مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهم ترین مزیت آکای بری چیست و چرا مصرف کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آکای ​​بری میوه ای به رنگ بنفش تیره و شبیه به خانواده آلو مانند هلو، گیلاس، زیتون و زردآلو است و در وسط آن یک هسته دارد و دانه های این میوه در اینجا قرار دارد.این میوه دارای یکی از آنقدر شگفت انگیز است که در زیر به خواص آکای می پردازیم.
درخت این میوه سرشار از خواصی مانند درخت خرما است که در جنگل های بارانی آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود اما میوه تازه آن به ندرت یافت می شود زیرا بعد از 48 ساعت پس از چیدن شروع به تخمیر می کند و معمولاً خشک است. . را می توان در بازار یافت.

آشنایی با خواص توت آکای

پیشگیری از سرطان

توت آکای دارای رنگدانه های آنتوسیانین است و این رنگدانه ها در واقع آنتی اکسیدان هایی هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند و به پیشگیری از سرطان کمک می کنند.


آکای ​​بری چیست؟

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

توت آکای به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان گزینه بسیار مناسبی برای روده ها است و به هضم غذا در روده ها کمک می کند و در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

قلب سلامتی

مقدار بالای آنتی سیانین موجود در آکای بری به تعادل سطح کلسترول کمک می کند، علاوه بر این، سرشار از استرول های گیاهی است که به بهبود سیستم قلبی عروقی کمک می کند.
توت آکای یکی از میوه هایی است که حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و از این نظر رتبه بالاتری نسبت به بلوبری و بلوبری دارد. برای آشنایی با خواص زغال اخته و زغال اخته می توانید اینجا کلیک کنید.
آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد از آسیب سلولی جلوگیری می کنند و خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  دستور تهیه ی ترشی پوست لیمو ترش ملس و خوشمزه

کاهش وزن

یکی از مهمترین خواص آکای بری کمک به کاهش وزن است و همچنین به حفظ و حفظ وزن ایده آل بدن کمک می کند و به همین دلیل به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود.

محافظت از مغز

توت آکای حاوی پلی فنول است، بنابراین از مغز در برابر بیماری های عصبی عمومی محافظت می کند و عصاره این میوه از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

بهبود باروری

این میوه شگفت انگیز به دلیل داشتن مواد معدنی، قدرت باروری زنان مصرف کننده این میوه را افزایش می دهد.


خواص آکای بری

بهبود پوست

آنتی اکسیدان های موجود در توت آکای با رادیکال های آزاد که باعث آسیب پوست و چین و چروک می شوند مبارزه می کنند.

ارزش غذایی توت آکای

این میوه ارزش غذایی بالایی دارد و علاوه بر کم چربی، قند و کربوهیدرات، دارای مواد مغذی زیادی است که 100 گرم پالپ آکای بری منجمد دارای ارزش غذایی زیر است:

چربی اشباع شده: 1.5 گرم
چربی: 5 گرم
کربوهیدرات: 4 گرم
کالری: 70
ویتامین A: حدود 15 درصد از نیاز روزانه بدن
کلسیم: حدود 2 درصد از نیاز روزانه بدن
فیبر: 2 گرم
شکر: 2 گرم

این میوه دارای مواد معدنی دیگری نیز می باشد، از جمله:

روی
کروم
فلز مس
اهن
منگنز
پتاسیم
فسفر
منیزیم

توت آکای طعمی منحصر به فرد و منحصر به فرد دارد که برخی از مردم آن را به عنوان شیرینی ملایم توصیف می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان تلاقی بین شکلات تلخ و توت سیاه شیرین توصیف می کنند.

بیشتر بخوانید  راهی ساده و آسان برای تهیه سرکه سیب خانگی

نحوه استفاده از آکای بری

توت آکای ماندگاری کوتاهی دارد و اغلب به صورت پوره، آب میوه و پودر در دسترس است.
آب توت آکای سرشار از آنتی اکسیدان است، اما در مقایسه با پودر و پوره، بیشترین میزان قند و بدون فیبر را دارد، در حالی که عبور از صافی باعث کاهش خواص آنتی اکسیدانی آن می شود. پودر توت آکای نیز دارای خواص بسیاری است و دارای بالاترین سطح مواد مغذی مانند چربی، فیبر و بسیاری از ترکیبات گیاهی است.


آکای ​​بری

برای بهره مندی از عطر و طعم آکای بهتر است از پوره این میوه استفاده کنید، حال برای تهیه یک فنجان آکای مقداری پوره منجمد شیرین نشده را با آب یا شیر مخلوط کرده و به عنوان اسموتی به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید.
پودر آکای نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را به اسموتی های مورد علاقه خود اضافه کرد و به عنوان ادویه غذایی در کنار سایر افزودنی ها استفاده کرد.


نکات مهم

اگر به تمشک یا هر میوه دیگری حساسیت دارید، قبل از مصرف این میوه پر خواص در دوران بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید.
آب یا مکمل آکای بری را می توان برای سلامت بدن استفاده کرد، اما به دلیل قند و کالری بالا، افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف این میوه در دوران بارداری خودداری کنند.
از آنجایی که آکای بری میوه ای سالم و سرشار از آنتی اکسیدان است، مصرف آن بی ضرر است، البته نباید به ادعاهای اغراق آمیز درباره این میوه توجه کرد.
تحقیقات کافی در مورد توت آکای انجام نشده است اما در رابطه با مصرف آن مانند هر ماده غذایی دیگری توصیه می شود از مصرف زیاد آن خودداری شود.
اگر قصد خرید پالپ آماده و فرآوری شده را دارید، حتما به برچسب روی آن دقت کنید که هیچ گونه افزودنی و شکری ندارد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه خورشت کنگر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *