخورد منشی دادگاه است، اما اولاً این رویکرد جامع نیست، ثانیاً. [ثانیا]برخورد سخت نیست و در نهایت به دلبستگی و سرزنش می انجامد و سوم [ثالثا]سیاست کلی همان تسامح است.

اما نکته بسیار مهم جدا شدن صف دختران در بلوار چمران شیراز از خط ضدانقلاب است. حتی هدف این دختران با هدف دختران داستان چهارشنبه سفید متفاوت است. دختران بلوار چمران به هزار و یک دلیل کشف حجاب کردند. از نفوذ فرهنگی غرب و کاستی های فرهنگی ما از درون گرفته تا ناآگاهی از موضوع مترقی حجاب و… باید بدانیم که هدف ضدانقلاب از اعمال فشار بر مسئله حجاب این نیست. مسئله حجاب خودت سال هاست که ضدانقلاب به بهانه مواجهه با حجاب به دنبال سرنگونی بوده است.

بیشتر بخوانید  تصاویر آخرالزمانی از سیل وحشتناک در سواحل ایتالیا + بیش از 10 فوت / فیلم

برگردیم به ماجرای تجمع در بلوار چمران شیراز. آیا این جامعه را باید تحمل کرد یا نه؟ مدارا و احترام با متن کل جامعه و مردم گره خورده است. امروزه عده ای به راحتی در خیابان کشف حجاب می کنند و منشی دادگاه تنها به چند مورد رسیدگی می کند.

این تساهل در متن جامعه است که هیچ انسان صادقی نمی تواند آن را انکار کند، اما برای اینکه تجمع ساختارشکنانه شکل بگیرد، قطعاً به رویکردی قهری نیاز است تا از تکرار آشکار بی قانونی و تضییع عمومی حقوق بشر جلوگیری شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *