مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراسم عکاسی این هنرمند در جشنواره فیلم فجر با تغییر سبک و فرم در حال برگزاری است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ایزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم آتش با حضور در برنامه سلام تهران به سوالات پیرامون چهلمین دوره جشنواره پاسخ داد و توضیحاتی ارائه کرد.

وی در خصوص زمان انتشار اسامی اصحاب رسانه نیز گفت: سعی کردیم با توجه به تجربیات سال های گذشته از ظرفیت های رسانه ای نهایت استفاده را ببریم. قرار است تا 30 دی ماه اسامی رسانه ها اعلام شود و اسامی منتقدان نیز اعلام می شود. ممکن است همایشی دو روزه با انجمن منتقدان داشته باشیم تا به موضوع جریان نقد در سینمای ایران بپردازیم و با این همایش به استقبال جشنواره برویم.

وی در خصوص درصدی از ظرفیت سینما که برای حضور رسانه‌ها استفاده می‌شود، گفت: با استعلام‌هایی که از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دریافت کردیم، این خوش‌بینی وجود دارد که در بهمن ماه وضعیت بهتری در خصوص کرونا داشته باشیم. دبیر جشنواره سه طرح در نظر دارد که در صورت صدور بخشنامه محدودیت سالن ها رعایت می شود اما در حال حاضر قرار است از 70 درصد ظرفیت سینما استفاده شود.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باید کمال و بالندگی جشنواره باشد، گفت: باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد. این نیاز در این دوره مورد توجه سازمان سینمایی قرار گرفت و به همین دلیل تلاش شد جشنواره فیلم فجر با موضوعات مهمی چون قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت برگزار شود. بنابراین به برنامه ها و ساختارهای جشنواره فیلم فجر از این منظر نگریسته می شود.

بیشتر بخوانید  قیمت طلای جهانی ثابت ماند!

وی در ادامه توضیح داد که دوره های قبل جشنواره بیشتر نمایش فیلم و پرسش و پاسخ بود اما می توان از ظرفیت جشنواره برای نقد و بررسی، آسیب شناسی و گفتمان سازی استفاده کرد. این خلأ وجود داشت و نمایشگاه جشنواره می تواند به ما این فرصت را بدهد که با کمک رسانه ها و سینماگران به آینده سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر بازاندیشی کنیم. این جشنواره آخرین مهلت تحویل سینمای ایران است و این فرصت را دارد که در مسیری جدید از سینمای ایران گام بردارد.

عشیری در خصوص برگزاری فیلم های جشنواره برای نمایش، نحوه اجرای آن در سال های گذشته را تجربه خوب و صادقانه ای دانست که انتخاب فیلم ها با کمک رسانه ها انجام شد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر حضور آیت الله رئیسی در مراسم اختتامیه گفت: حتماً از آقای رئیس جمهور در مراسم اختتامیه دعوت خواهد شد. خود آقای رئیسی به سینما توجه دارد و برگزاری شورای عالی فیلمبرداری نشان از علاقه او به سینما دارد. ما نیز امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره فرش قرمز جشنواره گفت که امسال فرش قرمز نخواهیم داشت و این قسمت مدل و شکل دیگری خواهد بود. با کمک جناب آقای وزیریان که یکی از گرافیست ها، هنرمندان و مدیر هنری جشنواره هستند، سعی داریم آسیب هایی را که در دوره های قبل جشنواره به خصوص از این نقطه به لحاظ کلیشه سازی نادرست و نادرست وجود داشت، برطرف کنیم. حاشیه نشینی اگرچه مراسمی خواهیم داشت، اما نه به شکل دوره های گذشته. رنگ فرش نیز می تواند تغییر کند زیرا یکی از آسیب ها می تواند رنگ فرش قرمز باشد. ما باید استانداردها را رعایت کنیم و رنگ ها در طراحی محیطی و معماری می تواند الگو باشد. اما شرایط فعلی کاملاً از مدل غربی است و چهره فرهنگی جشنواره را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  ترکیب بارسلونا در فصل آینده با عکس های مسی و آگوئرو +

این مدیر فرهنگی پس از انتشار بخشی از سخنان خود در مراسم فرش قرمز که وانمود می کرد مراسم فرش قرمز حذف خواهد شد، در مصاحبه ای توضیح داد که ما در مورد حذف این قسمت از جشنواره صحبت نمی کنیم، بلکه تلاش می کنیم افشاگری کنیم. هویت ایرانی و اسلامی و معماری. دعوت نامه های عکس و عکس های هنرمند سر جای خود هستند و فقط سبک و سیاق در حال تغییر است. حواشی ایجاد شده در سال های قبل از برگزاری، حتی هویت خود جشنواره را زیر سوال می برد. بنابراین صحبت از تحول و توجه به هویت فرهنگی جشنواره فیلم فجر است.

موضوع مراسم فرش قرمز در سال های گذشته به یکی از بخش های حاشیه جشنواره فیلم فجر تبدیل شده است. حتی صحبت از یونیفرم های ویژه هنرمندان برای حضور در عکاسی شد اما در نهایت این موضوع رد شد و جشنواره به همان شکل قبلی از سر گرفته شد.

حتی قبل از آن هم موضوع تا جایی پیش رفت که در گذشته صحبت هایی از برکناری او توسط نمایندگان مجلس مطرح شده بود. در همان زمان البته «پروانه سلحشوری» دیگر نماینده مجلس با پذیرفتن این مراسم گفت: «برخی از لباس های هنرمندان سینمای داخلی در اوج هنر و زیبایی است». استفاده از پوشش اسلامی ایرانی برای بازیگران زن را مورد توجه قرار داد و گفت: هنرمندان می توانند با انتخاب لباس هایی که هنر ایرانی- اسلامی را به نمایش بگذارند الگوی خوبی باشند و موازین اسلامی را رعایت کنند. بارها دیده شده که هنرمندان ما در جشنواره های خارج از کشور به موازین اخلاقی احترام می گذارند و ماسکی آراسته و مناسب دارند.

بیشتر بخوانید  گروه خونی افراد با سکته مغزی مرتبط است

به نظر می رسد این قسمت از جشنواره اگر با برنامه ریزی دقیق، طراحی مناسب که با توجه به هویت ایرانی مورد پسند هنرمندان نیز قرار گرفته باشد، به کار خواهد آمد.

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *